KimNK Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Tobo-Potato: Nei, Fender lager ikke og har aldri lagd noen 6-strenger Og Gud forby! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 I løpet av 60-tallet ble det kun produsert om lag 700 stykker totalt og disse er regnet for å være en perle for både bassister og gitarister som vil ha en krysning av en konvensjonell Fender Bass og en Baryton gitar. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Tobo-Potato: Nei, Fender lager ikke og har aldri lagd noen 6-strenger Det er synd... Hadde vært så fett med denne bassen som seksstrenger. Angående den Fender-bassen med seks strenger så er den custom made så den teller ikke. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Den er ikkje custom-made, det er ein custom-shop RI. Dessutan er det ikkje eingong ein bass. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Synes jeg så en 7-strengers jazzbass på talkbass.com en gang... Ikke fender altså skal lete litt jeg Lenke til kommentar
norco89 Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Har en Peavey 5-strengers bass, med elixir strenger :lov: lurte på om noen kjenner til bassen? Han som tok overhalingen sa at den var ganske bra sammenlignet med En fender jazzbass. Mvh toen. Ps: viss dere vil høre hvordan en Peavey tm 5 strengers høres ut. søk på youtube: Tim Landers. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 (endret) Hm. Sist jeg så han spille hjemme hos Ronni le Tekrø (og det var nesten nirvana, forresten) spilte Sveinung Hovensjø på en seks-strengers Fenderbass. Det finnes definitivt! http://en.wikipedia.org/wiki/Fender_VI Det er absolutt ikke en baryton- gitar, men en bass. Endret 2. november 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 For en stygg bass. Burde ikke vært lov. En bass skal ha fire strenger. Alt annet er ikke en bass lengre. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Er det ikke fryktelig upraktisk med en så tykk hals som det er på 5-6-7-strengere? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 En bass skal ha fire strenger. Alt annet er ikke en bass lengre. Vær så snill, ikke den diskusjonen igjen. Et hvert musikkinstrument handler i bunn og grunn om en ting, enten det har 2 eller 20 strenger, 3 eller 5 ventiler, 50 eller 150 tangenter: er det riktig verktøy for å lage den musikken man ønsker? Om det heter bass eller bariton gitar eller ukulele spiller da ingen rolle. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 For en stygg bass. Burde ikke vært lov. En bass skal ha fire strenger. Alt annet er ikke en bass lengre. Ja, jeg hater å ha muligheter og større spenn å utfolde meg på.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Er det ikke fryktelig upraktisk med en så tykk hals som det er på 5-6-7-strengere? Halsen er ikke noe tykkere men du mener kanskje bredere? Min erfaring er at det spiller svært liten rolle. Selv spiller jeg på både 4, 5 og 6-strengs basser og det er ganske uproblematisk med bredere hals. Ulik avstand mellom strengene er mye mer problematisk, ihvertfall for meg. Å øve på en bass med smal "spacing" for så å spille på en med bredere spacing føles skikkelig krøkkete. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Strenghøyden kan være bitchy å tilpasse seg også.. Særlig om du spiller med fingre.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Men strengehøyden er det enkelt å gjøre noe med. Det er ikke fullt så enkelt å gjøre noe med spacingen. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 For en stygg bass. Burde ikke vært lov. En bass skal ha fire strenger. Alt annet er ikke en bass lengre. Ja, jeg hater å ha muligheter og større spenn å utfolde meg på.. Ja, og jeg hater instrumenter som er utvidet og som godt kan spilles på andre måter. Bass er en bass og det kan spilles ganske avansert på en fire strengers. Så kan vel heller rythme gitaristen med en pedal spille det andre. Men jeg gir meg, dere spiller nå på hva dere vil (uansett) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Det handler jo ikke om hvor avansert man skal spille men hvilken frihet man skal ha når man spiller. Får du gjort det du har behov for på 4 strenger så gjør da for guds skyld det. Det finnes de som klarer seg med 2 også. Noen ønsker et større tonalt omfang og da behøver man flere strenger, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Noen som veit om en Opeth sang som er rimelig enkel på bass? jeg er nemlig rimelig dårlig. helst ikke fra de gamleste platene.. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Noen som veit om en Opeth sang som er rimelig enkel på bass? jeg er nemlig rimelig dårlig. helst ikke fra de gamleste platene.. Ending Credits Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Har spilt bass i et halv år nå. Kan noen si meg en sang DERE synes jeg bør kunne klare å spille etter å ha basset i et halvt år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå