Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd


Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet om en nybegynnersang til bass, som er rimelig enkel for en som har spilt i en uke? :roll: (helst noe Iroon Maiden eller noe annet metall)

 

ikke til meg, men til en kamerat så jeg kan spile sammen med ham :)

 

Det måtte isåfall bli run to the hills. Det værste med Maiden, mener jeg er at Steve Harris er så jævlig rask.

 

Rask? Det er da bare standard gallopp? Bruk 3 fingre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Er det noen som vet om en nybegynnersang til bass, som er rimelig enkel for en som har spilt i en uke? :roll: (helst noe Iroon Maiden eller noe annet metall)

 

ikke til meg, men til en kamerat så jeg kan spile sammen med ham :)

 

Vil anbefale The Trooper. Lett på bass :)

Lenke til kommentar

Hei folkens..

 

Jeg har spilt bass i to år nå på skolen. Vi har en kjempekul rektor som øver med oss nesten hver dag i storefri. Men nå er det snart på tide å skaffe seg sin egen bassgitar. Noen som har noen formening om hvor mye penger jeg bør spare opp før jeg drar i butikken? Skal ha meg bass, forsterker og det jeg ellers trenger (kabel, reim osv).

Lenke til kommentar

Har du mulighet så forsøk å få testet så mange ulike basser som mulig på forhånd. Det er mye viktigere at du finner et instrument som passer deg fysisk og som er egnet til den spillestilen du har. Kommer man rett i butikken med penger i lomma mister man fort hodet og blir opptatt av feil ting. Ta også gjerne med deg en som har spilt bass en stund som kan hjelpe deg med å finne riktig instrument for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...