fbassbassbass Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 kjeklulf: Med andre ord at halsen er limt på Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja. Limt på BAKLENGS. Sånn at man må utvikle en spesielt kul spillestil for å spille på den. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Woah den var heavy Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Setneck er vel betegnelsen på "vanlig" limt hals? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Er det noen som vet om en nybegynnersang til bass, som er rimelig enkel for en som har spilt i en uke? (helst noe Iroon Maiden eller noe annet metall) ikke til meg, men til en kamerat så jeg kan spile sammen med ham Det måtte isåfall bli run to the hills. Det værste med Maiden, mener jeg er at Steve Harris er så jævlig rask. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Er det noen som vet om en nybegynnersang til bass, som er rimelig enkel for en som har spilt i en uke? (helst noe Iroon Maiden eller noe annet metall) ikke til meg, men til en kamerat så jeg kan spile sammen med ham Det måtte isåfall bli run to the hills. Det værste med Maiden, mener jeg er at Steve Harris er så jævlig rask. Rask? Det er da bare standard gallopp? Bruk 3 fingre Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Setneck er vel betegnelsen på "vanlig" limt hals? Ya. Neckthru er når halsen går tvers gjennom heile kroppen. Då blir halsen som ein del av kroppen, og alle kontaktflater i instrumentet vert større. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er det noen som vet om en nybegynnersang til bass, som er rimelig enkel for en som har spilt i en uke? (helst noe Iroon Maiden eller noe annet metall) ikke til meg, men til en kamerat så jeg kan spile sammen med ham Vil anbefale The Trooper. Lett på bass Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Her er en side med noen sære basser: Weird Bass Guitars Likte den rifla litt ned på sida der... forøvrig mye annet sært på den sida også. Pantera Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Var jo noen av dem som det ikke var noe rart med i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Sweeping er noe jeg virkelig må jobbe med.. Hm.. Noen som veit om noen morsomme skalaer? Lenke til kommentar
AtheusNor Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Denne ser ut som den har ståkuk. Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hei folkens.. Jeg har spilt bass i to år nå på skolen. Vi har en kjempekul rektor som øver med oss nesten hver dag i storefri. Men nå er det snart på tide å skaffe seg sin egen bassgitar. Noen som har noen formening om hvor mye penger jeg bør spare opp før jeg drar i butikken? Skal ha meg bass, forsterker og det jeg ellers trenger (kabel, reim osv). Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Hvis du vil bruke såpass mye som 8000, kan du få deg en fin Fender P eller J-Bass og en rimelig god forsterker. Vil du bruke enda mindre kan du se på Squier sine basser. Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ok. Takk for det. Jeg skulle bare sørge for at jeg ikke dro i butikken uten nok penger. Det er litt langt å kjøre nemlig. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Har du mulighet så forsøk å få testet så mange ulike basser som mulig på forhånd. Det er mye viktigere at du finner et instrument som passer deg fysisk og som er egnet til den spillestilen du har. Kommer man rett i butikken med penger i lomma mister man fort hodet og blir opptatt av feil ting. Ta også gjerne med deg en som har spilt bass en stund som kan hjelpe deg med å finne riktig instrument for deg. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Noen som har prøvd denne kjekkasen her? Jazz Bass® 24 V (5-String) Falt for den med en gang nemlig! Noen som vet om Fender produserer basser med seks strenger? Hadde vært best med denne som seks-strenger... Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har en ste-onkel som er musiker (Ole Ask hvis noen lurer) som jeg tror kommer til å bli med meg. Og butikken jeg handler i (Jonny Musikk) har et godt utvalg så jeg får prøvd mye. Skal prøve å ta meg god tid og prøvespille mye. Uansett, tusen takk for svar. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Tobo-Potato: Nei, Fender lager ikke og har aldri lagd noen 6-strenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå