Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei! Lurte på om noen kunne anbefale en god sang å spille på bass, som høres bra ut også når du spiller alene. Jeg har spilt i snart 2 måneder nå. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. oktober 2007 Del Skrevet 17. oktober 2007 Hei!Lurte på om noen kunne anbefale en god sang å spille på bass, som høres bra ut også når du spiller alene. Jeg har spilt i snart 2 måneder nå. Metallica - Anesthesia (Pulling Teeth) Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 ja, da overtalte jeg en kompis til å kjøpe bass, så jeg vil hjelpe han litt igang, men som gitarist så vet ikke mye om hvordan han burde starte med bass... hvilken øvelsesteknikker etc bør han begynne med, og hvor lenge må han øve etc? takk Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Det er helt umulig å si hvor lenge han må øve, det kommer an på så mye. Det kan ta alt fra et par uker til flere måneder. Han bør kjøpe seg en begynnerbok så han kommer i gang med grunnteknikken først og fremst. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 ja, da overtalte jeg en kompis til å kjøpe bass, så jeg vil hjelpe han litt igang, men som gitarist så vet ikke mye om hvordan han burde starte med bass... hvilken øvelsesteknikker etc bør han begynne med, og hvor lenge må han øve etc? takk Sånn som du starta med gitar! Om han vil bruke plekter eller fingre bestemmer han selv.. Lær han du! Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er det noen stor forskjell på Ibanez SR-505 og SR-905, annet enn navnet? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er det noen stor forskjell på Ibanez SR-505 og SR-905, annet enn navnet? på 505en er det Mahogany kropp, mens på 905en er det lønn , dette lager en helt ulik finish også. Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 For å omformulere spørsmålet litt, da: Er 905 verdt de ekstra 2000 kronene, eller så? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 For å omformulere spørsmålet litt, da: Er 905 verdt de ekstra 2000 kronene, eller så? I mine øyne, så nei. Men så liker jeg basser med naturfinish ekstra godt også da Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Enig, finere finish på 505en Koster bare 3200 på samash.com. Vilt. Noen som vet om de sender til norge? Endret 21. oktober 2007 av edge Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Enig, finere finish på 505en Koster bare 3200 på samash.com. Vilt. Noen som vet om de sender til norge? Det er sikkert bare å sende en mail og spørre, men husk at du må betale moms på den også.. 22-23% av prisen tror jeg det er.. Lenke til kommentar
edge Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Er vel 25%. Er uansett billigere enn å kjøpe her. Om det er noen norske butikker som har den(kostet 7k på riff.no når de hadde tror jeg). Mail sendes Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Noen som veit om noen forhandlere i Oslo/Drammens området som har Spector basser? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Noen som veit om noen forhandlere i Oslo/Drammens området som har Spector basser? Ifølge www.spectorbass.com, så er Tre'45 Musikk AS i Trondheim "Dealer" i Norge. Fant ingenting på web-sidene dems, men det går jo an å ringe dem å høre. Spector lager forøvrig jævlig fine basser. Pantera Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Noen som veit om noen forhandlere i Oslo/Drammens området som har Spector basser? Ifølge www.spectorbass.com, så er Tre'45 Musikk AS i Trondheim "Dealer" i Norge. Fant ingenting på web-sidene dems, men det går jo an å ringe dem å høre. Spector lager forøvrig jævlig fine basser. Pantera Det er den eneste butikken jeg har sett som har dem og.. Blir litt langt å dra for å prøve en.. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Er det noen som vet om en nybegynnersang til bass, som er rimelig enkel for en som har spilt i en uke? (helst noe Iroon Maiden eller noe annet metall) ikke til meg, men til en kamerat så jeg kan spile sammen med ham Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Er det noen stor forskjell på Ibanez SR-505 og SR-905, annet enn navnet? Har ikkje 905 ein smule feitare specs og neckthru? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Er det noen stor forskjell på Ibanez SR-505 og SR-905, annet enn navnet? Har ikkje 905 ein smule feitare specs og neckthru? Elektronikken er lik så vidt jeg ser, neckthru er jeg jaggu ikke sikker på. Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Er det noen stor forskjell på Ibanez SR-505 og SR-905, annet enn navnet? Har ikkje 905 ein smule feitare specs og neckthru? Hva er neckthru? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 At halsen er gjennomgående, dvs at den strekker seg i hele bassens lengde og kroppen er festet i halsen. Det er langt vanligere med såkalt bolt-on hvor halsen skrues fast i kroppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå