Jorsalfar Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Noen som har erfaring med Boss ME-50B? Skal kjøpe den, men vil bare høre litt hva andre synes om den 9598287[/snapback] Jeg har den. Funker jo greit, men er egenlig ikke noe veldig fornøyd med den, men jeg regner med at du prøver den før du kjøper den så da får du nesten bare se hva du syntes selv. Var på DT konserten jeg óg, det var konge!Synes dere om den nye Bongo 6 som John Myung bruker for tiden a? 9610844[/snapback] Jeg digger den. Hadde hatt sykt lyst å prøve den. Drev å spurte en i Earniball via mail om den skulle bli å få kjøpt etter hvert, og han regnet med det. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jorsalfar: Tør jeg spørre hva du ikke likte med den? Har hørt at de effektene som allerede er inne på den suger, men de man lager selv kan bli temmelig heftige. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Nåh! Få litt fart i tråden da! Post bilder av kjærringene deres! Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Hvis det var sånne kjerringer du tenkte på er dette min! Epiphone Embassy Standard IV Endret 5. oktober 2007 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jorsalfar: Tør jeg spørre hva du ikke likte med den? Har hørt at de effektene som allerede er inne på den suger, men de man lager selv kan bli temmelig heftige. 9615127[/snapback] Ja du kan lage ganske heftige effekter, men det er også noe av problemet synes jeg, at de blir for heftige. Man kan jo selfølgelig stille på hvor "sterk" effekten man legger på skal være, men har ikke fått dette til å fungere optimalt. Men jeg har ikke brukt dette effektbrettet nok og satt meg nok i den til å være noen fasit, og jeg fraråder deg heller ikke til å kjøpe den. Man har nok flere muligheter hvis man kjøper flere pedaler med hver sin effekt og kobler sammen, men da blir jo også prisen noe helt annet. Bare prøv den godt, så ser du selv hva du synes. Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Har forresten en sak her; Skulle ut å kjøpe PU cover til P-bassen min her forleden og klarer da å kjøpe J-bass cover istedet, det snedige er at det passer helt fint til bassen min. Vil derfor høre litt meninger om jeg bare skal ta å skru på det jeg har eller kjøpe et nytt originalt P-bass cover. Kan høres ganske idiotisk ut det her, menmen... tongue.gif Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Da ble Warmoth Jazz Bass prosjektet endelig ferdig. Jeg har laget en egen tråd med masse bilder, for de som synes slikt er morsomt: Link Her er en smakebit: Geir Endret 9. oktober 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ah, den var najs TWFA Lenke til kommentar
Stegz Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Synes DT spillte litt for mye ballader, men Take the time var jævlig bra. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Synes DT spillte litt for mye ballader, men Take the time var jævlig bra. Dream Theater er for pyser. Skal du høre bra bass-spill så hør på Death Metal. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Selvom Death Metal er bedre en Black, så syns jeg ikke det er så bra(av det jeg har hørt). Hvis du vil høre bra bass så er det mye å høre av Black Sabbath. Geezer Butler er skikkelig god, og sanger som NIB, After Forever og Hand of Doom bør høres. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Selvom Death Metal er bedre en Black, så syns jeg ikke det er så bra(av det jeg har hørt). Hvis du vil høre bra bass så er det mye å høre av Black Sabbath. Geezer Butler er skikkelig god, og sanger som NIB, After Forever og Hand of Doom bør høres. Jeg veit det, Black Sabbath er ettt av favorittene mine Men han snakka om Dream Theater, og da sier folk alltid "å de er skikkelig teknisk gode!" De er gode på skalaer ja. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Jeg veit det, Black Sabbath er ettt av favorittene mine Men han snakka om Dream Theater, og da sier folk alltid "å de er skikkelig teknisk gode!" De er gode på skalaer ja. Ja, syns at de er litt oppskrytt. Selvom det innimellom er gøy å høre komposisjonen av instrumentene sammen og høre på trommisen, spesielt, så hjelper det ganske lite at de er teknisk gode når de ikke har mange sanger som faller i min smak. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. oktober 2007 Del Skrevet 10. oktober 2007 Ja, syns at de er litt oppskrytt. Selvom det innimellom er gøy å høre komposisjonen av instrumentene sammen og høre på trommisen, spesielt, så hjelper det ganske lite at de er teknisk gode når de ikke har mange sanger som faller i min smak. Portnoy er han eneste jeg ikke blir kvalm av. Alle de andre er så sykt cockey. Lenke til kommentar
Stegz Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 (endret) Portnoy er han eneste jeg ikke blir kvalm av. Alle de andre er så sykt cockey. Portnoy gjør jo noe, spilte med den norske landslagstrøye siste timen. Death metal er gøy å spille, men alle bassistene har så sære tuninger, og jeg gidder ikke tune ned for hver sang jeg spiller. Det er red hot chili peppers som er best på bass, selv om death metal er beste musikksjangeren Endret 11. oktober 2007 av Stegz Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Da ble Warmoth Jazz Bass prosjektet endelig ferdig. Jeg har laget en egen tråd med masse bilder, for de som synes slikt er morsomt: Link Her er en smakebit: Geir Nydelig bass Geir! Har vel tatt en stund det der? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Det som tok mest tid var å spare opp til alle delene. Ellers er den jo satt sammen av ferdige deler, kropp og hals er kjøpt ferdig lakket fra Warmoth, så det var ikke noe arbeid med den. Bortsett fra at halslommen var litt for trang og måtte utvides en smule, og at midttoneknottene var feil og måtte drilles opp. (EMG sine har litt tykkere stammer enn andre.) Så nå skal jeg på basskurs tror jeg. Kan ikke ha en så fin bass uten å kunne spille ordentlig på den. Geir Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Det som tok mest tid var å spare opp til alle delene. Ellers er den jo satt sammen av ferdige deler, kropp og hals er kjøpt ferdig lakket fra Warmoth, så det var ikke noe arbeid med den. Bortsett fra at halslommen var litt for trang og måtte utvides en smule, og at midttoneknottene var feil og måtte drilles opp. (EMG sine har litt tykkere stammer enn andre.) Så nå skal jeg på basskurs tror jeg. Kan ikke ha en så fin bass uten å kunne spille ordentlig på den. Geir Meget pent instrument du har fått deg der, ja. Hvor mye kosta det totalt, og hvordan er det med moms på slike ting? For moro skyld, satte jeg opp en egen custom bass fra Warmoth, og total kom det på ca 9000 norske kroner. Selv med moms, er det nesten verdt prisen. Pantera Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Men lurte på en ting Geir (si ifra hvis det blir litt mye fornavn her ) er det så at du jobber på verkstedet på Hagström? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå