Co0O Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Waterboys, jo! kul, ja!! M. 8972658[/snapback] The Big Music. Endret 30. juni 2007 av cosmo03X Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Tenkte at jeg skulle dra innom noen musikkbutikker i Bærum/Oslo-området og skjekke om jeg fant noen bassguitarer som jeg liker. Skal kjøpe mitt første instrument nå om ikke så lenge. Noen som vet om noen butikker som er verdt å stikke innom? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Riff i Oslo selger gitarer av alle slag. De har veldig bra support også, og folka som jobber der kan utrolig mye. http://www.riff.no/ Websjappa er langt fra representativ på hva de har i butikken, da. Det er en ganske stor musikkforretning i Sandvika også, husker ikke navnet. Endret 12. juli 2007 av Bitex Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Nye Imerslund i Oslo har godt utvalg og rimelig god service. Du har også Norsk Musikk som har litt mer ustabilt utvalg og høyst variabel service. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Takk for svarene. Får se hvor mange butikker jeg stikker innom. Har aldri spillt noen strenginstrumenter, så jeg lurer på om det er noen ting jeg burde se etter når jeg prøver en bass. Det går vel mye på hvordan jeg synes det er å holde i den og sånt? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Da hadde jeg tatt med meg en som kan spille. Å prøve en bass når du aldri har spilt før er meningsløst, hvis det da ikke er fargen som betyr mest... Hvordan en bass er å holde har liten betydning før du har funnet en riktig posisjon og spillestilling. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 (endret) Kom over en som solgte en fretless, dvs defrettet, bass med kasse for 500 kr på musikkpraksis.no. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve fretless, så dette var et offer som ikke kunne refuseres: Det er like gøy som jeg trodde å spille, men tiden vil jo vise om jeg bør spille fretlessen for noen andre enn meg selv... M. Endret 28. juli 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Kom over en som solgte en fretless, dvs defrettet, bass med kasse for 500 kr på musikkpraksis.no. Jeg har lenge hatt lyst til å prøve fretless, så dette var et offer som ikke kunne refuseres: Det er like gøy som jeg trodde å spille, men tiden vil jo vise om jeg bør spille fretlessen for noen andre enn meg selv... M. 9163250[/snapback] Gratz med bass! Når du sier kasse, er det gitarbag/gigcase eller forsterker du snakker om? Hvis det var med forsterker har du gjort et røverkjøp! Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Gratz med bass! Når du sier kasse, er det gitarbag/gigcase eller forsterker du snakker om? Hvis det var med forsterker har du gjort et røverkjøp! 9178522[/snapback] Nei, så godt kjøp var det ikke ampen har jeg hatt lenge. Kasse som i kasse til å transportere i, dette er et riktigere bilde av hva jeg kjøpte: (Har spilt bass noen år, men dette er min første fretless) M. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Gratz med bass! Når du sier kasse, er det gitarbag/gigcase eller forsterker du snakker om? Hvis det var med forsterker har du gjort et røverkjøp! 9178522[/snapback] Nei, så godt kjøp var det ikke ampen har jeg hatt lenge. Kasse som i kasse til å transportere i, dette er et riktigere bilde av hva jeg kjøpte: (Har spilt bass noen år, men dette er min første fretless) M. 9178754[/snapback] Ok, men kjøpet var sikkert bra uansett, noen som vet hvor mye en sånn kasse koster i butikken? Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Ok, men kjøpet var sikkert bra uansett, noen som vet hvor mye en sånn kasse koster i butikken? 9178896[/snapback] Kjempekjøp må fort over 1000 for en kasse, om enn denne bærer preg av å være brukt... (men man kan jo diskutere om det er positivt eller negativt... M. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 I butikken koster en hardcase-kasse med ekstra beskyttelse i kantene rundt 2-3000. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) Det er en fretless Rickenbacker-bass på finn.no som jeg kunne tenkt meg. Og der fant jeg den ikke lenger... Endret 31. juli 2007 av oOF Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 I butikken koster en hardcase-kasse med ekstra beskyttelse i kantene rundt 2-3000. 9180888[/snapback] Dæven det var dyrt, noen som har en så dyr kasse, og er fornøyd med den? Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Synes 2-3000 hørtes voldsomt ut, men nå er jeg ingen ekspert på kasser. Ga rundt 1000 for min, og kan ikke si at jeg ser noen grunn til å kjøpe noe dyrere enn det. Gjør den jobben den skal, og overlevde fint å bli smelt i veggen da jeg trynet ned trappa. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 I butikken koster en hardcase-kasse med ekstra beskyttelse i kantene rundt 2-3000. 9180888[/snapback] Hørtes urimelig dyrt ut... I de fleste butikker jeg har vært i, har slike kasser kosta 1000-1400 kroner...med beskyttelse i kantene. Pantera Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Tenkte litt større kasser siden jeg kjøper synther ikke gitarer. Gitarkassene er vel litt grunnere. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Tenkte litt større kasser siden jeg kjøper synther ikke gitarer.Gitarkassene er vel litt grunnere. 9182339[/snapback] Synther og utstyr til disse veit jeg fint lite om. Men nå var jo dette en "bass-tråd" da Men du finner helt sikkert kasser som er dyrere en 1500 kroner også. Såkalte "flight-cases" er vel en del mer solid, og beregnet på en annen type frakt. Flight case er en del tyngre enn en vanlig "kasse", og er vel ikke akkurat egnet til å dra med seg til og fra øving og slikt. Fant kjapt et par eksempler: vanlig gitarkasse Flight case Pantera Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Jo er vel flightcase jeg tenker på, det jeg har kjøpt hittil hvertfall. Men man får jo ofte en case sammen med utstyr man kjøper brukt og. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Skal flytte på fredag, og da må jeg ha med meg bassguitaren på flyturen. Hvor god beskyttelse trenger egentlig en bass? Har kun en sånn stoff-etui til bassen min. Burde jeg kjøpe meg en ordentelig kasse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå