mysjkin Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Har du tabs (Guitar PRO) til Cakes variant av I'll Survive? Den var stilig 8041650[/snapback] Jeg googlet for Cake I will survive basstab og fant noe som virker rimelig fornuftig. Dvs, det jeg bruker ikke Guitar pro, så jeg vet ikke om den er kompatibel, men jeg klarte å plukke ut en del av riffene (og jobber med resten) Lykke til ! Edit: om du var på jakt etter tabs for gitar, går det over Am / Dm /G / C / F / Hm / E7 M. Endret 28. februar 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hehe. Fant sangen i Guitar PRO og så på den. Det samme blir jo spilt hele tiden! Hørte at det var ganske ensformig da jeg hørte på sangen, men SÅ ensformig hadde jeg ikke trodd det var Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Nei det overrasket meg litt også, men, det er jo ikke vanskelig å lage litt variasjoner over temaet. M. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Yay... det er vel på sin plass at jeg legger igjen en post her siden jeg selv har spilt bass i ca to år nå. Har spilt i band hele tida, men har lurt på om jeg skal gå solo... syns det er stilig med folk som spiller som om de spiller på en "vanlig" gitar, bare på bass, for å si det sånn. Noen strakse fordeler jeg ser med å gå solo er jo at man får øvd i sitt eget tempo, samt at man kan spille "hva man vil" Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Yay... det er vel på sin plass at jeg legger igjen en post her siden jeg selv har spilt bass i ca to år nå. Har spilt i band hele tida, men har lurt på om jeg skal gå solo... syns det er stilig med folk som spiller som om de spiller på en "vanlig" gitar, bare på bass, for å si det sånn. Noen strakse fordeler jeg ser med å gå solo er jo at man får øvd i sitt eget tempo, samt at man kan spille "hva man vil" 8057565[/snapback] For å utvikle seg sjølv som musiker, er det sikkert ikke så dumt. Men sånne "solo-bassister" er jo gørrkjedelig å høre på i lengden da ...joa, jeg kan bli imponert av folk som Victor Wooten, men jeg orker ikke å høre igjennom en hel plate sammenhengende med slik musikk. En annen fin mulighet er jo å joine flere band, kanksje med forskjellig musikkstil. Pantera Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 For å utvikle seg sjølv som musiker, er det sikkert ikke så dumt. Men sånne "solo-bassister" er jo gørrkjedelig å høre på i lengden da ...joa, jeg kan bli imponert av folk som Victor Wooten, men jeg orker ikke å høre igjennom en hel plate sammenhengende med slik musikk. En annen fin mulighet er jo å joine flere band, kanksje med forskjellig musikkstil. Pantera 8059121[/snapback] Jaja, kan godt forstå det der med å hørre på Wooten-plater og sånt, men det finnes sikkert folk som lett pløyer igjennom ei hel plate. Jaja, hadde ikke vært dumt å prøvd seg på flere sjangre nei... for øyeblikket hører jeg veldig mye på Deftones, så jeg har veldig lyst til å spille den typen experimental/alternative-stilen liksom Lenke til kommentar
Loman Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 er det noen som vet hvordan jeg kan få lyd av bassen min? bass: Yamaha RBX774 forsterker: Line6 LowDown 175w Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 (endret) Hei, jeg ville ha en logo på gig-baggen min så jeg ikke ser ut som en annen gitarist når jeg er ute på vei til øvelse... Synes denne var litt kul (© meg, men fri bruk for alle bassister) Edit: Htmlifiserte riktig... M. Endret 7. mars 2007 av mysjkin Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Hei, folk.. Tenkte jeg måtte legge frem en bildeupdate av bassen min, i og med at den er fiksa på. Klarte å glemme og ta noen før-bilder, siden jeg bare plutselig bestemte meg for å fikse Vel. Her er omtrent sånn den så ut: Her kommer noen bilder. Jeg er personlig svært fornøyd: Hva syns folk? Spørsmål? Ris/Ros? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Dæven! Det ble forbedring av gamlebassen min ja . Moro å se! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Dæven! Det ble forbedring av gamlebassen min ja . Moro å se! 8113425[/snapback] Takk, Marius. Fikk vekk de to små bulkene du fortalte meg om, vet du. Bare pussa og pussa og pussa og pussa Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Få av øverste laget med finèr i toppen. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Få av øverste laget med finèr i toppen. 8113701[/snapback] Forklar? For å forsvare utseendet litt da. Jeg syns det er stilig når det ser litt slitent ut. Som f.eks Jaco Pastorius sine basser Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Nå bomma jeg.. Endret 9. mars 2007 av Torpern Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Forklar? 8113715[/snapback] Det tynne laget limt tre som ligg igjen på toppen. Får du vekk den står du sansynlegvis att med ein eller to bitar tre. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Forklar? 8113715[/snapback] Det tynne laget limt tre som ligg igjen på toppen. Får du vekk den står du sansynlegvis att med ein eller to bitar tre. 8117524[/snapback] Jojo, det skjønte jeg jo forsåvidt. Nei, tror ikke jeg skal ut på noen flere prosjekter med den bassen nå. Er veldig fornøyd med den nå jeg Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Det har du grunn til, den var lekker! M. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Forklar? 8113715[/snapback] Det tynne laget limt tre som ligg igjen på toppen. Får du vekk den står du sansynlegvis att med ein eller to bitar tre. 8117524[/snapback] Jojo, det skjønte jeg jo forsåvidt. Nei, tror ikke jeg skal ut på noen flere prosjekter med den bassen nå. Er veldig fornøyd med den nå jeg 8117536[/snapback] Tru meg, den blir mykje lekrare. ;D Min Yamaha RGZ såg akkurat slik ut under lakken òg. Skjønnar ikkje poenget med den plata på toppen. Er jo ikkje godt for noko som helst. =| Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 jeg vill begyne og spille bassgitar... noen som vet om noen bilige bra pakker der ute eller?? http://www.instrumentbutikken.no/product_i...roducts_id=1838 noen som vt om den er bra nok for en nybegyner eller?? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Det jeg har testet av disse Behringer- pakkene har vært veldig mye for pengene. Det er nok ikke utstyr du ønsker å spille lenge på, men instrumentene har vær anstendige nok de. Det lønner seg å få en som kan det til å sette opp bassen for deg. Justeringen fra fabrikken er det ikke brukt mye tid på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå