Liquid Crystal Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Bass er gøy! Er ganske nybegynner da. Mekka en plansjeoversikt med noter til bass her om dagen (vedlegg) den har hjulpet meg mye. Hva spiller folka etter? Jeg spiller etter akkorder for å lære meg flere noter. Er den beste måten =) Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Bass er gøy!Er ganske nybegynner da. Mekka en plansjeoversikt med noter til bass her om dagen (vedlegg) den har hjulpet meg mye. Hva spiller folka etter? Jeg spiller etter akkorder for å lære meg flere noter. Er den beste måten =) Spiller stort sett "by ear".....men det kommer an på hva slags musikk jeg spiller. Er det noe jeg sliter med, så prøver jeg å finne en tab på låta. Men er det så mange flere noter å lære da? Den oversikten du hadde laget, skulle jo dekke det meste, den ...men jeg er enig....skulle gjerne lært meg mer om oppbygging av akkorder og slikt. Pantera Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kven som fører det på østlandet veit eg ikkje. Sound1 har i alle fall inne 3-4 små combos, men såg ingen toppar eller kabinett der no. 7445349[/snapback] Fikk et tilbud nå, fra en butikk på Gjøvik, og prisene var ikke så ille. 5900 for en WorkingPro 400 og 5800 for et 4x10 kabinett. Skal ihvertfall vurderes. Små combos er uaktuelt. Pantera 7446011[/snapback] Eit lite tips: Hvis du legger på litt til og kombinerer SWR-toppen med eit Mesa-kabinett istedet, så låter det mongobra. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kven som fører det på østlandet veit eg ikkje. Sound1 har i alle fall inne 3-4 små combos, men såg ingen toppar eller kabinett der no. 7445349[/snapback] Fikk et tilbud nå, fra en butikk på Gjøvik, og prisene var ikke så ille. 5900 for en WorkingPro 400 og 5800 for et 4x10 kabinett. Skal ihvertfall vurderes. Små combos er uaktuelt. Pantera 7446011[/snapback] Eit lite tips: Hvis du legger på litt til og kombinerer SWR-toppen med eit Mesa-kabinett istedet, så låter det mongobra. 7448642[/snapback] Mesa/Boogie-kabinetter jo skamdyrt Et godt stykke over min prisklasse, ihvertfall de jeg har sett. Skulle jeg først gått for noe til de prisene, så hadde det blitt Ampeg eller EBS. Pantera Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 EBS sine ampar har eg ikkje høyrt, men oppstyret rundt Ampeg har eg aldri skjønt. IMO låter dei gørr kjedelig, fungerer kanskje til punk og danseband, men... =/ Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 EBS er et svensk selskap som har laget forsterkere og høytalere for bassister siden 1988. Har kun hørt positive ting om de. Har også testa en 350w topp med 4x12 kabinett, og det låt faen meg bra har lyst på....men har nok ikke råd.....enda ihvertfall. Pantera Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jepp, har vore borti ein del pedaler osv. fra EBS, men aldri prøvd ampane. Lenke til kommentar
Loman Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 hei! er det noen som gidder å skrive tabs til klassikeren gitar boogie? er ikke helt sikker på hvordan den er, så om noen kunne skrive det så hadde det vært supert, er jo en genial melodi Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Link Tenker på å kjøpe meg denne, hva tror dere? Sånn cirka gitarboogie: E-figur x 2 G-------------- D------2(2)----- A---24------42--- E-04------------4- Så spiller du det samme, bare at du begynner på A-strengen. (en gang) så spiller du E-figuren igjen en gang. H: G-------------- D----0---------- A-24--420------ E-----------42--- Også E figur igjen til slutt Du avslutter med løs E-streng. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Til slutt G------------------------ D------------------------ A-77-55-44-33-2-0---- E--------------------2-0 Eller: G------------------------- D------------------0-1-2- A-77-55-44-33-2-------- E-------------------------0 Noe alla det, iallefall Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Link Tenker på å kjøpe meg denne, hva tror dere? Sikkert et bra instrument. Fender er vel ikke akkurat kjent for å lage søppel... Det virker som om det er en "lett-versjon" av den vanlige Jazz-bassen, og det kan ha en del å si for lyden. Men prisen var ikke så ille heller da, $899, uten kasse....men jeg ville kanskje prøvd å finne en pent brukt orginal Jazzbass. Trur du finner et bra eksemplar til den prisen. Men uansett, så bør du prøve den, før du evt. kjøper'n. Hør med din lokale butikk, om de har mulighet til å ta den inn, slik at du får testa'n skikkelig. Gjerne lån med deg hjem, sånn at du får testa den på din egen forsterker (hvis du har). Trur de fleste musikforretninger er greie sånn sett, ihvertfall hvis du kjenner dem litt.... Har du muligheten, stikk innom Immerslund Musikk, i Oslo, de pleier vel å ha en del Fender'e inne.... Pantera Lenke til kommentar
SigurdH Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Vel, er ny her på forumet men tenkte jeg kunne sprite på litt med hva jeg spiller på; Dette er listeruden min, hovedbassen. Sjekk www.listerudbass.com for info om hvordan han bygger de. Dette er den første "skikkelige" bassen min. En corvette standard, med aktive miccer og ash kropp. Dette er min nyeste bass, en 51' RI Fender p-bass. Digger lyden Så til min rig; Som er; SWR 550x Topp, Mesa Boogie 410 kabinett, og et modifisert Basson 1150 kabinett. I pedalveien går det i dette; EBS Wah-One EBS MultiComp HBE Psilocybe Fulltone Bassdrive Og jeg bruker Moody straps på alle bassene; www.moodyleather.com Hva tycks? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Neimen hallo, Sigurd og velkommen! =D Har begynt å bli stort på showoff her fra skulen. =P Lenke til kommentar
SigurdH Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Neimen hallo, Sigurd og velkommen! =DHar begynt å bli stort på showoff her fra skulen. =P 7504773[/snapback] Ess.. må no vise hva man har i stuen Lenke til kommentar
Loman Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 er det noen som vet om en norsk nettbutikk som selger Rotosound SH77 strenger? en link hadde vært flott Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 er det noen som vet om en norsk nettbutikk som selger Rotosound SH77 strenger? en link hadde vært flott 7553453[/snapback] Her får du kjøpt akkurat disse strengene. Pantera Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 (endret) Lekkert sigur, likte hovedbassen din =) HAHA Fant en lookalike Bassen din og rock on! Andre edit, ok var ikke sååå lik da. Men folka ser poenget? ^^ Endret 22. desember 2006 av Liquid Crystal Lenke til kommentar
blured Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Noen som vet hva en 5-strengers Tobias Classic bass koster. Eventuelt butikker man får kjøpt den i Norge. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Luthman selger Tobias. De har den ikke i katalogen, men det står i bladet deres at de tar inn alt på bestilling. Er vel bare å sende en mail og spørre. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Noen som kan anbefale en Duncan? eller annen god passiv humbucker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå