Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bass er gøy!

Er ganske nybegynner da.

Mekka en plansjeoversikt med

noter til bass her om dagen (vedlegg)

den har hjulpet meg mye.

Hva spiller folka etter? Jeg spiller etter akkorder for

å lære meg flere noter. Er den beste måten =)

Spiller stort sett "by ear".....men det kommer an på hva slags musikk jeg spiller. Er det noe jeg sliter med, så prøver jeg å finne en tab på låta.

Men er det så mange flere noter å lære da? Den oversikten du hadde laget, skulle jo dekke det meste, den :)

...men jeg er enig....skulle gjerne lært meg mer om oppbygging av akkorder og slikt.

Pantera

Lenke til kommentar
Kven som fører det på østlandet veit eg ikkje. Sound1 har i alle fall inne 3-4 små combos, men såg ingen toppar eller kabinett der no.

7445349[/snapback]

Fikk et tilbud nå, fra en butikk på Gjøvik, og prisene var ikke så ille.

5900 for en WorkingPro 400 og 5800 for et 4x10 kabinett. Skal ihvertfall vurderes.

Små combos er uaktuelt.

Pantera

7446011[/snapback]

Eit lite tips: Hvis du legger på litt til og kombinerer SWR-toppen med eit Mesa-kabinett istedet, så låter det mongobra.

Lenke til kommentar
Kven som fører det på østlandet veit eg ikkje. Sound1 har i alle fall inne 3-4 små combos, men såg ingen toppar eller kabinett der no.

7445349[/snapback]

Fikk et tilbud nå, fra en butikk på Gjøvik, og prisene var ikke så ille.

5900 for en WorkingPro 400 og 5800 for et 4x10 kabinett. Skal ihvertfall vurderes.

Små combos er uaktuelt.

Pantera

7446011[/snapback]

Eit lite tips: Hvis du legger på litt til og kombinerer SWR-toppen med eit Mesa-kabinett istedet, så låter det mongobra.

7448642[/snapback]

Mesa/Boogie-kabinetter jo skamdyrt :D

Et godt stykke over min prisklasse, ihvertfall de jeg har sett. Skulle jeg først gått for noe til de prisene, så hadde det blitt Ampeg eller EBS.

Pantera

Lenke til kommentar

Link

Tenker på å kjøpe meg denne, hva tror dere?

Sånn cirka gitarboogie:

E-figur x 2

G--------------

D------2(2)-----

A---24------42---

E-04------------4-

Så spiller du det samme, bare at du begynner på A-strengen. (en gang)

så spiller du E-figuren igjen en gang.

H:

G--------------

D----0----------

A-24--420------

E-----------42---

Også E figur igjen til slutt :p Du avslutter med løs E-streng. :p

Lenke til kommentar
Link

Tenker på å kjøpe meg denne, hva tror dere?

Sikkert et bra instrument. Fender er vel ikke akkurat kjent for å lage søppel... :D

Det virker som om det er en "lett-versjon" av den vanlige Jazz-bassen, og det kan ha en del å si for lyden.

Men prisen var ikke så ille heller da, $899, uten kasse....men jeg ville kanskje prøvd å finne en pent brukt orginal Jazzbass. Trur du finner et bra eksemplar til den prisen.

Men uansett, så bør du prøve den, før du evt. kjøper'n. Hør med din lokale butikk, om de har mulighet til å ta den inn, slik at du får testa'n skikkelig. Gjerne lån med deg hjem, sånn at du får testa den på din egen forsterker (hvis du har). Trur de fleste musikforretninger er greie sånn sett, ihvertfall hvis du kjenner dem litt.... :)

Har du muligheten, stikk innom Immerslund Musikk, i Oslo, de pleier vel å ha en del Fender'e inne....

Pantera

Lenke til kommentar

Vel, er ny her på forumet men tenkte jeg kunne sprite på litt med hva jeg spiller på;

1529478856_l.jpg

Dette er listeruden min, hovedbassen. Sjekk www.listerudbass.com for info om hvordan han bygger de.

1529486388_l.jpg

Dette er den første "skikkelige" bassen min. En corvette standard, med aktive miccer og ash kropp.

0271902550_xl.jpg

Dette er min nyeste bass, en 51' RI Fender p-bass. Digger lyden

Så til min rig;

1529489480_l.jpg

Som er; SWR 550x Topp, Mesa Boogie 410 kabinett, og et modifisert Basson 1150 kabinett.

I pedalveien går det i dette;

EBS Wah-One

EBS MultiComp

HBE Psilocybe

Fulltone Bassdrive

Og jeg bruker Moody straps på alle bassene; www.moodyleather.com

Hva tycks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...