Krankemot Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 for å få liott fart på tråden igjen... hvordan spiller du? med plekter eller bare fingrene? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Spiller stort sett bare med fingrene jeg, selv om jeg har hørt av mange at det er vanskeligst ... Litt merkelig ettersom da jeg spilte gitar foretrakk jeg plekter, med bass har jeg det i grunn motsatt. Endret 14. februar 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Samme her, jeg orker ikke å spille med plekter når jeg spiller bass. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Samme her, jeg orker ikke å spille med plekter når jeg spiller bass. Jeg holder meg til plekter Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 bruker tommelen jeg... hvis dette er den uoffesielle bass tråden, hvor er da den offesielle? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 bruker tommelen jeg... hvis dette er den uoffesielle bass tråden, hvor er da den offesielle? Tommel! Hvordan er det når du skal spille litt kjapt? Hvis jeg skal nevne mine ''personlige'' favoritter, er slapping (ikke god), finger og plekter det mest naturlige og beste. Men det er min mening, da. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 bruker tommelen jeg... hvis dette er den uoffesielle bass tråden, hvor er da den offesielle? vettafaen, jeg bare tokk topic fra "forumets uoffesielle tromme-tråd" Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Spilt siden 3 klasse på barneskolen... hvor gammel var eg da? hm... noe rundt 10 år iallefall. Men bare de siste 6 årene litt seriøst. Utstyr: Pedulla Rapture J2-5 Squier Pres -> Noe oppgradert, rockebassen... SWR Workingman 15" Teknikk: Plekter Tommel + 2-3 fingre vanlig fingerspill - 2 og 3 fingre. Mål: Lære seg å spille med alle fem fingre på høyre handa, Gary Willis go home.. Få råd til en MusicMan Stingray Lenke til kommentar
hylo Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Spilt siden 3 klasse på barneskolen... hvor gammel var eg da? hm... noerundt 10 år iallefall. Men bare de siste 6 årene litt seriøst. Utstyr: Pedulla Rapture J2-5 Squier Pres -> Noe oppgradert, rockebassen... SWR Workingman 15" Teknikk: Plekter Tommel + 2-3 fingre vanlig fingerspill - 2 og 3 fingre. Mål: Lære seg å spille med alle fem fingre på høyre handa, Gary Willis go home.. Få råd til en MusicMan Stingray Har ikke spilt så lenge seriøst jeg da. Bare 1 år ca i band. Men har spilt en god del alene på gutterommet da. Utstyr: Jackson C5a femstrengers aktiv bass. Behringer BX600 (60 watts forsterker) Teknikker: Plekter Fingre (på Metallica lignende sanger) Tommel på småklimpring på gitaren. Mål: Bli bedre i å synge og spille samtidig. Og spille KJAPT med fingre. Endret 15. februar 2005 av Hylo Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) Samme her, jeg orker ikke å spille med plekter når jeg spiller bass. Yeah, G2Petter. Nei, du har aldri spilt i G2Barna før... :!: Nå er ikke jeg primært en bassist, men jeg når det gjelder med plekter, snakker vi om hva slags musikk man spiller. Som regel er fingrene fint, men jeg liker å bruke plekter(bassplekter vel og merke) til litt noen raske løp av og til. Men fingrene primært; det er gøy å bruke tomler og lillefingre når man spiller funk... Endret 15. februar 2005 av Oleway Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 bruker tommelen jeg... hvis dette er den uoffesielle bass tråden, hvor er da den offesielle? Tommel! Hvordan er det når du skal spille litt kjapt? Hvis jeg skal nevne mine ''personlige'' favoritter, er slapping (ikke god), finger og plekter det mest naturlige og beste. Men det er min mening, da. hehe... jeg er ikke så god enda, men kommer til å gå over til fingrene når jeg klarer det. har spilt siden 24.12.04 Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 vet noen om en enkel men kul0 basssolo som jeg kan spille? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 bruker tommelen jeg... hvis dette er den uoffesielle bass tråden, hvor er da den offesielle? Tommel! Hvordan er det når du skal spille litt kjapt? Hvis jeg skal nevne mine ''personlige'' favoritter, er slapping (ikke god), finger og plekter det mest naturlige og beste. Men det er min mening, da. hehe... jeg er ikke så god enda, men kommer til å gå over til fingrene når jeg klarer det. har spilt siden 24.12.04 Spiller du med tommel (brukes på E og av og til A streng) samt bruker to til fingre itillegg kan man spille stygg fort. Sjekk ut Gray Willis, Viktor Wooten osv. Bass-soloer; Jaco Pastorius lagde masse snacks Bass Extreme prosjektet til Victor Wooten og Steve Bailey -> A Chick From Corea Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 (endret) vet noen om en enkel men kul0 basssolo som jeg kan spille? bass soloen i hammer smashed face hvis du vil høre den versjonen med litt mer punch i, så skaffer du deg live versjonen og ja, Jaco er kongen! han tok bassen til et helt nytt nivå edit : jeg synes det er best å spille med fingrene Endret 15. februar 2005 av Jonki Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 vet noen om en enkel men kul0 basssolo som jeg kan spille? kul bass solo: Metallica - (Anesthesia)-Pulling Teeth Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 vet noen om en enkel men kul0 basssolo som jeg kan spille? kul bass solo: Metallica - (Anesthesia)-Pulling Teeth ja herregud men apropos Metallica, Orion bass solo Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Det går jungelord om at min Ibanez SR505 er shippa over fra statene nuh. Affyfaen som eg gleder meg! Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 vet noen om en enkel men kul0 basssolo som jeg kan spille? kul bass solo: Metallica - (Anesthesia)-Pulling Teeth ja herregud men apropos Metallica, Orion bass solo ja. såklart. at jeg ikke tenkte på den den er jo BRA! jungleessence med rob er og bra! Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Spilt i litt over ett år... Har en Squier P-bass(ikke behov for å bytte) og en Watson XB15 Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 SWR Workingman 15" Den låter sweet. Driver og ser meg om etter samme ampen i 10" versjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå