Jørnan Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Nå er den flyttet. Finnes det bassforsterker til under 3.000 (også brukt) som gir nok lyd til å spille i band? Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 21. oktober 2006 Del Skrevet 21. oktober 2006 Nå kommer det jo litt an på hva slags band det er, og hvor høyt dere spiller, men denne (Hartke Kickback 10) bør funke bra. Personlig er jeg også veldig glad i lyden i hartke-forsterkere. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 I dag er det D'Sound-konsert i Bergen. Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Er det noen i alderen 15-18 år her i Akershus området, som kunne tenke seg å spille bass i et metall-band? Send meg en PM hvis du er interessert. Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hopper inn her en tur jeg, og spør dere proffer: Hva slags bass har bassisten i KoRn? Synes den bassen er så kewl Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Han har en Ibanez K5, som er signaturbassen hans. Det er en fantastisk god bass. Deilig hals, lettspilt og med god lyd. Den funker til alle slags stilarter. En jeg kjenner hadde en slik, og han spilte alt fra jazz til metal. Lenke til kommentar
blured Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Vet du prisen på Ibanezen og hvor man eventuelt kan prøve den. Er på utkikk etter ny bass Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Fant den ikke på norske sider jeg, men regnet ut ca-pris fra Samash.com til ca 6-7000 kr. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Instrumentbutikken.no har den til 9700,-. Om du importerer selv fra Thomann kommer den på ca 8100 inkludert porto og mva, altså ferdig importert. Kjøpte min bass fra thomann, og de anbefales absolutt. Endret 2. november 2006 av kakk Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Grovt regnet havner den på 7100 fra samash med fri porto og 25% MVA. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Problemet er at Ibanez nekter amerikanske butikker å selge til Europa. Det oppdaget jeg da jeg skulle kjøpe bass. Var ingen som sendte til Europa. Lenke til kommentar
ådne Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg og mitt band er på utkikk etter en rimelig, men god bass. Skal brukes for det meste til indie musikk og litt hard musikk, men ikke metal! Har sett at en del musikere faktisk bruker squire bass, blant annet thomas dybdahl. Så ut som en etterligning etter en p-bass. Noen som har noen gode tips for en rimelig bass som fungerer bra? Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Nå skriver du ikke hva du mener med rimelig, så å anbefale noe konkret er litt vrient, men Ibanez er aldri feil når det er snakk om billige instrumenter, og mye for pengene. Jeg har ikke selv prøvd Squier selv, men jeg ser at det skrives mye bra om dem. Du får faktisk en Squier P-Bass for så lite som 2200,- Lenke til kommentar
ådne Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Takk for svar. Prisklasse rundt 2-3000 er fin. Denne bassen skal sannsynligvis kun brukes til øving, da en kamerat kommer med en mye bedre bass til innspilling. Andre som har anbefalinger/inspill? Lenke til kommentar
Harvester Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg har nå spilt bass i ca. 3 uker, og jeg spiller nå på en Yamaha av ukjent sort som er broren min sin. Har ganske lyst til å investere i egen bass, og jeg vurderer en Squier Affinity P-Bass (i fargen sunburst). Den er ganske billig (1995,- på www.kickmusic.no), noe som passer bra for meg, siden økonomien ikke er det beste. Vil dere si at dette er noe å satse på som en førstebass for en som vil ha det så rimelig som mulig? Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 (endret) Heisann bassmennesker! Jeg er egentlig gitarist, men oss er det faenmeg overskudd av. Vi har tre gitarister, og jeg meldte meg til bassen av praktiske årsaker. Til nå har det gått i å spille det samme som gitaren, eller 8. deler osv. noe som begynner å bli kjedelig. I den anledning søker jeg kunnskaper som vil hjelpe meg å lage interessante basslinjer. Endret 14. november 2006 av eirik1989 Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Et ekstremt enkelt tips for å spille likt gitaren med variasjon er å spille grunntonen og deretter oktaven over. For eksempel slik introen på Slither (Velvet Revolver) er. Eller så kan du spille grunntone, kvint og én oktav over. I de fleste sanger og sjangere passer grunntone, kvart, kvint og én oktav over grunntone. Du kan spille dem i mange forskjellige rekkefølger for å få litt variasjon. Ikke den beste måten å spille på, men en svært lett måte Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Heisann bassmennesker!Jeg er egentlig gitarist, men oss er det faenmeg overskudd av. Vi har tre gitarister, og jeg meldte meg til bassen av praktiske årsaker. Til nå har det gått i å spille det samme som gitaren, eller 8. deler osv. noe som begynner å bli kjedelig. I den anledning søker jeg kunnskaper som vil hjelpe meg å lage interessante basslinjer. 7280549[/snapback] Velkommen ned i dypet! Du sier ikke noe om sjanger, så det er litt vanskelig å gi generelle råd. Jeg vil råde deg til å høre aktivt på mye musikk og legge merke til hva bassen gjør. Stort sett enig med jornan, grunntone + kvint er (nesten) aldri feil, men kan bli litt kjedelig (selv om enkelte genrer nesten ikke bruker noe annet) men det er et utgangspunkt. Personlig når jeg skal begynne med en ukjent låt, begynner jeg ofte med det og etter å ha spilt litt, hører jeg hva som passer inn forskjellige steder. Dersom du ikke har noe i mot å lese engelsk, inneholder Bass guitar for dummies mye bra. lykke til! M. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Har lekt med tanken på å starte med bass jeg og Spiller Death metal, så det kommer i så fall til å bli mye feiling med det første Det er Alex Webster som har gjort så jeg har litt lyst til å utforske dette instrumentet Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Har ganske lyst til å investere i egen bass, og jeg vurderer en Squier Affinity P-Bass (i fargen sunburst). Den er ganske billig (1995,- på www.kickmusic.no), noe som passer bra for meg, siden økonomien ikke er det beste. Vil dere si at dette er noe å satse på som en førstebass for en som vil ha det så rimelig som mulig? 7279049[/snapback] Har ikke hørt så mye gæli om Squire basser (det er jo Fender lisensprodusert et eller annet billig sted). Så det burde være et trygt kjøp. Hvis du har smartclub i farvannet, kan det vært værdt å se om de har en sx-bass inne, jeg har hørt at de skal være gode ift pris med gode materialer, men prøvespill, de kan visst ha tvilsomt setup, evt om du kjenner noen som kan skru litt bass... M. (Kun annenhånds info, men en fretless sx står høyt på ønskelisten hvis/når jeg skal til US neste gang...) Edit: La inn link Endret 15. november 2006 av mysjkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå