Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ska ramse opp alle sangene jeg kan nå:

Blackened

Master Of Puppets

One

No Remorse

Seek

Sad But True

Enter Sandman

Holier Than Thou

The God That Failed

Harvester Of Sorrow

Leper Messiah

Hit The Lights

St Anger

Frantic

Sweet Amber

Ain't My Bitch

For Whom The Bell Tolls

King Nothing

My Friend Of Misery

Fuel

Cure

Hero Of The Day

Fade To Black

Nothing Else Matters

The Four Horsemen

hvertfall noen:P husker ikke alle ass

og noen andre

Black Diamond

Through The Fire and flames

Holy Thunderforce

Unholy Warcry

Sacred Power Of Raging Winds

Hunting High And Low

pluss mer:P

Lenke til kommentar

Er det bare meg som ikke helt skjønner greia med Yamaha? Ikke at det er noe galt med instrumentene. Jeg har spilt på en Yamaha-bass flere ganger, og den er jo god, men jeg har liksom litt motdorestillinger mot å kjøpe et instrument fra et firma som lager motorsykler... Jeg får liksom litt følelsen av at de ikke har noe forhold til instrumenter som annet enn mekanikk...

Men for all del; grattis med ny bass. Kvaliteten er ihvertfall garantert topp

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror jeg må skaffe meg en ny hobby til sommern/høsten og bassgitar er noe jeg har hatt lyst til å begynne med i 2-3 år. Når det gjelder musikksmak/basstil så liker jeg vel alt fra classic soul/jazz/funk til 60/70-talls pop og rock til Entwistles brutale soloer med mye distortion. Tips til hvilke basser jeg bør kikke nærmere på spesielt når det gjelder de tre første nevnte kategoriene? Bør være lettspilt. Prisleie 3k-5k

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg nettopp vært i byn å fått testet ett par basser. Jeg er på jakt etter en ny bass nå, men er ikke sikker på hva jeg skal velge. Det jeg spiller er mye rock/hard rock, men har tenkt å gå litt mere over til funk og blues, derfor er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal velge. I tilleg må den jo se grei ut, men dette er selvfølgelig ikke det første jeg tenker på ;)

Jeg ble jo anbefalt med det samme at Fender Jazz bass var det rette valget for meg, selvfølgelig er det en bra bass, men finnes det andre som kan konkurere seg opp mot denne?

Noen synspunkter og tips? :)

Pris er egentlig ikke så viktig ved det første, dette sjekker jeg siden. SKal importeres.

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar
Er det bare meg som ikke helt skjønner greia med Yamaha? Ikke at det er noe galt med instrumentene. Jeg har spilt på en Yamaha-bass flere ganger, og den er jo god, men jeg har liksom litt motdorestillinger mot å kjøpe et instrument fra et firma som lager motorsykler... Jeg får liksom litt følelsen av at de ikke har noe forhold til instrumenter som annet enn mekanikk...

Nå er jo Yamaha et ganske stort japansk konsern som driver med ganske mye mer enn å lage motorsykler og båtmotorer da.

De er faktisk ganske store på en rekke områder innen musikk, lyd og bilde.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Sliter med å få ringefinger til å flytte seg fort nok og ta kraftig nok grep. Noen som har noen gode tips til hvordan man trener den opp?

Øve mye, og bruke alle fingrene....hele tida....

Er bare én måte å bli god på....det er å øve, øve, og så øve enda mer...

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Jeg skal skaffe meg bass(skal kjøpe brukt), men får ikke med forsterker da. Jeg tenkte jeg bare skulle kjøre noe helt helt enkelt som dette i første omgang.

Da kan jeg dessuten kjøre effekter på den uten at jeg trenger i kjøpe effektbokser som ruinerer meg... (Software er som kjent billigere enn hardware... ;))

Noen som erfaringer med slike ting, er de bra?

Lenke til kommentar
Vel vel.. Da lurer jeg også på en annen ting. Jeg er på utkikk etter å kjøpe meg en Akustisk bass etter hvert. Jeg har sjekka sound1, som er den eneste nasjonale norske internettsiden med musikkinstrumenter som jeg vet om..

Ellers sjekka jeg et par butikker her i området og det blir fort litt dyrt.

Noen som vet om noen andre norske nasjonale nettbutikker?

5300879[/snapback]

Litt lenge siden du spurte, men siden jeg ikke har vært borti denne tråden før nå og ingen har svart deg før...

Jeg har en Morgan AB05, bra bass, diger, men masse akustisk lyd (til å være en akustisk bassgitar, savner aldri forsterker når jeg øver (alene eller med et forøvrig uforsterket band) men det kommer jo ikke for mye lyd ut av den da...) Problemet med en akustisk bass er at det lett blir feedback når jeg spiller forsterket, må passe skikkelig på om jeg slår an en åpen a-streng...

Jeg kjøpte den for et drøt år siden som b-vare på tonica musikk i Arendal for ca 2500 + porto :) listepris ca 5000 har sett et par tilsvarende til salgs etter det.

M.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hm....hva med å legge denne tråden under kategorien Musikkskaping og instrumenter, der "Forumets uoffisielle gitartråd" ligger? Skulle ikke være noen grunn til at basserne ikke kan få plass der vel?

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=313

(og kan noen rette opp skrivefeilen i overskriften, vær så snill....?)

Jeg tar meg den uærbødige frihet å rapportere mitt eget innlegg, så kan en moderator ta stilling.... ok, karer?

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...