kallepetrus Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Okei, greia er at jeg har skurring i bånda.. jeg har søtti i flere timer å justert strengehøyde, men det hjelper faen ikke!!! strengene er ikke slitt, nesten helt nye... noe jeg burde gjøre? skrurrer i flere bånd... HJELP! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Send den hos en proff og få den intonert og justert ordentlig. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 hvor mye koster det da? er fattig altså Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Noen som har erfaring med denne gitaren her? http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1509 Er snakk om en Ibanez GSR-200, med en "L" bak siden jeg er lefty. Er helt ny på bassgitarer, men har spilt litt gitar over en lengre periode, kommer ikke til å ta av med bassspilling med det første så derfor tenkte jeg å kjøpe meg en relativt billig en. Er vel egentlig mest for å prøve. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Den er helt fin til ditt bruk den, det du sier du skal gjøre med dne hvertfall det eneste som plager meg med ibanez bassene er at de er veldig tunge, ellers er de bra til prisen. kanskje du skulle se litt på yamaha også? brukt er fint Lenke til kommentar
kjtiil Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Okei, greia er at jeg har skurring i bånda.. jeg har søtti i flere timer å justert strengehøyde, men det hjelper faen ikke!!! strengene er ikke slitt, nesten helt nye... noe jeg burde gjøre? skrurrer i flere bånd... HJELP! Hadde nylig en prat om dette med en som fikser på gitarer og basser, og det høres ut som at du må justere på truss roden. Men om du ikke er sikker på hvordan det gjøres så bør du nok ta den med til en som kan det ja. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 hvor mye koster det da? er fattig altså Kommer veldig an på hvem og hvor lang tid det tar, vil jeg tro. Har du en kulturskolelærer kan han sikkert gjøre det for en billig penge for deg, hvis ikke må du belage deg på rundt en 1000-2000 kr for å få gjort det ordentlig. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Denne ''trussroden'' finner jeg ikke skruen til engang. å tro rikke jeg skal forsølke på det. det var jo veldig dyrt da bassen koster 3500 jo! Lenke til kommentar
kjtiil Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Truss roden er en metal stang som går gjennom hele halsen. Skruen til den sitter som regel under det bitte lille plekter brettet på hodet til bassen, så du må ta av det først. Ellers så fins det noen der de sitter på slutten av halsen, ved kroppen. Og det er jo utrolig mye mer jobb å skru på den da, siden du muligens må eventuelt ta av plekter brett osv. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Og husk, om du prøver å justere, skru litt 1/4 - 1/4 omdreining og vent en stund før du vurderer hvordan resultatet blir. M. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Aktive folk her for tiden hehE!!! Eg anbefaler Epiphone, billige og gir en ganske fin lyd. Må bare finne ut hvilken sound du e ute etter. For det har litt å si hvilken bass du skal ha, da alle har litt forskjellig lyd. Så det eg mest vil anbefale er å prøve litt forskjellig før du bestemmer deg. Og ikke glem komboen med forsterker og kabinett e meget viktig og. Justering av bassgitar? Ja, det e aldri en lett sak hvis du har skurring som så. beste tipset er å levere den til en som kan det og få det gjort skikkelig. Med mindre du vet ka du holder på med, lett for at det blir verre hvis man leker seg for mye med justeringene. Det eg gjorde da eg byttet til større strenger på min, fikk masse skurring, tok turen til en instruktør og spurte om tips. Lærte meg om justering gratis. Kan hende det funker for deg og Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Er en highender og bruker progressives, selv, men jeg opplevde også en del skurring da jeg byttet strenger fra fabrikkstrengene (fender). Kjøp bass brukt om du skal kjøpe det, da får du antageligvis en som er innspilt og justert ordentlig fra før. Epiphone er helt greie basser om du ikke er ute etter å bruke så alt for mange kroner. ALt kommer jo an på hva du spiller. Jeg syns jeg EB music man lager mye bra, Stingrayen er jo perfekt for slapping og man driver på med sånt. Selv vurderer jeg å bytte min Fender P Am Deluxe mot en MM Bongo 5, rett og slett fordi jeg ikke er særlig fornøyd med halsen. Lenke til kommentar
kjtiil Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Er på utkikk etter min første 5 strengs jeg, men er usikker på hva jeg skal gå for. http://bass-guitars.musiciansfriend.com/product/Fender-Standard-Jazz-Bass-V-5String-Bass-Guitar?sku=620722 http://www.thomann.de/se/godin_freeway_5_bass.htm http://bass-guitars.musiciansfriend.com/product/MTD-ZX-5String-Electric-Bass-Guitar?sku=582635 http://www.myhrbraaten.no/product_info.php?cPath=84_361&products_id=1818 Lurer egentlig mest på den MTD'en, men den MÅ bestilles utenlands. Noen som har erfaring med dette merket? Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 5 strenger. Eg anbefaler Epiphone Thunderbird Pro V. Utrolig digg å spille på og en utrolig fin lyd, som du kan endre og få akkurat som du vil http://www.epiphone.com/news.asp?NewsID=1412 lit info om den og en demo video. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Du glemte en ting...den har det RÅESTE utseende av bassene på markedet! Lenke til kommentar
M.H Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Du glemte en ting...den har det RÅESTE utseende av bassene på markedet! Neinei. Langt i fra. Slike som denne er de råeste bassene... Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hehe, gleder emg til min blir god å slitt Lenke til kommentar
kjtiil Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Eneste problemet da er jo at jeg ikke liker Epiphone xD Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Hey hey! Kan noen gi meg den korrekte tabben til 1979 av Smashing Pumpkins? Spiller ikke bass til vanelig, men gitar. Har prosjekt på skolen hvor jeg spiller bass og den ene tabben jeg har funnet, får jeg ikke til å høre ut som den er riktig! Hjelp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå