Gjest Slettet-PMxZbwCI Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Jøss, då er dykk meir avslappa i forhold til pensum enn me er. Tonalitet er pensum første året. Sjekk boka di. Me nyttar ikkje bok Går du på Voss da eller? Går på Lundehaugen, driv med viderekommen funksjonsharmonikk og bladlesing i AML-en. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 hehe!! Kor mange av dere her inne er på eller har gått på musikklinjen? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 17. mars 2010 Del Skrevet 17. mars 2010 Begynte på musikklinja med sang som hovedinstrument og plukka opp bassen to uker etter start. Totalt forelsket, spilt i et halvår og har endelig begynt å kunne kombinere sangen med bass. Noen som har ideer til hva jeg kan spille på bi instr. tentamen? Har tenkt å ta Money og en funky versjon av Who Are You der jeg slapper bassgangen på verset. Hva tror dere? Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 slapping på who are you???? neineineinei Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Resjangrer låta, selvfølgelig. Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Er enig med Jacob, ikke slap who are you, i hvert fall ikke om du, som meg, har lærere som er mer enn litt konservative på den fronten(jeg fikk refs for at gitaren låt for lite strat da jeg spilte Hendrix på SKOLENS dritamp). Spill heller noe funky, f.eks Red Hot Chili Peppers. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Lærerne mine er heller ute etter kreativitet og allsidighet, framfor at jeg skal høre klinlik ut som originalen. For all del, Entwistle er mitt virkelig store forbilde, men jeg liker låta og ser at den har potensiale til å modifiseres. Edit: Har uansett funnet at dette rett og slett ikke lar seg gjøre. Screw it, kjører låta planke istedet. Endret 19. mars 2010 av Frohman Lenke til kommentar
edge Skrevet 20. mars 2010 Del Skrevet 20. mars 2010 Lærerne mine er heller ute etter kreativitet og allsidighet, framfor at jeg skal høre klinlik ut som originalen. For all del, Entwistle er mitt virkelig store forbilde, men jeg liker låta og ser at den har potensiale til å modifiseres. Edit: Har uansett funnet at dette rett og slett ikke lar seg gjøre. Screw it, kjører låta planke istedet. Synes Who Are You har feit nok bass orginalt. Ganske vill solo på den rolige delen og Lenke til kommentar
M.H Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Nei så gøy med kontrabass. Ny bro, strenger og mikrofon og preamp er på vei fra USA. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Nei så gøy med kontrabass. Ny bro, strenger og mikrofon og preamp er på vei fra USA. Bassmax + pure preamp? Eller fishman? Thomastik Infeld-strenger? Gief infoz! Lenke til kommentar
M.H Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Stemmer. Bassmax mic og Pure preamp med det som trengs for å montere dem. Det var Thomastik strenger, men husker ikke hva mer de heter. Tror de kostet mellom 200 og 250 dollar for et sett. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Til tentamen din? Mix and match. Kanskje spille den nær til orginalen, sleng in noen slap for å "understreke" noen pungt i spillingen. Lek deg litt med soloen for eksempel. Skjønner ka du mener med å forelske seg i et instrument;) Prøvde bass i 5 min hos en kompis for 2 år siden, spilt siden da. Måtte gi meg som trommis pga en meget skadet muskel i høyrearmen..... Men fy kor gøy det e å spille bass Aha, blir det bra på kontrabassen da? Kor mye måtte du ut med da? Lange vente tid? Har nettopp bestilt en akkustisk bass gitar nå. Ibanez EWB205 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Hvilken solo? Jeg spiller ikke gitar. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Aha, blir det bra på kontrabassen da? Kor mye måtte du ut med da? Lange vente tid? Har nettopp bestilt en akkustisk bass gitar nå. Ibanez EWB205 Tja, jeg håper da det. Har som sagt ikke så mye erfaring med kontrabass. Men tror dem skal være helt grei. Funker sikkert bra til mitt bruk. Mikrofon, premap og utstyr for og mintere tror jeg kostet ca 170 dollar. Stolen kostet vel cirka 60 - 70 dollar tror jeg, og strengene rundt 230 dollar om jeg ikke husker feil. Har du testet den akustiske bassen? Er det mye lyd i den dypeste strengen? Jeg har en akustisk Ibanez bass med fire strenger. Syns ikke kassa klarer å gi nok lyd i fra E-strengen. Men må er dette en annen type med f-hull og to pickuper. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Frohman: Nice solo på den linken ja. Men aner fint lite om slikt, bare holder meg til bass eg, eneste e trommer annet eg kan hehe!!! M.H: Høres meget bra ut det da :D:D Må laste opp noe filmer når du får spilt litt så vi får høre Vet iallefall at eg vil høre!!! Var jo ikke så gale pris det da egentlig. ka type strenger skifter du til? Ikke fått testet, finnes jo ikke en butikk som har slikt inne som man kan få testet. Så bare tatt en sjanse på at den funker eg. Skal visst være ganske bra lyd i den. Du har en Ibanez AEB??? gleder meg iallefall til min EWB kommer Hehe!! Gir full oppdatering når den er kommet og har fått testet den. Liten bonus til mine med bassister. se, vi kan også ha gøye soloer Lenke til kommentar
M.H Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 M.H: Høres meget bra ut det da :D:D Må laste opp noe filmer når du får spilt litt så vi får høre Vet iallefall at eg vil høre!!! Var jo ikke så gale pris det da egentlig. ka type strenger skifter du til? Ikke fått testet, finnes jo ikke en butikk som har slikt inne som man kan få testet. Så bare tatt en sjanse på at den funker eg. Skal visst være ganske bra lyd i den. Du har en Ibanez AEB??? gleder meg iallefall til min EWB kommer Hehe!! Gir full oppdatering når den er kommet og har fått testet den. Skal se om jeg får laget til noe. Har bestilt Thomastik-Infeld Belcanto strenger fra juststrings. Det er nok sikkert bedre lyd i den enn i den jeg har uten forsterker. Den jeg har er en slik: http://www.ibanez.co.jp/products/eb_page10.php?area_id=3&data_id=202&color=CL01&year=2010&cat_id=2&series_id=330 bare uten bånd. Ser ut som din har større kasse, og med lydhull blir sikkert lyden bedre "unplugged" Forresten. Noen som vet hva de mener når det står "Missent" på pakkesporingen til usps.com? Har stått slik siden den 19 Mars nå uten noe forandring. Og hvor lang tid skal det normalt sett ta med International Letter i fra USA til Norge? Før har det gått rimelig kjapt med så små pakker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Ok folkens, kva er den mest bråkete og jævlige distortionpedalen dykk veit om? Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. april 2010 Del Skrevet 4. april 2010 Ok folkens, kva er den mest bråkete og jævlige distortionpedalen dykk veit om? Boss lager mye rart i den sjangeren ProCo Rat er også moro med bass! Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 5. april 2010 Del Skrevet 5. april 2010 Vel, bråkete dist. Du har jo den Norske bråk bass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå