Tarell Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Gratts med kjøpet Knewt Hvilken prisklasse ser du etter da på pedal? Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Den ble verre........ Vet om endel, men alle er over 1200kr...... Endret 10. februar 2010 av Tarell Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Ok, får se om vi kan få litt fart på folk. Beste kombinasjonen av bassgitar og forsterker, ka mener dere det er? Ta også med hvilken tuning dere mener er best for nettopp denne komboen dere valgte Lenke til kommentar
M.H Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Til mitt bruk er det nok `75 Fender P-bass og en 70-talls Fender Bassman 100 rørforsterker med tilhørende 2x15" kabinett. Passer perfekt til meg. Om jeg skulle trenge litt mer pulver, kan jeg og bruke Eden E300T topp på 320 rørwatt. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 er nok ikke så godt inne i utstyr ogsånt...har bare spilt bass siden i sommer og gitar et halvt år før det så ser fortsatt på meg som nybegynnner har ikke så trente ører at jeg klarer å høre sånne ting så bra enda :/ Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 hehe!! Vel, du vet vel hvilken lyd du foretrekker fra bassen og forsterkeren din For meg, Epiphone Thunderbird tunet: B-E-A-D Med Markbass 104HF kabinett og SA 450 forsterker. Ingen bombe det da hehe!! Dere da? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Akkurat nå har jeg en Ibanez EDB555 som jeg er kongefornøyd med. Forsterkeren er noe billig skvip, en Morgan-ett-eller-anna på 40W. Skal kanskje kjøpe meg ny i morgen. Bassen er akkurat nå stemt D-D-A-D-G. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Sweet ka skal du se på av forsterker da? Kordan e lyden i bassen din? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Lyden er veldig digg, syns jeg. Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive den, liksom. Jeg skal se på: Kabinett Topp alt. 1 Topp alt. 2 Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Nice! Ashdown og den første toppen er det eg vill gått for Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. februar 2010 Del Skrevet 11. februar 2010 Joda, men vet ikke helt hvor mye penger jeg har. Jeg syns også den første toppen virker som den beste. Den er også rack-monterbar, og jeg skal kjøpe en Behringer V-AMP Pro som også er rackmonterbar. Så da kunne jeg hatt et rackstativ. Jeg får se. Hvis lyden er veldig mye bedre i Bugeraen, så blir det nok den. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Lyden e jo det viktigste Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Bassen er akkurat nå stemt D-D-A-D-G. Har du da den mørkeste strengen stemt oktaven under den neste, eller er de stemt likt? Og blir det ikke rimelig klønete å få brukt den til noe fornuftig? Den desidert beste basslyden jeg noen gang har hatt er med min Jackson C5A gjennom en Trace Elliot-combo som jeg ikke husker navnet på. Det låt helt kanon. Standard tuning. Er det to ting jeg ikke kan fordra innenfor bass er det ustandard tuning og effekter. Endret 12. februar 2010 av Flygg Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hehe, det var en som lånte den littegrann. Bor på internat, så det hender noen låner den. Nå er den stemt HEADG. Han brukte den til noe Tool-greier, tror jeg. Kjøpt ny forsterker nå. Ble Ashdown-kabinettet over her med den dyreste toppen (nummer 1). Syyykt digg. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Det var vel Parabol(a) det skulle gå i da tenker jeg. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Han spiller mye rart når han prøver den. Vicarious og Schism for det meste. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Tenkte jeg skulle poste noen bilder av den nye riggen. Jeg er såpass fornøyd at jeg har lyst å gjøre det. Har jo trossalt brukt ti tusen nå. Jeg digger det, alt sparker godt fra seg. Forsterkeren skal etterhvert monteres i et rackskap sammen med en Behringer V-AMP Pro. Samlebilde med alt: Gitaren, Ibanez EDB555 Kabinett: Ashdown MAG-410T 450W (+ en liten footswtich som fulgte med Bugeraen. Skrur av og på Mute og EQ.) Forsterker: Bugera BVP5500 550W halvrør Endret 12. februar 2010 av Knewt Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Er det to ting jeg ikke kan fordra innenfor bass er det ustandard tuning og effekter. Hehe!! det er vel opp til en og hver å finne det som funker best for sin spille stil, og som passer best på "sound" til de man spiller med. Noe liker standard tuning, noen liker å leke seg litt for å få en litt mere unik sound Noen liker ikke effekter og noen bruker de aktivt. Kan jo ikke helt høre for det eksempelvis Arch Enemy med jazz bass lyd, det blir jo bare feil Der MÅ det være mere trykk og tyngde, så en Drop C eller clean C er jo perfekt tuning der, men litt div justeringer på ampen for å få litt mer "presance" i lyden. Og hitt veien, Eric Clapton med en Drop C og Distortion bass lyd, blir like feil Så igjen, det er jo helt op til en og hver å finne den lyden man liker best og som funker til den musikken man spiller Til Knewt: Sweet!!!!!!!!!!!!!!!! Fine bilder og fine ting å se på Mangler bare "gruopiene" så har du det ;P hehE!!! Lenke til kommentar
M.H Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Noen her som spiller kontrabass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå