Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til mitt bruk er det nok `75 Fender P-bass og en 70-talls Fender Bassman 100 rørforsterker med tilhørende 2x15" kabinett. Passer perfekt til meg. :) Om jeg skulle trenge litt mer pulver, kan jeg og bruke Eden E300T topp på 320 rørwatt.

Lenke til kommentar

Joda, men vet ikke helt hvor mye penger jeg har. Jeg syns også den første toppen virker som den beste. Den er også rack-monterbar, og jeg skal kjøpe en Behringer V-AMP Pro som også er rackmonterbar. Så da kunne jeg hatt et rackstativ. Jeg får se. Hvis lyden er veldig mye bedre i Bugeraen, så blir det nok den.

Lenke til kommentar
Bassen er akkurat nå stemt D-D-A-D-G.  :)

Har du da den mørkeste strengen stemt oktaven under den neste, eller er de stemt likt? Og blir det ikke rimelig klønete å få brukt den til noe fornuftig?

Den desidert beste basslyden jeg noen gang har hatt er med min Jackson C5A gjennom en Trace Elliot-combo som jeg ikke husker navnet på. Det låt helt kanon. Standard tuning. Er det to ting jeg ikke kan fordra innenfor bass er det ustandard tuning og effekter.

Endret av Flygg
Lenke til kommentar

Hehe, det var en som lånte den littegrann. Bor på internat, så det hender noen låner den. Nå er den stemt HEADG. :) Han brukte den til noe Tool-greier, tror jeg.

Kjøpt ny forsterker nå. Ble Ashdown-kabinettet over her med den dyreste toppen (nummer 1). Syyykt digg. :D

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle poste noen bilder av den nye riggen. Jeg er såpass fornøyd at jeg har lyst å gjøre det. Har jo trossalt brukt ti tusen nå.

Jeg digger det, alt sparker godt fra seg. Forsterkeren skal etterhvert monteres i et rackskap sammen med en Behringer V-AMP Pro.

Samlebilde med alt:

post-102350-1266013731.jpg

Gitaren, Ibanez EDB555

post-102350-1266013757_thumb.jpg

Kabinett: Ashdown MAG-410T 450W (+ en liten footswtich som fulgte med Bugeraen. Skrur av og på Mute og EQ.)

post-102350-1266013745_thumb.jpg

Forsterker: Bugera BVP5500 550W halvrør

post-102350-1266013751_thumb.jpg

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Er det to ting jeg ikke kan fordra innenfor bass er det ustandard tuning og effekter.

Hehe!!

det er vel opp til en og hver å finne det som funker best for sin spille stil, og som passer best på "sound" til de man spiller med.

Noe liker standard tuning, noen liker å leke seg litt for å få en litt mere unik sound ;)

Noen liker ikke effekter og noen bruker de aktivt.

Kan jo ikke helt høre for det eksempelvis Arch Enemy med jazz bass lyd, det blir jo bare feil :D

Der MÅ det være mere trykk og tyngde, så en Drop C eller clean C er jo perfekt tuning der, men litt div justeringer på ampen for å få litt mer "presance" i lyden.

Og hitt veien, Eric Clapton med en Drop C og Distortion bass lyd, blir like feil ;)

Så igjen, det er jo helt op til en og hver å finne den lyden man liker best og som funker til den musikken man spiller ;)

Til Knewt:

Sweet!!!!!!!!!!!!!!!!

Fine bilder og fine ting å se på ;)

Mangler bare "gruopiene" så har du det ;P

hehE!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...