Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe!!

Vi er merkelige folk vi bassister ;)

Bare se på Nikki Sixx :D Hehe!!!

Bambus? Digg til asiatisk mat det :D

Erfaringer? ka e det for noe? Kan iallefall si at på 4 strengs e det jævli bra med 110 på E strengen, så blir det finere og bedre lyd når man stiller ned til C ;)

95 på A strengen osv ;)

Flere som har merket at mange stemmer bassen sin merkelig?

D-G-C-F og så C-G-C-F ?

Lenke til kommentar

Holder meg stort sett til standard stemming. Men jeg har funnet ut at 110 på E-strengen blir litt i tykkeste laget til mitt bruk. 100 eller 105 er passe med flatwound. Kjøpte ett sett med 115 på E-strengen til den akustiske og båndløse bassen. Sikkert bra hvis man stemmer ned, men syns det ble litt i tykkeste laget. :)

Lenke til kommentar

hehE!!

Liker å tune ned, får en mørkere og fyldigere lyd ;)

Og med så "tynne" strenger på Drop C, da blir den så slapp...

Bruker Ernie Ball Slinkey ;) Liker de meget godt. Har kun Thunderbirden min, har vurdert å skaffe meg en aukustisk bass, men finner egentlig ikke en eg liker lyden på.

Noen erfraringer og ideer?

Lenke til kommentar

Har egentlig heller ikke så god peiling på akustiske basser. Den jeg har er vel mer halvakustisk kanskje. Det er en Ibanez med to mikrofoner og f-hull i kassa. Husker ikke navnet på den. Egentlig ganske svak lyd uten forsterker, men det funker fint hvis man bare skal klimpre for seg selv. Men om jeg skulle kjøpt nå, ville jeg nok kjøpt en fullblods akustisk bass.

Tror du får greie akustiske basser til noen få tusenlapper. :)

Lenke til kommentar

Jeg begynte med å spille akustisk bass. Har definitivt sin sjarm, men faller fort mellom en del stoler. Det er lite lyd i den, en stålstrenggitar og litt bakgrunnsstøy så er du overdøvet. Hvis du kobler den i en forsterker så blir det fort feedback. Det blir fort en veldig stor gitar ut av det, så geometrien kan bli litt rar.

men sa jeg sjarm og bruksområder hvor en elbass ikke funker :)

060715-Koster-fusspedolene.JPG

(jeg har en Morgan AB-05CE - kostet 5000 ny for 5-6 år siden)

edit: leif på besøk

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Nettopp derfor eg sterkt vurderer en aukustisk bass gitar nå ;)

Det er den sjarmen. Har prøvd noen forskjellige, men vet som sagt ikke nok om dem til å egentlig kunne bestemme meg for en ;)

Derfor eg spør dere andre som kanskje har litt erfaring med dem, ka som anbefales ;)

Lenke til kommentar

Tenkte du på V-AMPen eller på toppen? Jeg vet helt ærlig ikke hvordan Behringer er på det, jeg. Har jo en skikkelig musikk-guru her på skolen som har anbefalt den basscomboen. V-AMPen er også kjekk. Får mye mer for prisen av lite i forhold til å kjøpe enkeltpedaler. Han guruen jeg snakka om har også et kontrollbrett til V-AMPen (pedaler-ting) som jeg kunne låne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...