M.H Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Neida, tar ikke så lang tid å sjekke, men har ikke så mye fornuftig på hjertet uansett. Bare bambus for det meste... Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hehe, tenkte ikke bar epå deg da bambus er bra det og! bare å prate om bass, dele erfaringer og liknende er gull verdt! Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hehe!! Vi er merkelige folk vi bassister Bare se på Nikki Sixx Hehe!!! Bambus? Digg til asiatisk mat det Erfaringer? ka e det for noe? Kan iallefall si at på 4 strengs e det jævli bra med 110 på E strengen, så blir det finere og bedre lyd når man stiller ned til C 95 på A strengen osv Flere som har merket at mange stemmer bassen sin merkelig? D-G-C-F og så C-G-C-F ? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Holder meg stort sett til standard stemming. Men jeg har funnet ut at 110 på E-strengen blir litt i tykkeste laget til mitt bruk. 100 eller 105 er passe med flatwound. Kjøpte ett sett med 115 på E-strengen til den akustiske og båndløse bassen. Sikkert bra hvis man stemmer ned, men syns det ble litt i tykkeste laget. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 hehE!! Liker å tune ned, får en mørkere og fyldigere lyd Og med så "tynne" strenger på Drop C, da blir den så slapp... Bruker Ernie Ball Slinkey Liker de meget godt. Har kun Thunderbirden min, har vurdert å skaffe meg en aukustisk bass, men finner egentlig ikke en eg liker lyden på. Noen erfraringer og ideer? Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg liker og 100-105 bet selv om jeg stemmer ned, smak og behag jeg stemmer min i D-B#-C#-F# akustiske basser har jeg lite peiling på, desverre men hvilken prisklasse du har tenkt deg kan jo være greit å vite Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hehe!! Som du skrev, smak og behag. Har 110 på E og 95 på A streng. Har tunet min til C-F-A.-D. Aukustisk bass ja, vil ha men har ikke noe insikt i dem Prisklasse? Vet ikke engang ka de pleier å koste ;D Lenke til kommentar
M.H Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har egentlig heller ikke så god peiling på akustiske basser. Den jeg har er vel mer halvakustisk kanskje. Det er en Ibanez med to mikrofoner og f-hull i kassa. Husker ikke navnet på den. Egentlig ganske svak lyd uten forsterker, men det funker fint hvis man bare skal klimpre for seg selv. Men om jeg skulle kjøpt nå, ville jeg nok kjøpt en fullblods akustisk bass. Tror du får greie akustiske basser til noen få tusenlapper. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Jeg begynte med å spille akustisk bass. Har definitivt sin sjarm, men faller fort mellom en del stoler. Det er lite lyd i den, en stålstrenggitar og litt bakgrunnsstøy så er du overdøvet. Hvis du kobler den i en forsterker så blir det fort feedback. Det blir fort en veldig stor gitar ut av det, så geometrien kan bli litt rar. men sa jeg sjarm og bruksområder hvor en elbass ikke funker (jeg har en Morgan AB-05CE - kostet 5000 ny for 5-6 år siden) edit: leif på besøk M. Endret 29. januar 2010 av mysjkin Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Nettopp derfor eg sterkt vurderer en aukustisk bass gitar nå Det er den sjarmen. Har prøvd noen forskjellige, men vet som sagt ikke nok om dem til å egentlig kunne bestemme meg for en Derfor eg spør dere andre som kanskje har litt erfaring med dem, ka som anbefales Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Hva tror folket om denne? Kan få den for 3500 ny. Finnes det andre i samme prisklasse? Helst fra samme butikken, da jeg kan få noen rabatter og sånt der. http://evenstadmusikk.no/index.php?main_pa...roducts_id=7358 Endret 29. januar 2010 av Knewt Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Så ikke gale ut det der da. selv om eg pers like Epiphone sine beste da Hehe!! men hvis du liker lyden i den bassen er det bare å gi gass Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg skal teste den til uka. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Sweet! Må få vite kordan du likte den Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 KOM IGJEN DA FOLKENS!! prate bass er gøy, noen må da virkelig ha noe å si eller lure på ellernoe Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Heh!! Enig med den Selv trenger eg fortsatt mere råd til Akustisk bass Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Jeg vurderer å kjøpe meg ny bassrigg nå. I tillegg til gitaren jeg vurderer å kjøpe har jeg nå fått en forholdsvis god pris på en Behringer BVT4500H med en Ashdown MAG-410T. What to do? I tillegg venter jeg på en Beringer V-AMP Pro. Endret 31. januar 2010 av Knewt Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Behringer er vel egt ikke kjent for å lage noe særlig bra saker, eller er det mest billigpedalene dems? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Tenkte du på V-AMPen eller på toppen? Jeg vet helt ærlig ikke hvordan Behringer er på det, jeg. Har jo en skikkelig musikk-guru her på skolen som har anbefalt den basscomboen. V-AMPen er også kjekk. Får mye mer for prisen av lite i forhold til å kjøpe enkeltpedaler. Han guruen jeg snakka om har også et kontrollbrett til V-AMPen (pedaler-ting) som jeg kunne låne. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 tenkte generelt behringer, virker ikke som det er all verden... men du må jo tenke på hvor d liger selv da, det er vel ikke øya neste, så det holder sikkert i massevis og i forhold til pris får d vel et godt produkt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå