Tarell Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Tror ikke det. Eg har iallefall ikke, eller har jo, men de står fast på resten av bassen Ka materiale vil du den skal være i? Skal høre med en kompis av meg om har noe liggende. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 utseende og type og alt det der har lite å si Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Er jo greit å vite ka type musikk du skal spille og ka type lyd du vil ha uta den. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 utseende og type og alt det der har lite å si Det finnes utallige firmaer som selger kropper og halser, bruk google. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 prøver å skaffe noe billig, de som lager selger så dyrt. bassen skal nesten ikke brukes så trenger en billig kropp Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 hahahah, hvor billig kan man få en basskropp? den trenger ikke være fin ikke bra ikke noe egt, skal bare bruke den til å spille på hytta mi, der er jeg ikke akkurat ofte helst under 500 faktisk, nå krever ejg mye tror jeg men fint hvis den hadde hatt utskjering for P-bass pick-ups for har noen i den formen liggende Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hehe!! Hørte med kompisen min, han hadde en basskropp liggende han ikke skulle bruke mere, men et stort problem. Grunnen for at den ikke skal brukes mere, den er sprukket på langs. Skjedde da lille søsteren hans (da 12 år) hadde sett The Who på tv, og syntes det så gøy ut å ødelegge en gitar på den måten. Så hun tok tak i den fine sorte ESP HTB-600 og tok til å løfte den høyt over hodet og slå den i gulvet. Dere kan jo selv få lov å tenke dere kordan det utviklet seg derfra Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hehe!!Hørte med kompisen min, han hadde en basskropp liggende han ikke skulle bruke mere, men et stort problem. Grunnen for at den ikke skal brukes mere, den er sprukket på langs. Skjedde da lille søsteren hans (da 12 år) hadde sett The Who på tv, og syntes det så gøy ut å ødelegge en gitar på den måten. Så hun tok tak i den fine sorte ESP HTB-600 og tok til å løfte den høyt over hodet og slå den i gulvet. Dere kan jo selv få lov å tenke dere kordan det utviklet seg derfra Finfin lillesøster det der altså! Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 hehe!! man ikke hjelpe enn å le av det, vet det er surt som faen, var jo en ESP, men likevel, er jo morsomt Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 hahah, morsom historie men jeg fikk ingen basskrop da Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Beklager det...... Sett i sverige om noen har der? Sett på bruktmarkedet til musikkforetninger? Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Du finner basskropper til gibortpris på ebay. Kan riktignok bli et par hundrelapper i porto, men fortsatt billig om du holder deg under momsgrensa. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Er det nokon som har ein konstruktiv måte å øve tommelposisjonteknikk på kontrabass på? Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Håper du finner en basskropp Ang. tommelposisjonteknik..... Hmm.... Må ærlig si jeg ikke vet. Er det noe spes da? Er det ikke bare å holde den vekke fra strengene men klar til å dempe? Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Håper du finner en basskropp Ang. tommelposisjonteknik..... Hmm.... Må ærlig si jeg ikke vet. Er det noe spes da? Er det ikke bare å holde den vekke fra strengene men klar til å dempe? Jazzhovudet er nok ute etter noe litt mer hjelpende enn som så Tarelliboi... Selv kan jeg bare beklage, ingen gode tips eller triks i ermet her nei. Endret 19. januar 2010 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jazzhovudet er nok ute etter noe litt mer hjelpende enn som så Tarelliboi... Selv kan jeg bare beklage, ingen gode tips eller triks i ermet her nei. LOL!!!! Likte det ordet Tarelliboi Humor Men fra alvor til spøk, nei vent litt..... Ja, uansett. Er vel ikke noe mere enn akkurat det, bare passe på at tommelien ikke kommer iveien for selv spillingen, men at den også er så pass nær at den er klar til all evt demping som trengs. Nett som med Bass gitar, ikke iveien, men nær nok til å dempe. Har sett litt på nettet, og teknikken er ikke noe særlig anderledes på kontrabass enn på bassgitar. bare rettningen på strengene, og å tilpasse seg dem er nok bare en vanesak. Skal ikke si noe 100%, men ut ifra det jeg har sett og undersøkt litt, så er det ikke verre enn som så. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PMxZbwCI Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Må kanskje spesifisera at med tommelposisjon meinar eg sånn som dette: Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Også kontrabass, da... Misunnnelig jeg? Neida ikke i det hele tatt... M. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Sweet thing Som sagt, ikke noen ekspert, men ser ikke feil ut Har du snakket med noen andre som spiller kontrabass? Er som oftest der man får de beste tipsene, hør rundt med folk i instrument forretninger, de vet ofte om noen triks, eller kjenner noen som virkelig kan det, og setter deg gjerne i kontakt med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå