Tuttebobo Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Warwick eller spector? Snakker fretless muligens. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Som flere har sagt tidligere, musikk sjangeren har MYE å si. Merket det før med den 75W forsterekren min, ble for svakt når vi begynte å ta litt i, så den brukes nå kun på rommet mitt Skaffet meg en 300W, den funker utmerket i sort sett alle situasjoner. Warwick eller Spector? Personling liker eg lyden fra Warwick sine bedre en spector, men igjen, det er meg. Kjenner ikke så mye til de to, holder meg til Epiphone, de som har den lyden som passer meg og bandet best. Men hvis du vil ha mitt råd, prøv begge, se hvilken av med som passer for deg og den "sounden" du er ute etter, er store forskjeller på bassene der. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ville nok gått for en Spector. Mye mer interessante instrumenter enn Warwickene. Hvis det er eksprimentering med båndløsbass ville jeg smelt til med et kvalitetsinstrument. Det verste i verden er en dårlig fretless! Skal du modifisere sjæl eller kjøpe en ordentlig båndløs? Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Noen som har snappa opp no'n bassvideoer med André 3000 fra OutKast? Han har mye fett på gang med mang en funky linje og er absolutt en slick cat. Alt fra instruksjonsvideoer til spilling i studio eller live på scenen. Må lære meg å spill hip-hop/rap-bass. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Blir the real deal fretless. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Kult. No'n bestemt modell du ser på/sikler etter? Må gjerne vise et bilde i så fall. Endret 11. januar 2010 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 VS Sånn ca, bare i fretless versjoner. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Kroppene på begge virker veldig små, men det er vel bare sånn de er. Spector FTW. Edit: Var hodet litt atypisk for en Spector eller er det bare meg? Endret 11. januar 2010 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 De bruker to typer hoder. De brede er på de aller rimligste modellene sånn jeg har forstått det. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det brede står vel litt bedre til den kompakte kroppen, vil du ikke si deg enig? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg liker helt klart de smale hodene best, syns de brede blir for klumpete. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Ja, skjønner hva du mener. Kan være med på å trekke bassen ut litt så den ikke ser så liten og kort ut, men jeg synes det dog går fint til den veldig kompakte kroppen, spesielt med tanke på det øvre hornet som også er ganske klumpete. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Alle har sine smaker Men må jo bare si at utseende spiller indre rolle enn lyden du får. Spiller jo ingen rolle hvis bassen du kjøper er skamtøff, men ikke har den "sounden" din. Derfor det er viktig å prøve seg fram til man finner en man selv liker lyden i. Selv liker eg meget godt en litt hard og røff lyd med fylde. Noen liker en meget fyldig og klar lyd, noen liker en litt vrengt lyd, så alt er opp til den enkelte som skal ha intrumentet Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 derfor jeg valgte thunderbird ønsket utseende, grom lyd mørk og fin men den blir skarp og pønkeaktig akk sånn jeg vil ha det eneste var neckdiven men det har jeg fårr fiksa men forsterker har jo og mye å si, uansett hvilken bass du har må du har en god forsterker for å få maks ut av den Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Samme bass som meg ja Thuderbird er en HERLIG bass, digger det at halsen ikke er tynn, liker tykk hals Sant som du sier, forsterkeren har masse å si den og. Derfor eg bruker en Line6, hjelper med å få den harde lyden jeg liker. Må jo ha det i metal Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 samt resten av bassen liker jeg at strengene sitter tettere enn vanlig, bare en fordel siden jeg spiller med plekter tror neste blir er GK forsterker på meg, lyst på litt duff mckagan lyd, litt grumsete og spessiel Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Har en Tobias nå, har ennå ikke spilt på en diggere bass. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Nettopp! Der har du akkurat det eg sier, vi har alle vår egen smak, og alle sin egen "sound", så det som funker for en funker ikke nødvendigvis for andre Derfor eg sier man må bare prøve seg fram til man finner den bass og forsterker kombinasjonen som funker best for nettopp DEG Mange sier jo at eg må skifte til en Gibson Thunderbird, men syntes faktisk ikke den gir den rette lyden for meg, så blir Epi sin. Tuttebobo, hvilken forsterker bruker du? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Har brukt en Ampeg combo i det siste, men har ikke no atm. Blir muligens Trace Elliot snart. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Har brukt en Ampeg combo i det siste, men har ikke no atm. Blir muligens Trace Elliot snart. Hvordan er en Ampeg-combo egentlig? Tøff og tung lyd? Trace Elliot kan til tider være ganske rått! Har en Tobias nå, har ennå ikke spilt på en diggere bass. En Tobias er noe jeg lenge har drømt etter. Hvilken modell er det du har? Lyst til å legge opp no'n bilder? Endret 12. januar 2010 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå