Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RB 20624 B/PLUS BC Rich Ironbird, MockBird, Thunderbird Bass Guitar 92.90 EUR

Det er på Premium Line Plus ;)

Er en av de få baggene som faktisk har skrå bunn.

Av en eller annen merkelig grunn, erdet nesten ingen som lager bagger som passer til bass gitarer med skrå bunn.....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har skikkelig lyst på en Warwick RockBass, men alle forhandlerne i området er knalldyre eller fører ikke Warwick. Hvilke nettbutikker (helst norske) har RockBassene til en god pris eller/og godt utvalg?

Han ene forhandleren snakka om at han fått inn nyeste 2010-modellen av RockBass og at den var likere på en "ordentlig" Warwick. Samme bridge som en Warwick og samme W'en på hodet istedenfor RockBass-logoen. I tillegg til en rekke andre forskjeller. :) Sånn at dere vet det.

EDIT: Eventuelt andre basser som er å anbefale. Jeg spiller i grunnen mye forskjellig. Hører mest på metal og regner med det er det jeg kommer til å spille mest også.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Jeg har skikkelig lyst på en Warwick RockBass, men alle forhandlerne i området er knalldyre eller fører ikke Warwick. Hvilke nettbutikker (helst norske) har RockBassene til en god pris eller/og godt utvalg?

Han ene forhandleren snakka om at han fått inn nyeste 2010-modellen av RockBass og at den var likere på en "ordentlig" Warwick. Samme bridge som en Warwick og samme W'en på hodet istedenfor RockBass-logoen. I tillegg til en rekke andre forskjeller. :) Sånn at dere vet det.

EDIT: Eventuelt andre basser som er å anbefale. Jeg spiller i grunnen mye forskjellig. Hører mest på metal og regner med det er det jeg kommer til å spille mest også.

www.4sound.no

Der har de MASSE gode basser og priser.

Eg vil anbefale Epiphone eller Ibanez.

Det er de som iallefall jeg har erfart har en utrolig god lyd som passer meget godt for metal.

Men hvilken forsterker har du da?

den spiller også en rolle i lyden du får.

Lenke til kommentar

30W er jo nok til når man skal øve litt for seg selv ;)

trenger ikke store saker da.

Nice, det er jo ganske fin sak det da, sett at den er for bass og ikke gitar.

Tips:

Aldri prøv å sett opp ting på fylla, da ser gitar og bass forsterkere like ut, men du dreper forsterkeren ;P

Hehe!!!!

Lenke til kommentar

Det er for bass selvfølgelig og alt er satt opp av en som er ansatt til det. Han har ansvar for alt av lyd i salen, og han er "selvlært proff" på den typen ting. Hehe. Han er like gammel som meg (førsteklasse), men skolen fant fort ut at de skulle ansette han. En annen som har litt peiling sier at det er helt utrolig hvor proft lydanlegget i salen er til at skolen er så liten (200 elever).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Utrolig nok så har eg det faktisk.

Sammen med en Ibanez BTB575FM. Var meget fin lyd.

Selv om eg liker lyden av Epiphone Thunderbird sammen med Line 6 Low Down forsterker da.

Men tilbake til Ibanez, meget bra sak den, fin dyp lyd, klare toner og akkurat passe volum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...