kallepetrus Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Har du link til den ? Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Bare bruk google, søk på warwick bags, skal være en av de første der Lagret aldri linken hehe!!!! Bare fant en som passer til Epiphone Thunderbird, stakk ned på lokale instrument butikken og kjøpte Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 http://www.warwick-distribution.de/?katID=...cl=EN&did=1 er det denne ? viss ja hvilken av dem? Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 26. november 2009 Del Skrevet 26. november 2009 RB 20624 B/PLUS BC Rich Ironbird, MockBird, Thunderbird Bass Guitar 92.90 EUR Det er på Premium Line Plus Er en av de få baggene som faktisk har skrå bunn. Av en eller annen merkelig grunn, erdet nesten ingen som lager bagger som passer til bass gitarer med skrå bunn..... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Jeg har skikkelig lyst på en Warwick RockBass, men alle forhandlerne i området er knalldyre eller fører ikke Warwick. Hvilke nettbutikker (helst norske) har RockBassene til en god pris eller/og godt utvalg? Han ene forhandleren snakka om at han fått inn nyeste 2010-modellen av RockBass og at den var likere på en "ordentlig" Warwick. Samme bridge som en Warwick og samme W'en på hodet istedenfor RockBass-logoen. I tillegg til en rekke andre forskjeller. Sånn at dere vet det. EDIT: Eventuelt andre basser som er å anbefale. Jeg spiller i grunnen mye forskjellig. Hører mest på metal og regner med det er det jeg kommer til å spille mest også. Endret 16. desember 2009 av Knewt Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg har skikkelig lyst på en Warwick RockBass, men alle forhandlerne i området er knalldyre eller fører ikke Warwick. Hvilke nettbutikker (helst norske) har RockBassene til en god pris eller/og godt utvalg? Han ene forhandleren snakka om at han fått inn nyeste 2010-modellen av RockBass og at den var likere på en "ordentlig" Warwick. Samme bridge som en Warwick og samme W'en på hodet istedenfor RockBass-logoen. I tillegg til en rekke andre forskjeller. Sånn at dere vet det. EDIT: Eventuelt andre basser som er å anbefale. Jeg spiller i grunnen mye forskjellig. Hører mest på metal og regner med det er det jeg kommer til å spille mest også. www.4sound.no Der har de MASSE gode basser og priser. Eg vil anbefale Epiphone eller Ibanez. Det er de som iallefall jeg har erfart har en utrolig god lyd som passer meget godt for metal. Men hvilken forsterker har du da? den spiller også en rolle i lyden du får. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Forsterker er kanskje like viktig. Hehe. Jeg har en 30W Morgan basspakke-forsterker. Men jeg går på internatskole og det er vel i "møtesalen" vi kommer til å øve sammen. Der står det en 250W Hartke tror jeg det er. Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 30W er jo nok til når man skal øve litt for seg selv trenger ikke store saker da. Nice, det er jo ganske fin sak det da, sett at den er for bass og ikke gitar. Tips: Aldri prøv å sett opp ting på fylla, da ser gitar og bass forsterkere like ut, men du dreper forsterkeren ;P Hehe!!!! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det er for bass selvfølgelig og alt er satt opp av en som er ansatt til det. Han har ansvar for alt av lyd i salen, og han er "selvlært proff" på den typen ting. Hehe. Han er like gammel som meg (førsteklasse), men skolen fant fort ut at de skulle ansette han. En annen som har litt peiling sier at det er helt utrolig hvor proft lydanlegget i salen er til at skolen er så liten (200 elever). Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Sweet Er jo slik det skal være da Men tro meg, prøv aldri å spille på feil type forsterker nåe du e full, dårlig ide sørg iallefall for at bassen er tilkoblet rett forsterker FØR du begynner å drikke ;P hehE!!!! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Haha. Bass på gitaramp og omvendt er vel ikke optimalt, nei. Lenke til kommentar
ow Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Haha. Bass på gitaramp og omvendt er vel ikke optimalt, nei. Nja, er enig med bass på gitaramp, men det er fullt mulig å bruke Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Er bassist, spiller ikke gitar vennen Har sprengt en gitar amp på fylla, den tålte ikke å bli koblet til en bass og bli spilt med da Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Godt(bass)folk! Noen som har vært heldige og lagt hendene sine på en Ibanez Promethean-amp? Prøvde såvidt en, men da jeg i dag hadde muligheten til å prøve den var den i ustand så man ikke fikk den på. Ser hvert fall rå ut! Lenke til kommentar
Tarell Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Utrolig nok så har eg det faktisk. Sammen med en Ibanez BTB575FM. Var meget fin lyd. Selv om eg liker lyden av Epiphone Thunderbird sammen med Line 6 Low Down forsterker da. Men tilbake til Ibanez, meget bra sak den, fin dyp lyd, klare toner og akkurat passe volum. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Okei, viss jeg sier at jeg skal ha en forsterker til 2500, hvilke forslag har dere da ? og hvor stort lokale kan man spille med en 40 watt combo uten videre høytalere enn selve comboen ? Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Så å si ikke no' lokale i det hele tatt? Derfor en må se etter forsterkere som denna som leverer 500 watt. Er sagt at den lett fyller de fleste mellomstore lokaler. En 40 watter er nok best egna for gutterommet uten at jeg er ekspert. Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 spilte for 400 med 60w, da satt de riktignok stille da... Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 Spørs helt hvem (/om) du spiller med (andre musikere). En forsterker på 20 watt kunne sikkert gitt nok lyd fra seg på en scene hvor bare én bassist spiller. [for å sette det litt på spissen] Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 joda, men 60-70W burde jo holde til å spille på små steder, blir det større steder tar man det jo igjennom PA men lurer fortsatt på hvilken forsterker jeg skal kjøpe da, ca 3000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå