Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er forskjell på måten basser er bygd på, hovedsaklig hvordan halsen festes. Noen basser, som Fender sine, har en separat kropp og hals, og halsen festes med skruer. Andre halser limes fast, mens noen halser går gjennom hele bassen, og "kroppen" limes på sidene til halsen (dårlig forklart, men på engelsk kalles det "neck-through").

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på å kjøpe meg en pedal til bassen. Liker en del musikk som bruker effekter på bassen, type Muse og Tool. En venn av meg som er veldig musikalsk mente jeg burde gå for en Behringer V-Amp PRO. Det er ikke en pedal, da. Kan få den få rundt 1500 (koster rundt 1900, men han vennen min kjenner og er venner med eieren av en nettbutikk). Anbefaler dere den eller noe annet? Har bestemt meg for max 2000 og helst rundt 1500. :)

Endret av Mora di
Lenke til kommentar
Lurer på å kjøpe meg en pedal til bassen. Liker en del musikk som bruker effekter på bassen, type Muse og Tool. En venn av meg som er veldig musikalsk mente jeg burde gå for en Behringer V-Amp PRO. Det er ikke en pedal, da. Kan få den få rundt 1500 (koster rundt 1900, men han vennen min kjenner og er venner med eieren av en nettbutikk). Anbefaler dere den eller noe annet? Har bestemt meg for max 2000 og helst rundt 1500. :)

Kjøp et effektbrett med en pedal. Mye morsommere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jess, fikk endelig lånt med meg en kontrabass hjem :D

Tøft :cool: . Har lenge hatt lyst på kontrabass, men har hverken plass eller råd. Fikk ikke mindre lyst akkurat etter jeg kom til skade for å prøve en i en musikkforretning i går.

Gjorde i stede et impulskjøp, og kom ut derifra med en ganske billig Ibanez halvakustisk og båndløs bass. Er veldig fornøyd, og syns den er meget god til at den "bare" kostet meg fire og et halvt laken etter litt rabatt av en hyggelig selger med en usedvanlig god overtalelsesevne. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ser ikke noen grunn til at du skal kjøpe deg noe annet enn den der hvis du vil ha effekter på bass. Den inneholder flere patcher enn det du har bruk for, har meget kurant lyd, og er utrolig bra lyd i forhold til prisen. Alt i alt er den et glimrende kjøp hvis du ønsker å teste ut effekter på bass.

Det at det for tiden er "kulere" med tråkkebokser synes jeg ikke du skal bry deg så mye om. En tråkkeboks med rett "mojofaktor" koster jo omtrent like mye som hele den rackenheten, og da har du kun en effekt. I denne V-ampen har du mange effekter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er vel ingen som tilfeldigvis har Bass tabs til "Ingenting - Liden" Liggende på lur.. ? Begynte å spille bass for en uke siden og vil ha ett mål som jeg kan spille mot for øyeblikket :)

Tenkte kanskje dette var riktig tråd og spørre i ;)

Har en Dean Edge 09:

31LoNhEmYFL._SS500_.jpg

Lenke til kommentar

Ah, en tråd for bassister.

Merkelig nok blir vi ofte glemt, men fint noen tar seg tid til å lage en tråd for oss :D

Spilt musikk i 17 år, men var på trommer 15 av dem, nå e det bass :)

Måtte gi meg på trommene pga en meget stygg betennelse i armen. Men argrer ikke et sekund på valg av bass, er jo herlig å spille bass :D:D:D

Har en Epiphone Thunderbird IV, og en Line & Low Down 110W forsterker. helt greit til å leke med på fritiden.

Også fint med Line6, funker utrolig godt som "Pre-amp" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...