SnittLeif Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Min bass.. Ikke _veldig_ bra og heller ikke verdens beste å spille på, men den duger.. Har nylig lært meg Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge og The Who - Behind Blue Eyes.. Ålreite sanger man lærer mye av Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Noen som har det. Selv har jeg bare en Ibanez fra 1976, med DiMarzio pickups, Badass stol og Grover- mekanikk. Ibanez er FETT! Pixx! Seriøst. Kan du skaffe bilder av den? Kan jeg godt, men det ser ut som en Fender Jazzbass, da. Skal dette bli en bildetråd? Lenke til kommentar
arianar Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Ja ... da har jeg kjøpt en Rickenbacker 4003 Fireglo da! Helt greit det må jeg si! Kostet meg 8600 kr fra USA og den kommer hit til Norge i slutten av oktober (slektninger tar den med) Hopper litt opp og ned med jevne mellomrom nå, er litt happy! Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Og det siste. Hva syntes dere om bassen? Den var fæl. Kjøp deg ein Warwick. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Ja ... da har jeg kjøpt en Rickenbacker 4003 Fireglo da! Helt greit det må jeg si! Kostet meg 8600 kr fra USA og den kommer hit til Norge i slutten av oktober (slektninger tar den med) Hopper litt opp og ned med jevne mellomrom nå, er litt happy! Nice!!! Rickenbacker 4003 er nok min drømmebass (selv om jeg ikke spiller bass fast da...), blir jeg millionær/får mye penger til overs en gang vil jeg nok vurdere å skaffe en selv... Har ikke sett Fireglo modellen da, noen pics? Skjønner du gleder deg ja . Ellers, mye fine basser her inne! Hylo, yours is still kicking a** . Fungerer bra fortsatt? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 4003 Fireglo. Cliff Burton tidligere metallica eide vel en slik om jeg ikke tar helt feil.. Personlig syns jeg 4001 er hakket penere, men det er nå bare meg. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Ah, fargen som heter Fireglo ja, da skjønner jeg bedre... Lurte på om det kanskje var en egen spesialmodell eller noe... Men ja, det er nok drømmebassen min. Har noen bilder her fra de bassene jeg har i hus for tiden, begge Yamaha'er. Den grønne er min trofaste '03 modell Yamaha RBX-370a (aktiv 4 strengs), den røde er en aktiv Yamaha fra 80/tidlig 90 (?) -tallet som tilhører bassisten i bandet mitt (vi øver for tiden hos meg, så han har utstyret her), kan stort sett brukes av meg hver dag allikevel, så tok like så greit den med på bildet... Forsterkeren er en Carlsbro sak fra 80 tallet (også bassisten i bandet sin), usikker på hvor mange watt osv, da det ikke står noe spesielt på/bakpå. Har en rør-aktig lyd, og høres i alle fall veldig bra ut. Kabinettet er 2x12". Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Selger du noe av det? Lenke til kommentar
arianar Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 http://www.themusiczoo.com/4003FireGlo0506828combo.jpg4003 Fireglo. Cliff Burton tidligere metallica eide vel en slik om jeg ikke tar helt feil.. Personlig syns jeg 4001 er hakket penere, men det er nå bare meg. Ja, tror det stemmer det med Cliff. Lurer på om det kanskje var Jetglo da, er ikke sikker... Synes ikke forskjellene på 4001 og 4003 er så store at det gjør noe egentlig. Og så kan det være vanskelig å finne en 4001 som ikke er helt slitt ut ... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Det er Fireglo og ikke Jetglo Cliff hadde.. Jeg sjekka det.. Forskjellene er ikke store annet enn i lyden (noe du egentlig merker pent lite av før du har en forsterker til MÆTT penger) og litt i hvordan halsen er lagd tror jeg. EDIT: nei det var da for søren meg en 4001 i vanlig rødfarge Endret 28. august 2005 av SnittLeif Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Heh, kan nok ikke selge den røde bassen eller forsterkeren ettersom jeg ikke eier de selv, men den grønne Yamaha'en har jeg faktisk vurdert litt å selge, ettersom det er trommer jeg spiller først og fremst, og der jeg har lyst på mer utstyr... Må også inrømme at bassen desverre har stagnert litt etter at jeg også fikk meg el-gitar for litt siden... Endret 28. august 2005 av ZprMario Lenke til kommentar
arianar Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 (endret) Det er Fireglo og ikke Jetglo Cliff hadde.. Jeg sjekka det.. Forskjellene er ikke store annet enn i lyden (noe du egentlig merker pent lite av før du har en forsterker til MÆTT penger) og litt i hvordan halsen er lagd tror jeg. EDIT: nei det var da for søren meg en 4001 i vanlig rødfarge Tror det var et eller annet med at det var to "truss rods" i 4003 eller noe, så nakken ikke skulle bøye seg når man brukte en eller annen type strenger. Husker ikke helt hvordan det var , men det var noe liknende. Endret 28. august 2005 av arianar Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Heh, kan nok ikke selge den røde bassen eller forsterkeren ettersom jeg ikke eier de selv, men den grønne Yamaha'en har jeg faktisk vurdert litt å selge, ettersom det er trommer jeg spiller først og fremst, og der jeg har lyst på mer utstyr... Må også inrømme at bassen desverre har stagnert litt etter at jeg også fikk meg el-gitar for litt siden... Hva slags modell er yamaha'en og hvor mye skulle du i såfall ha krevd for den? Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Sjekk pm... (moderatorene er ikke så glade i den slags)... Learned that the hard way Lenke til kommentar
arianar Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Vurderer å kjøpe en Vox T-60 amp til Rickenbackeren min. Den koster 3500 fra Kick Music og synes ikke det var så rent ille egentlig ... Spiller mye jazz, 60s/70s pop og rock. Hender det blir litt slap, men det er helt minimalt. Er det noen som _ikke_ vil anbefale meg å kjøpe den, eller vet om noe som kanskje er bedre å kjøpe? http://www.voxamps.co.uk/products/bassAmps/T60.htm Endret 24. september 2005 av arianar Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg bruker den selv, og er fornøyd med den. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 SWR Workingman for the win! God lyd, ikke dyr. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Enig med Hylo her. SWR sin Workingman-serie er det beste eg nokonsinne har vore borti av mindre bass-amps. Endret 25. september 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Har ikke så mye å bidra med på bassfronten, men kan jo poste et bilde av min Aerodyne bass (Fender Japan), her sammen med min Eugen Tux Thinline. Har en Roland Cube 30 bassforsterker. Duger til mitt hjemmestudio...: Geir Lenke til kommentar
arianar Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Ja! I går kom min Rickenbacker endelig! Er utrolig trøtt nå, var oppe nesten hele natta! Den er det beste noensinne!! Helt uuutroolig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå