Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd


Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle sammen!

 

Da var eksamenen i bass overstått, og jeg må si at jeg spilte bedre enn forventa. Mandag var jeg totalt nervevrak og nede når jeg så på alle de andre eksamenskonsertene, men jeg tok meg opp igjen, følte ikke at lydprøvene gikk så bra, men vart i litt bedre humør på kvelden. I dag tidlig var jeg litt nervøs igjen, men jeg spilte såpass tidlig at jeg ikke rakk å være for mye nervøs. Jeg er i allefall ferdig nå og det er herlig:D

 

Da jeg i dag stod på selve scenen og skulle spille, glemte jeg at det var en eksamen, og jeg storkoste meg! Var fantastisk koselig å spille. Tusen takk for alle tipsa. Jeg tok til meg barkrakk-tipset og satt på den i tre av låtene (På de låtene jeg spilte i 15-band og lignende). Det funka bra. Scenebildet var veldig bra og jeg hadde god kontakt med bandet rundt meg.

 

Jeg er fornøgd med konserten, publikum og utfallet. Fikk 4-. Det er ikke verdens beste karakter, men repetoaret mitt lå på det nivået og skulle jeg ha scora høyrere burde jeg hatt noen mer teknisk avanserte låter.

 

Sensor sa han savna litt improvisasjon, men han syntes at kompet var veldig bra, at jeg spilte stødig og at fingersetinga mi i venstrehånden var meget bra. Hononerte at jeg brukte alle fire fingrene på fast plass, noe han sa var mange bassister som ikke gjør. Uansett. Jeg er egentlig veldig fornøyd. Jeg starta på scratch på bass i september for snart to år siden, og å gå ut fra musikklinja med en 4'er på et instrument jeg ikke har spilt lenge på, er jeg veldig fornøyd med.

 

Nå er jeg jo ferdig med alle eksamene og lurer på hva jeg skal gjøre videre. Jeg er litt redd at jeg kommer til å på en måte glemme bassen, no som jeg er ferdig. På en annen side er jeg fri fra alt som heter forpliktelser på det instrumentet, og tenker at jeg ENDELIG kan starte å spille på låter jeg selv har lyst å spille og har tid og energi til. Ellers kommer jeg til å vende tilbake til gitarspilling, piano, synging og lignende.

 

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan opprettholde musikken nå? Har ikke helt lyst til å slutte med musikken selv om musikklinja har vært litt for mye av og til. Jeg har jo lært mye, det har igrunn vært tre inspirerende år (men faen så strevsomme)

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye! En svak firer skal du være fornøyd med. Jeg var selv tilstede på en gitareksamen i går som publikum, og jeg innser hvor nervøs man kan bli. Godt barkrakken fungerte for deg!

 

Du bør på ingen måte glemme det å spille bass, det er jo så morsomt! Prøv å få med deg noen andre avgangselever fra musikklinja så du kan danne et band, det er det beste rådet jeg kan gi deg!

Lenke til kommentar
Kva er repetoaret? :)

 

Lykke til : D

 

Takktakk! Skal opp om åtte timer nå :)

 

Reportoaret mitt er

-Cello Suite Nr.1, Preludium av J.S.Bach

-Fjell Timotei av Knut Nystedt (ja, jeg går fortsatt andreåret, så jeg har fortsatt biinstrument og besifring)

-Teen Town av Jaco Pastorius

-Avslutter med Donna Lee av Charlie Parker

 

Gleder meg, dette blir storveis!

Lenke til kommentar
Takktakk! Skal opp om åtte timer nå :)

 

Reportoaret mitt er

-Cello Suite Nr.1, Preludium av J.S.Bach

-Fjell Timotei av Knut Nystedt (ja, jeg går fortsatt andreåret, så jeg har fortsatt biinstrument og besifring)

-Teen Town av Jaco Pastorius

-Avslutter med Donna Lee av Charlie Parker

 

Gleder meg, dette blir storveis!

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Grattis! Fett at noen har det så deilig at det kommer opp i noe de brenner for til eksamen mens andre blir slakta av gretne sensorer i strenge teoretiske fag...

 

Jeg har hatt eksamen i politikk og menneskeretter og norsk hoved- og sidemål og da. Men slapp iallefall muntlig eksamen i andre teoretiske fag.

 

Ifjor kom jeg opp i musikkhistorie og fikk om bare folkemusikk på eksamen. Det var grusomt. Menmen.

 

Tror likevel at de helst vil ha folk opp i teoretiske fag, er jo billigere...

 

 

Gratulerer med sekser : D

Endret av druevin34
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...