Tunky Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Åh? Hvilken da? Warwick er elskbart! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Streamer Stage II Elskbart indeed! Har en Corvette STD Ash fra før av. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Nice! Hvor mye koster den, da? 4- eller 5-strenger? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ny her i Norge koster den rundt 38.000 kr. Men kjøper den "brukt" (d.v.s., tatt ut av baggen én dag), så får den en god del billigere fra en kar i USA. Nevner ikke hvor billig før den er i hendene mine 4-strenger, ja. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Såpass, ja! Da bør den være god å spille på. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Da dukket det opp en 60-talls Fender Precision bass kropp i posten. Uten lakk og elektronikk og slikt. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Da dukket det opp en 60-talls Fender Precision bass kropp i posten. Uten lakk og elektronikk og slikt. Precision! Skal du lage egen? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Da dukket det opp en 60-talls Fender Precision bass kropp i posten. Uten lakk og elektronikk og slikt. Precision! Skal du lage egen? Jepp. Planen var det. Men mulig jeg setter den bort til andre for lakkering. Har ikke så mye erfaring med det selv. Det første som slo meg etter å ha pakken den opp, er hvor utrolig lett den er. Trodde Jazzbassen var lett, men jeg har nå skiftet mening. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Da dukket det opp en 60-talls Fender Precision bass kropp i posten. Uten lakk og elektronikk og slikt. Precision! Skal du lage egen? Jepp. Planen var det. Men mulig jeg setter den bort til andre for lakkering. Har ikke så mye erfaring med det selv. Det første som slo meg etter å ha pakken den opp, er hvor utrolig lett den er. Trodde Jazzbassen var lett, men jeg har nå skiftet mening. hehe, er nok lurt å få lakkert den ordentlig ja. Har du bestemt deg hvor hvilke pickups du skal ha osv? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 hehe, er nok lurt å få lakkert den ordentlig ja. Har du bestemt deg hvor hvilke pickups du skal ha osv? Jepp. Da jeg var på leting etter kropp tenkte jeg at jeg skulle prøvå å lakkere den selv. Men siden jeg fant en såpass gammel kropp i såpass fint og lett treverk, er det nok best andre tar seg av lakkeringen slik at det blir skikkelig gjort. Har ikke tenkt så mye på pickuper og slikt ennå, men har vurdert disse, men har ikke bestemt meg ennå. Om noeen har andre forslag, må dere gjerne hyle ut. Ellers er så vidt fargen bestemt. Neste prosjekt blir vel å få tak i hals. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Har ikke prøvd en bass med de pickupene selv, men har lest positivt om dem. Hvis ikke kan du få Fender American Vintage pickups til nesten samme pris. Det er de som sitter på min bass og jeg er kunne ikke vært mer fornøyd. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 hehe, er nok lurt å få lakkert den ordentlig ja. Har du bestemt deg hvor hvilke pickups du skal ha osv? Jepp. Da jeg var på leting etter kropp tenkte jeg at jeg skulle prøvå å lakkere den selv. Men siden jeg fant en såpass gammel kropp i såpass fint og lett treverk, er det nok best andre tar seg av lakkeringen slik at det blir skikkelig gjort. Har ikke tenkt så mye på pickuper og slikt ennå, men har vurdert disse, men har ikke bestemt meg ennå. Om noeen har andre forslag, må dere gjerne hyle ut. Ellers er så vidt fargen bestemt. Neste prosjekt blir vel å få tak i hals. Er du sikker på at kroppen er fra 60 tallet, og at det ikke er en ny kropp, men med fasong og utseende som en korpp fra 60- tallet? Det å finne ubrukte ulakkerte femti år gamle kropper høres merkelig ut. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Er du sikker på at kroppen er fra 60 tallet, og at det ikke er en ny kropp, men med fasong og utseende som en korpp fra 60- tallet? Det å finne ubrukte ulakkerte femti år gamle kropper høres merkelig ut. Nei helt sikker er jeg ikke- bare nesten. At den er fra 60-tallet kan jeg ikke bekrefte, men at den er gammel er jeg ganske sikker på. Årstall spiller egentlig ikke så stor rolle fordi treverket kjennes og ser svært bra ut. Kroppen er ulakkert nå fordi noen luringer har pusset lakken vekk. Den er gammel og godt brukt. Kanskje jeg ikke fikk det godt nok med for noen poster siden. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Det å finne ubrukte ulakkerte femti år gamle kropper høres merkelig ut. Meir som komplett umulig. I alle fall utan å selge huset hvis ein først skulle dumpe over ein... Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Det er dessverre ingen måte å datere Fender Precision-kropper på. Serienummer og produksjonsdato er notert på halsen. Det er noen ulikheter i plassering av skruehull, mikrofoner, lakk etc. men da må man ha eksperthjelp. Jeg stiller meg svært skeptisk til at noen skulle selge en løs kropp fra 60-tallet. Selv om hals og elektronikk skulle være aldri så ødelagt ville den være mye mer verdt som en komplett bass. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Som nevnt over- jeg kan selvsagt ikke bekrefte noe 100% siden det ikke står noe på selve kroppen som kjeklulf sier. Sier bare det den forrige eieren sier. Men om den skulle være fra 60, 70, 80 eller 90 tallet spiller ingen trille for min del da treverket uansett kjennes svært tørt, lett og resonant. Betalte uansett ikke stort for den. Er klar over at nesten uansett stand, så ville en komplett og orginal Pbass fra 68 være svært mye verdt. Om det er slik at den er av eldre årgang, burde han som demonterte den og pusset lakken vekk hatt juling. Endret 24. mars 2009 av M.H Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hva er hovedforskjellene på Thumb og Corvette? Uten om utseende seff. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Thumben har en veldig spesiell pickupplassering. Forestill deg Jaco-tone x5 (litt overdrevet, ja). Den kan også ha litt problemer med neck dive, hvis jeg ikket tar helt feil. Corvette er det så mange forskjellige modeller av, vanskelig å si hva som er spesielt med den. Lenke til kommentar
Stegz Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Har spilt i to år nå, og har plutselig fått interesse for musikkteori. skalaer etc. Er det noen som har noen gode anbefalinger på musikkteoribøker? Gjerne for bass Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Elbassboka 1 med DVD og CD Elbassboka 2 med CD Begge er fine og har mye nyttig info. Har ikke brukt dem så mye, da jeg syns det er mye mer morsomt å bare hoppe på noen vanskelige tabs og ta det derfra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå