Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan jeg gjøre, men bor en halvtime unna Oslo, og jeg får ikke mulighet til å dra inn dit for å få kjøpt strenger før tirsdag da jeg har bandøvelse. Tror jeg må kjøpe et helt sett, men tviler egentlig på at de har sekstrengssett på Follo Musikk... Litt liten, dyr, og enkel sjappe... Det jeg erfarte var hvertfall at man ikke bør stemme en A-streng til D for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Selv bruker jeg DR Lo Rider Stainless Steel strenger og er megafornøyd. Billige er de også (på ebay da såklart).Her er et 6-strengs set.

http://cgi.ebay.com/DR-Strings-Lo-Rider-MH...p3286.m20.l1116

Det var da billig! Tror jeg kjøper dem pluss et annet sett i tillegg så jeg kan prøve litt forskjellig. Anbefalinger? Hva med D'Addario for eksempel?

Nytter ikke å stemme strengene opp fem halvtoner ... Kjøp en ekstra C streng. Billigste er nok å kjøpe fra eBay. Masse penger å spare på det.

Innser nå hvor dum jeg var. For meg som liker å planlegge og tenke gjennom, var det rart jeg gjorde noe som dette bare på impuls.

Lenke til kommentar
Faen i hælvete! Klarte å ryke D-strengen etter å prøve på å stemme femstrengern til E, A, D, G, C. Var vel ikke helt lurt... Nå kan jeg jo like godt ta av alle strengene og rengjøre bassen skikkelig. Jeg har litt lyst til å prøve og spille med bassen i nevte stemming, bør jeg kjøpe et seksstrengerssett da?

Selv bruker jeg et sekstrengssett til dette. Dette settet her, for å være spesifikk. Dette er supre kvalitetsstrenger med skikkelig snappy feel og jevn tone. Har prøvd det meste som finnes på markedet, og dette er favoritten. :)

I tillegg har jeg satt på en Hipshot detuner slik at jeg kjapt og enkelt kan veksle mellom vanlig tuning og drop D.

Lenke til kommentar

Ja, da vil jeg tro skruehull og slikt skal passe perfekt på, så lenge du selvsagt kjøper riktig type detuner.

På min egen G&L Tribute L2500 måtte jeg fylle igjen skruehullene til stemmeskruene og så lage nye som passet til detuneren, men det er ikke vanskelig eller skummelt det heller. Går finfint. :)

Endret av Mytola
Lenke til kommentar
hei...i dag fikk jeg min første bassgitar...noen som har noen sanger og anbefale som er lette og lære seg?? eller hva burde jeg øve på først??

Gratulerer!

Tja, nå sir du ikke så mye om hvor mye du kan, men Money med Pink Floyd for eksempel. Burde være lett og lære.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva slags musikk du liker, men to enkle sanger jeg kan (er nybegynner jeg og) er Metallica - Enter Sandman og Steppenwolf - Born to be Wild. Prøvd på Money, jeg syns den er vanskelig. :p Ellers er Fever av Elvis utrolig enkel, men catchy.

EDIT: Ellers syns jeg Guitar Pro er et veldig genialt hjelpemiddel! ;)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva slags musikk du liker, men to enkle sanger jeg kan (er nybegynner jeg og) er Metallica - Enter Sandman og Steppenwolf - Born to be Wild. Prøvd på Money, jeg syns den er vanskelig. :p Ellers er Fever av Elvis utrolig enkel, men catchy.

EDIT: Ellers syns jeg Guitar Pro er et veldig genialt hjelpemiddel! ;)

bruker gitar pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...