fbassbassbass Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Eller bare et vanlig firestrengersett og si at du trenger en C-streng i tillegg Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Det kan jeg gjøre, men bor en halvtime unna Oslo, og jeg får ikke mulighet til å dra inn dit for å få kjøpt strenger før tirsdag da jeg har bandøvelse. Tror jeg må kjøpe et helt sett, men tviler egentlig på at de har sekstrengssett på Follo Musikk... Litt liten, dyr, og enkel sjappe... Det jeg erfarte var hvertfall at man ikke bør stemme en A-streng til D for å si det sånn... Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Hva med å bestille strenger fra ebay? Ekstremt stor forskjell på pris på strenger i Norge og USA EDIT: Og ja, du må nok ha en C-streng i tillegg til et 4'er set Endret 15. mars 2009 av Jokkulf Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Nytter ikke å stemme strengene opp fem halvtoner ... Kjøp en ekstra C streng. Billigste er nok å kjøpe fra eBay. Masse penger å spare på det. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Ok, men hvilke strenger har dere å anbefale? Er villig til å gi ca. 600 NOK. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Selv bruker jeg DR Lo Rider Stainless Steel strenger og er megafornøyd. Billige er de også (på ebay da såklart).Her er et 6-strengs set. http://cgi.ebay.com/DR-Strings-Lo-Rider-MH...p3286.m20.l1116 Endret 15. mars 2009 av Jokkulf Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Selv bruker jeg DR Lo Rider Stainless Steel strenger og er megafornøyd. Billige er de også (på ebay da såklart).Her er et 6-strengs set. http://cgi.ebay.com/DR-Strings-Lo-Rider-MH...p3286.m20.l1116 Det var da billig! Tror jeg kjøper dem pluss et annet sett i tillegg så jeg kan prøve litt forskjellig. Anbefalinger? Hva med D'Addario for eksempel? Nytter ikke å stemme strengene opp fem halvtoner ... Kjøp en ekstra C streng. Billigste er nok å kjøpe fra eBay. Masse penger å spare på det. Innser nå hvor dum jeg var. For meg som liker å planlegge og tenke gjennom, var det rart jeg gjorde noe som dette bare på impuls. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Faen i hælvete! Klarte å ryke D-strengen etter å prøve på å stemme femstrengern til E, A, D, G, C. Var vel ikke helt lurt... Nå kan jeg jo like godt ta av alle strengene og rengjøre bassen skikkelig. Jeg har litt lyst til å prøve og spille med bassen i nevte stemming, bør jeg kjøpe et seksstrengerssett da? Selv bruker jeg et sekstrengssett til dette. Dette settet her, for å være spesifikk. Dette er supre kvalitetsstrenger med skikkelig snappy feel og jevn tone. Har prøvd det meste som finnes på markedet, og dette er favoritten. I tillegg har jeg satt på en Hipshot detuner slik at jeg kjapt og enkelt kan veksle mellom vanlig tuning og drop D. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Angående Hipshot detuners, Mytola - Hvor bra fungerer de? Er de 100% spot on når man skifter, eller blir det et avvik uansett hvor mye tid man bruker på å fininnstille det? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Så lenge du ikke har en dårlig filt nut og har justert hipshoten riktig vil jeg si det er 100% spot-on. Jeg har hvertfall aldri hatt noe problemer med unøyaktighet på noen av bassene jeg har hatt med det på, og jeg er pirkete! Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Høres lovende ut det. Spørs om det ikke blir en liten hipshot detuner på neste instrument som blir kjøpt inn, da! Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Det er absolutt noe som bør prøves. Spesielt hvis du liker litt alternative tuninger av og til. Det er ufattelig irriterende å måtte stemme mellom std. E og drop D manuellt Svært enkle å montere er de også: Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Kanskje jeg skal bestille én når jeg først er i gang med innkjøp. Jeg har allerede Hipshot-stemmeskruer på min Cort A5, vil det da være enda lettere å installere den? Endret 16. mars 2009 av Tobo-Potato Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Ja, da vil jeg tro skruehull og slikt skal passe perfekt på, så lenge du selvsagt kjøper riktig type detuner. På min egen G&L Tribute L2500 måtte jeg fylle igjen skruehullene til stemmeskruene og så lage nye som passet til detuneren, men det er ikke vanskelig eller skummelt det heller. Går finfint. Endret 16. mars 2009 av Mytola Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 hei...i dag fikk jeg min første bassgitar...noen som har noen sanger og anbefale som er lette og lære seg?? eller hva burde jeg øve på først?? Lenke til kommentar
M.H Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 hei...i dag fikk jeg min første bassgitar...noen som har noen sanger og anbefale som er lette og lære seg?? eller hva burde jeg øve på først?? Gratulerer! Tja, nå sir du ikke så mye om hvor mye du kan, men Money med Pink Floyd for eksempel. Burde være lett og lære. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 kan lese tabs og det er det jeg kan liksom...aldrig spilt gitar før Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Vet ikke helt hva slags musikk du liker, men to enkle sanger jeg kan (er nybegynner jeg og) er Metallica - Enter Sandman og Steppenwolf - Born to be Wild. Prøvd på Money, jeg syns den er vanskelig. Ellers er Fever av Elvis utrolig enkel, men catchy. EDIT: Ellers syns jeg Guitar Pro er et veldig genialt hjelpemiddel! Endret 19. mars 2009 av Knewt Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Vet ikke helt hva slags musikk du liker, men to enkle sanger jeg kan (er nybegynner jeg og) er Metallica - Enter Sandman og Steppenwolf - Born to be Wild. Prøvd på Money, jeg syns den er vanskelig. Ellers er Fever av Elvis utrolig enkel, men catchy. EDIT: Ellers syns jeg Guitar Pro er et veldig genialt hjelpemiddel! bruker gitar pro Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ajaj, store muligheter for ny Warwick innen de to-tre neste ukene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå