Gå til innhold

Forumets uoffisielle bass-tråd

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller kjøp en slik.
Eller bare inse at det du egentlig har lyst å spille er et piano. :)

Riktig. Ikke er dem spesielt pen heller. Men man kunne i hvertfall ikke klage over at man saver strenger. :) 4 strenger holder i lange baner til mitt bruk. Sjelden jeg savner en dypere streng.

Endret av M.H
Lenke til kommentar
Eller kjøp en slik.
Eller bare inse at det du egentlig har lyst å spille er et piano. :)

Riktig. Ikke er dem spesielt pen heller. Men man kunne i hvertfall ikke klage over at man saver strenger. :) 4 strenger holder i lange baner til mitt bruk. Sjelden jeg savner en dypere streng.

Samme her, men det er oftere at jeg savner en lysere streng :)

Lenke til kommentar
kjøp nå en 4 strengs. Det er det som er bassgitar :grin2:

Jeg hadde først en 4 strenger, gikk så over til 5 strenger, deretter 6 strenger, og nå er jeg tilbake til 4 strenger igjen. Bruker fortsatt 6-strengeren en del, men 4 strengeren er definitivt den bassen jeg bruker mest. Gå for 4-strenger!

Lenke til kommentar

Jeg sliter fortsatt med at den mørke B-strengen høres litt vel grumsete og uklar ut.

Er det noe jeg kan gjøre for å få bort problemet?

Jeg hadde god erfaring med å skifte til tykkere strenger, så jeg kommer nok i alle fall til å gå opp enda et hakk eller to i strenge-tykkelse.

Er det noe annet jeg kan gjøre som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
EQ hjelper lite. Hvor tykk streng har du på B nå?

edit: ah 135..? Det burde fungere greit det. Hva slags amp bruker du nå?

Yep, .135 på B-strengen.

Både gjennom min Warwick Blue Cab 15, og gjennom JJlabs BSH300V+JJlabs EB300V høres det grumsete og uklart ut ...

Selv om EQ kanskje ikke hjelper mye, heter det jo at alle monner drar - Hvordan burde jeg stille inn det for å få det mørkere sjiktet til å høres bedre? :)

Lenke til kommentar

Faen i hælvete! Klarte å ryke D-strengen etter å prøve på å stemme femstrengern til E, A, D, G, C. Var vel ikke helt lurt... Nå kan jeg jo like godt ta av alle strengene og rengjøre bassen skikkelig. Jeg har litt lyst til å prøve og spille med bassen i nevte stemming, bør jeg kjøpe et seksstrengerssett da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...