Submoose Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Jeg begynte rett på 5-strengs, og kan ikke si at jeg har angret på det. Mange sanger, litt tyngre sanger, man trenger 5-strengs bass for å spille. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Trenger og trenger, men en fordel kan det være om man ikke gidder å stemme dropped D på de sangene det kan være tøft med enda mørkere toner. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 kjøp nå en 4 strengs. Det er det som er bassgitar Lenke til kommentar
M.H Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Eller kjøp en slik. Da går du aldri tom for strenger. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Eller kjøp en slik. Eller bare inse at det du egentlig har lyst å spille er et piano. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Eller kjøp en slik. Eller bare inse at det du egentlig har lyst å spille er et piano. Riktig. Ikke er dem spesielt pen heller. Men man kunne i hvertfall ikke klage over at man saver strenger. 4 strenger holder i lange baner til mitt bruk. Sjelden jeg savner en dypere streng. Endret 8. mars 2009 av M.H Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Eller kjøp en slik. Eller bare inse at det du egentlig har lyst å spille er et piano. Riktig. Ikke er dem spesielt pen heller. Men man kunne i hvertfall ikke klage over at man saver strenger. 4 strenger holder i lange baner til mitt bruk. Sjelden jeg savner en dypere streng. Samme her, men det er oftere at jeg savner en lysere streng Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Samme her, men det er oftere at jeg savner en lysere streng Det heter gitar.. : ) Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 kjøp nå en 4 strengs. Det er det som er bassgitar Jeg hadde først en 4 strenger, gikk så over til 5 strenger, deretter 6 strenger, og nå er jeg tilbake til 4 strenger igjen. Bruker fortsatt 6-strengeren en del, men 4 strengeren er definitivt den bassen jeg bruker mest. Gå for 4-strenger! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Og igjen har vi det. Forskjellige bassister som bruker forskjellige antall strenger, og alle har "det som er best". Edit: Hva skjer med signaturen da, Jørnan? Endret 9. mars 2009 av fBlikeng Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 vis dere lurte så ble det 4 strenger...fikk bestilt den på intrumenst shappa i dag...kjøpe det på musikktorget i skien Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg sliter fortsatt med at den mørke B-strengen høres litt vel grumsete og uklar ut. Er det noe jeg kan gjøre for å få bort problemet? Jeg hadde god erfaring med å skifte til tykkere strenger, så jeg kommer nok i alle fall til å gå opp enda et hakk eller to i strenge-tykkelse. Er det noe annet jeg kan gjøre som kan hjelpe? Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Tja, du kan jo prøve å stille litt EQ. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) EQ hjelper lite. Hvor tykk streng har du på B nå? edit: ah 135..? Det burde fungere greit det. Hva slags amp bruker du nå? Endret 13. mars 2009 av apegryn Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 noen som vet hvor jeg finner taps til super mario theme?? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 EQ hjelper lite. Hvor tykk streng har du på B nå? edit: ah 135..? Det burde fungere greit det. Hva slags amp bruker du nå? Yep, .135 på B-strengen. Både gjennom min Warwick Blue Cab 15, og gjennom JJlabs BSH300V+JJlabs EB300V høres det grumsete og uklart ut ... Selv om EQ kanskje ikke hjelper mye, heter det jo at alle monner drar - Hvordan burde jeg stille inn det for å få det mørkere sjiktet til å høres bedre? Lenke til kommentar
hakongram Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Prøv å kjør en scoop mellom 200-300 Hz....alltid mye grums i det frekvensområdet med basser... Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 noen som vet hvor jeg finner taps til super mario theme?? anyone?? Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Google pleier vanligvis å ha svaret ... http://www.google.no/search?sourceid=navcl...uper+mario+tabs Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Faen i hælvete! Klarte å ryke D-strengen etter å prøve på å stemme femstrengern til E, A, D, G, C. Var vel ikke helt lurt... Nå kan jeg jo like godt ta av alle strengene og rengjøre bassen skikkelig. Jeg har litt lyst til å prøve og spille med bassen i nevte stemming, bør jeg kjøpe et seksstrengerssett da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå