Krankemot Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Vet det er noen bassister på forumet her... og tenkte at vi kunne snakke om litt forskjellige bass-ting her. Litt om meg: har spilt bass i 1 måned nå og spiller på en squier P-bass av fender ( må jo starte et sted ) en peavey micro-bass forsterker (20w) hva med dere? Endret 10. mars 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Yey! En bass-tråd også, veldig bra! Har spilt bass i omtrent to år, selv om trommer er hovedinstrumentet mitt, så blir jeg bare mer og mer fascinert av bass-spilling, og er glad jeg endelig bestemte meg for å kjøpe bass også... Spiller på en Yamaha RBX-370a (aktiv) med en Roland Cube-30 forsterker. Foreløpig holder disse lenge for mitt bruk, som regel kun øving av tabs og små-spill/opptak hjemme. Kan veldig mye Metallica (mye fra 80-åra), endel Rage Against The Machine og litt av hvert annet.. Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 jeg har spilt bass siden julaften har en sånn morgan, vet ikke hvilken og har en sånn berhinger 30 watts forsterker Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Jess... Har bestemt meg for å begynne med bass og no, etter å ha spelt gitar i 7 år. Bestilt meg ein Yamaha RBX-775, sweet! =) http://www.sound1.no/images/product_images...aha_rbx_775.jpg Endret 5. januar 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Akkuratt nå låner jeg en Ibanez bass som jeg spiller litt på nå og da, er ikke no spess flink, men det er jo gitar som er hovedinstrumentet mitt. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Vil også spille bass...hehe... må vel klare meg med gitar til jeg får nok penger Men dere som spiller, er ikke 30 w litt slappt til bass da?? Bass er jo som kjent ikke noe high output instrument... Lenke til kommentar
Såpa88 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Har spillt bass i 3 år nå... Det er digg.. spillt i band i 2 år.. morro Har 2 forsterkere , en behringer forsterker på 120 watt, og en Peavey på 1000 watt... har 2 basser En falcon(vet ikke mere) og en warwick vampyre. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Vil også spille bass...hehe... må vel klare meg med gitar til jeg får nok penger Men dere som spiller, er ikke 30 w litt slappt til bass da?? Bass er jo som kjent ikke noe high output instrument... 30w er plenty til øving. Lenke til kommentar
Winters Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Spillt bass i 9 år nå! Har (seff) en Sheckter 5-strenger! Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 30 watt holder fin til det jeg gjør Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Bass er artig, ikke det at jeg kan så mye. Har kun prøvd litt på skolen der jeg spilte på en Squier... Peavey på 1000 watt??? Fritt for å ikke være naboen din Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Fint at det er bassister her! Jeg er også en bassist, da. Jeg spiller på en Fender bass jeg. Har spilt i snart ett år. Jeg spiller ikke på forsterker, spiller på fuzz pedal, som er koblet opp til pc'en, så jeg tar opp det jeg spiller, og bare jamme når det føles for det. Det blir grom lyd av det, og, men kanskje ikke så grom lyd som med forsterker. Endret 5. januar 2005 av Hylo Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det blir grom lyd av deg Blir det grom lyd av meg? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det blir grom lyd av deg Blir det grom lyd av meg? Du er så grom, så. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) ESP B-50 som jeg kjøpte i sommer. Har spillt i omtrent 3 år. Bruker en VOX T60 Bass er moro! Endret 5. januar 2005 av G2Petter Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 noen som vet om noen internett sider som det står hvordan man kan spille bass på? Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 http://www.basstabarchive.com burde jo være et noenlunde greit utgangspunkt. Vet ikke helt hva du mener med hvordan man spiller bass... Du trykker ned på strengene med fingrene på den ene hånda og plukker på dem med de på den andre. Greit nok? Forskjellige teknikker og sånt kan du jo finne her. Ellers gjør jo øvelse mester. Og vonde fingertupper. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Spiller også bass, på en Epiphone Goth Thunderbird: Ellers når det gjelder basspilling, har Sean fra White Zombie en god del av æren for min spilling: Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) Jess...Har bestemt meg for å begynne med bass og no, etter å ha spelt gitar i 7 år. Bestilt meg ein Yamaha RBX-775, sweet! =) http://www.sound1.no/images/product_images...aha_rbx_775.jpg Då var den avbestilt. No står valget mellom ein Dean Q5 eller Cort 3535. Endret 7. januar 2005 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Har spilt bass i over et 1-1/2 år nå, spiller på en Warmoth Fretless P-Bass. nyyyydelig å spille på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå