Blib Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Tenkte på å skaffe meg en server og syntes da det hadde vært ufatteligt rått å kunne sende kommandoer til den gjennom MSN. At den f. eks rebootet på kommandoen "Reboot" fra den brukeren jeg spesifiserte. Hvilket programmeringsspråk kan brukes til dette og er det spesielt vanskelig? Vet jo at det finnes såkalte MSN-bots og slik, så det er vel ikke umulig? Hoved-ideen bak tanken er forresten å kunne automatisk laste ned torrent-filer fra nett og kjøre disse, basert på en kommando fra meg da. Bare gi den en http-url også fikser den resten Lenke til kommentar
tadam Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 MSN personlig ville jeg ikke stolt på MSN til noe slikt ville heller vudert en remote desktop (feks ThightVNC) eller OpenSSH for Windows slik at du får tilgang til cmd... Hvis det er kun Torrents det er snakk om kan man jo enkelt vudere Swing Web Interface til Azureus... Lenke til kommentar
Paull Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Fordelen med å gjøre det på måten Blib fremlegger, er jo at begge maskinene kan være bak NAT, og ikke trenger å nås direkte fra utsiden av NAT'en (internett). Når det gjelder forslag, så er det kanskje greit å ta utgangspunkt i f.eks gaim http://gaim.sf.net/ som allerede har protokollen for MSN inne, og deretter lage seg en bibliotek eller bygge videre på det. Uten at jeg har sett noe som helst på koden, tipper jeg den er laget i C(++), så dermed blir det minst språkforskjeller om du fortsetter i det samme. Det er selvsagt mulig å bruke andre språk, men det kommer jo an på hva man føler seg mest komfortabel med osv.. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Python med msnp, men finnes sikkert sånt bibliotek for andre språk også. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg skal selvsagt også kunne koble meg til PCen via diverse remote-programmer, men syntes bare at det hadde vært greiest å kunne gjøre ting som restart og torrents via MSN. Forresten, jeg har ikke holdt på lengre enn et halvt års tid med VB6.0 når det gjelder programmering, så jeg trenger ytterligere litt hjelp her. Hva er et bibliotek? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Et bibliotek er en samling med kode og funksjoner, ditt og datt. Dette kan man fint bruke VB til. Finnes flere MSN-klienter på PSC. Det enkleste ville vært å styre MSN fra VB. (Finnes eksempler på PSC) Endret 5. januar 2005 av Jonas Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Det finnes allerede plug-ins til MSN skrevet i C/C++, så jeg ser ingen grunn til at han ikke like gjerne kan bruke den klienten han bruker til vanlig (sett bort fra at Microsoft is teh 3vil og at GAIM er open source). For å gjøre det må du finne ut hvordan du skriver en plug-in til MSN. Jeg har ikke peiling selv, så jeg kan ikke gi andre tips enn å søke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå