Hollabaloo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei. Har installert Mandrake 10.1 på laptop med intel pro 2200bg wireless-kort. Selve installasjonen gikk greit, men oppstarten tar ca 2-3 minutter. Ved å fjerne følgende i modprobe.conf sank dette med 2 min: alias eth1 ipw2200 (i mine tester lot jeg det stå og fant heller på noe annet konstruktivt i 2 min hver gang jeg bootet) Så dette er egentlig ikke problemet. Etter en del rot fikk jeg lagt inn ndiswrapper og windows-drivere til kortet. Deretter fikk jeg lagt driveren til ndiswrapper: ndiswrapper -i INF file .....og fikk ok på: ndiswrapper -l (ifølge ndiswrapper install-info) modprobe ndiswrapper funket også, men i loggen fikk jeg bare 2 av 3 godkjent ifølge install-instrukser: ndiswrapper version V loaded <-- JA ndiswrapper: driver driver1 added <-- JA eth1: ndiswrapper ethernet device xx:xx:xx:xx:xx:xx <-- DUKKET IKKE OPP I LOGGEN Det virker som den ubrukelige ipw2200 ikke slipper til ndiswrapper? Prøver jeg meg med: rmmod ipw2200 låser hele maskina seg (kjernen kræsjer?). Dersom jeg #'er ut alias eth1 ipw2200 fra modprobe.conf, booter og deretter prøver meg med: modprobe ndiswrapper skjer akkurat det samme. Tips og triks? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 du skal ikke ha begge lastet samtidig. enten bruker du ipw2200 eller så bruker du ndiswrapper Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 du skal ikke ha begge lastet samtidig. enten bruker du ipw2200 eller så bruker du ndiswrapper Er klar over det. Men fjerner jeg ipw2200 henger maskina seg. Bytter jeg ut ipw2200 med ndiswrapper i modprobe.conf henger maskina seg ved oppstart. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 du skal ikke ha begge lastet samtidig. enten bruker du ipw2200 eller så bruker du ndiswrapper Er klar over det. Men fjerner jeg ipw2200 henger maskina seg. Bytter jeg ut ipw2200 med ndiswrapper i modprobe.conf henger maskina seg ved oppstart. Om du ikkje har nokon i oppstart då? Prøv å modprobe ndiswrapper seinare. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 du skal ikke ha begge lastet samtidig. enten bruker du ipw2200 eller så bruker du ndiswrapper Er klar over det. Men fjerner jeg ipw2200 henger maskina seg. Bytter jeg ut ipw2200 med ndiswrapper i modprobe.conf henger maskina seg ved oppstart. Om du ikkje har nokon i oppstart då? Prøv å modprobe ndiswrapper seinare. dersom ipw2200 ikke er med i oppstart og jeg modprobe'er ndiswrapper etter oppstart henger det seg faktisk også. (da har jeg kun fjernet ipw2200 fra modprobe.conf) Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Prøvd med en annen kernel? Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) du skal ikke ha begge lastet samtidig. enten bruker du ipw2200 eller så bruker du ndiswrapper Er klar over det. Men fjerner jeg ipw2200 henger maskina seg. Bytter jeg ut ipw2200 med ndiswrapper i modprobe.conf henger maskina seg ved oppstart. Om du ikkje har nokon i oppstart då? Prøv å modprobe ndiswrapper seinare. ehem.... Det viste seg at jeg IKKE hadde prøvd å kutte ut ipw2200 fra modprobe.conf, samtidig som jeg modprob'et ndiswrapper ETTER oppstart. Så nå sitter jeg her og skriver på internet i linux, trådløst Mandrake 10.1 Ndiswrapper 0.8 (den som fulgte med mandrake 10.1 CD3) Intel pro B/G 2200 wireless Kernel 2.6.8.1-12mdk Problemet er løst med andre ord. Endret 5. januar 2005 av SILVERDOM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå