Gå til innhold

harddisc partisjoneringstrøbbel

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en western digital 250GB hdd (USB2-tilkoblet), opprinnelig fat32 formatert. Har opprettet en ny NTFS partisjon, og det gikk greit. Men nå, når jeg skulle opprette enda en ny NTFS, og kvitte meg med den gamle FAT32'n, så gikk ting til helvete,

Fått masse feilmeldinger og har måttet rette opp med chkdsc /f/x, da partition magic 7 ikke fiksa det.

Det siste som skjedde var at NTFS-partisjonen min har mistet sin "drive letter", så jeg finner den ikke i browsern. Men jeg kan se at partisjonen er der i partition magic. Prøve jeg å sjekke den for error får jeg masse feilmeldinger, blant annet "1607 file table backup mismatc" og "1607 File record marked free, File xxx" og til slutt en error-popup "error #983 - to many errors found - process halted". Dette skjedde etter at jeg måtte avbryte opprettinga av en ny partisjon (hang i over en halvtime)...

desp. må ha hjelp. kan ikke miste dataene.

(vedlegg: screenshot fra partition magic)

post-62-1104876573_thumb.jpg

Endret av oyvindoyvind
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driver og repatisjonerer hele min 250gb WD (eksternt kabinet usb) NTFS nå og det går sinnsykt treigt trodde først den hadde hengt seg. men det hadde den ikke, starta på søndag og er på 67% nå! Så beregn deg på god tid!

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar

okei. jeg trodde greia hadde hengt seg, da den ikke viste tegn til progresjon etter en halvtime, og jeg 57% ferdig. (tok kanskje 5 min frem til 57%). Men nå som uhellet først er ute, håper jeg noen har noen tips til hvordan jeg kan rette opp feilen på partisjonen.

Endret av oyvindoyvind
Lenke til kommentar

Det var bare noe jeg kom på når jeg såg at du plagdes...Du vet mange ting kan gå bra til daglig, men når saker snører seg til kan drivere ha skylden.

Jeg har noe som heter USB Storage Adapter(TPP), USB Storage AdapterV2(TPP), USB Storage AdapterV3(TPP). Det finnes i "Legg til eller fjern programmer" under kontrollpanelet.

Lenke til kommentar

sveinsel , hva er driver program til en usb 2.0 disk ?

Man trenger ingenting da xp har innebygd støtte .

oivindoivind

Problemet ditt er at du har slettet og gjenoprettet 1'st primær partisjon

når du har extended med logical drives .

Dette medfører at tabeller tapes for innholdet i den extendede

da de er lagrret i 1'st primær.

For å unngå slikt lager du alle partisjoner på en disk som basic/primary.

Disse er totalt uavhengig av hverendre i motsetning til extended/logical.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takk for tipset syar2003. Men hva kan jeg gjøre for å berge dataene på den nå drive-letter-løse partisjonen?

Tenkte på systemgjenoppretting, men den kunne ikke gjenoprette den ekstrene siden "endringer i stasjonen ikke kunne angres blabla siden stasjonen var fjernet/deaktivert.."

Ikke får jeg kjørt chkdsk heller, siden partisjonen/stasjonen ikke har noen bokstav. :(

Endret av oyvindoyvind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...