pepp Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg lurte på filer som vises når en merker av for vis skjulte operativfiler. På grunn av liten disk så lurte jeg på om filer som pagefil 540mb,og hiberfil450mb,kan slettes uten krasj. Det hadde frigjort en gigg på disken om mulig.Sikkert ett idiotisk spørrsmål,men takker for svar. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ville ligge unna pagefile, men den kan justeres ved å gå inn på "System Properties" -> "Advanced" -> "Performance". Husk å sette denne i riktig forhold til RAM. Hiberfile kan du bli kvitt ved fjerne støtte for "Hibernate" i "Display Properties" -> "Screen Saver" -> "Power Options". Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Windows trenger pagefile.sys, selv om du mener har nok ram. Å deaktivere den kan føre til merkelige feil.. Lenke til kommentar
ferik Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hva bruker den pagefil'en til når maskinen har nokk minne?? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis du har flere partisjoner, så kan det være lurt å flytte pagefila til en annen partisjon enn den det er lite plass på. Evt. sett Pagefile til fixed size på ca 200 mb, hvis du i utgangspunktet synes du har nok minne. Da slipper du feilmeldinger, Windows har noe å skrive til hvis den kræsjer, og du tar ikke opp altfor mye plass. Hibernate kan du skru av. Skru av først, boot, se om fila blir borte av seg selv. Ellers kan du slette den etter å ha skrudd den av, vil jeg tro. Sånn funker i hvertfall pagefile. Kirikiri Lenke til kommentar
ferik Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 For å få mere plass kan du forresten skru av systemgjenoppretting, hvis du ikke bruker den Lenke til kommentar
pepp Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Takker for svarene,jeg får prøve meg fremm.Jeg kan jo slette hiberfil og la den ligge i bøtten for så og se om maskinen blir ustebil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå