Ram's Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Noen som har erfaringer med denne? Er den bra? qxl Lenke til kommentar
_dAwn_ Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Du må kødde..... Seriøst? Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Fra annonsen: "minnebrikke inntil 256 Mb kan kjøpes til for lagring av store mengder bilder (552 bilder ved Super Hi Quality" Det gir at bilder i "Super Hi Quality" er på 463kB, noe som for meg høres ganske lite ut... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Selgeren kan ikke Norsk, Engelsk eller matematikk og er en løgner og bedrager. Det er vel svar nok. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 er jo en selger som har solgt en del ting og trur du sko fått varene fint. Er ikke beste kvalitet jeg har sett. Men til billig penger så virker det som eit greit kamera. Så lenge du ikke hadde tenkt å ta proff bilder. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg er ikke proff, er heller en nybegynner så jeg tenkte denne skulle være en "bra" start for meg Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ville heller gått for et mer kjent kamera med lavere mpx. 6mpx med den optikken tviler jeg på at er noe å satse på Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Altså.. "storselgere" på QXL selger ikke ting med tap. I den prisen (700kr) skal altså dekke provisjon til QXL, import (produkt, frakt, merverdiavgift) og i tillegg gi selgeren litt salt i grøten. Så, kameraet er vel kanskje verdt 3-400kr. Personlig hadde jeg heller kjøpt Trust eller Mustek. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Det ser ut som et jallakamera verdt 4-500 kroner. De 6 megapixlene er antakelig interpolert, og ingen optisk zoom. Kjøp heller et kamera til en tusenlapp hos Elkjøp eller Rimi med litt færre pixler og med en optisk zoom om du skal ha et billig digitalkamera. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har aldri helt skjønt hvorfor man som nybegynner eller amatør av en eller annen grunn skal ta til takke med et dårlig produkt i starten. Et godt kamera som koster litt mer, er ikke vanskeligere å bruke enn et lekekamera som dette, så hvorfor ta til takke med leketøy? Tommy Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 hehe, forøvrig og artig å se at kameraet har mange "finesser" og "proff" oppløsning og at det er et "must". Ser nesten for meg Friends-Joey, når han "unnskylder" seg Tommy Lenke til kommentar
P.E.R. Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Tdale :!: Jeg hadde ikke kjøpt dette kameraet i halvsøvne engang.. styr unna!! Ta deg en tur på : www.mpx.no Lenke til kommentar
Zalooz Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 STYR UNNA! Jeg ser at objektivet har en lys-styrke på f=8,79! Det betyr at du nesten må ha med deg lyskaster når du skal ta bilder. Det står dessuten at det har en bildebrikke på 1/2", noe som mildt sagt ikke er noe å rope hurra for. PS! Kameraet skryter på seg å inneholde en CMOS bildeprosessor, og det sier sitt. Denne prosessoren finner du kun i Canon`s digitale speilrefleks, og ihvertfall ikke i et elendig billigkamera av denne sorten. Lenke til kommentar
Duddits Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Er sånn jeg kunne ha forventet og sett i en Select katalog dette. Bruker typiske salgstriks, uthever SONY og NOKIA veldig mye bl.a. Forresten; er det noe videoformat som heter "Video - MJPEG"? Nei, dette hadde i beste fall dugd som leketøy til en unge på 2-6 år - og da til en max pris av 6-700,- Lenke til kommentar
foton Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Standarisert SI prefiks: M = mega m = milli 6.6 millipixler, eller 0.0066 pixler. Ikke rart bildene tar liten plass. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Standarisert SI prefiks: M = mega m = milli 6.6 millipixler, eller 0.0066 pixler. Ikke rart bildene tar liten plass. Veldig god salgtriks i hvertfall. Det skal dem ha. Men som regel er det nok å se på reklamen for kameraet for å si at dette er tull. Hadde engang et foredrag om kildekritikk, har definitiv fått meg til å tenke to ganger før jeg går god for noe jeg ser på nettet. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 PS! Kameraet skryter på seg å inneholde en CMOS bildeprosessor, og det sier sitt. Denne prosessoren finner du kun i Canon`s digitale speilrefleks, og ihvertfall ikke i et elendig billigkamera av denne sorten. Tja, det finnes også små, billige og dårlige CMOS-brikker som brukes i bl.a. webkamera.. Lenke til kommentar
P.E.R. Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Jaja.. Kameraet ble solgt for 1000kr Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 PS! Kameraet skryter på seg å inneholde en CMOS bildeprosessor, og det sier sitt. Denne prosessoren finner du kun i Canon`s digitale speilrefleks, og ihvertfall ikke i et elendig billigkamera av denne sorten. Tja, det finnes også små, billige og dårlige CMOS-brikker som brukes i bl.a. webkamera.. Er ikke cmos en bildebrikke? ikke en prosessor? Finnes webkameraer med cmos ja Lenke til kommentar
REGS Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Dette kameraet er, som flere påpeker, sannsynligvis et billig produkt fra østen som ikke vil egne seg til annet enn leketøy. Nei sats heller på et kamera av anerkjent merke, det finnes mange i klassen 1000 - 1500 med 2 - 3MP som er gode, og som egner seg utmerket som familiekamera eller for de som vil utforske digitalfotografi... Nikon. Minolta, Canon HP, Kodak, Fuji.. Oppsan! Her var jeg litt rask, jeg scrollet ikke helt ned på QXL-siden. Men jeg ser at det står "Firmware Interpolation", det betyr at bildebrikken neppe er på mer en 3 MP i alle fall. Og det er fast brennvidde. Relativt kurant batteri. Og SD-kort er rimelige. Og det mest nødvendige følger jo med... Ser også at han reklamerer med SD-minnekort på 256Mb til kr 559,- og der er jo selv Komplett billigere... REGS Endret 6. januar 2005 av REGS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå