keisersnitt Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har tenkt å bestille et kamera fra http://www.bhphotovideo.com. Og jeg har funnet et bra, billig kamera. Jeg har bestilt fra denne siden før og det funka fint! Men dette kameraet er jo NTSC. Blir det noen problemer om jeg kjøper et NTSC kamera for å bruke det i Norge? Er kassettene annerledes eller noe sånt? Lenke til kommentar
power Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg vet ikke om kasettene er annerledet. Men det du bør sjekke er om TVen din støtter NTSC. Lenke til kommentar
keisersnitt Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 men jeg skal jo ikke bare vise filmene mine på mitt tv. Jeg har dvd-brenner, går det ikke fint å brenne ntsc film ut og spille det på hvilken som helst tv? Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Nei, Ntsc er ntsc uansett format du velger å lagre det på! Det må i så fall konverteres til pal! Det er ikke noe forskjell på kassettene! Lenke til kommentar
Luza Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Jeg har tenkt å bestille et kamera fra http://www.bhphotovideo.com. Og jeg har funnet et bra, billig kamera. Jeg har bestilt fra denne siden før og det funka fint! Men dette kameraet er jo NTSC. Blir det noen problemer om jeg kjøper et NTSC kamera for å bruke det i Norge? Er kassettene annerledes eller noe sånt? Har akkurat bestillt meg to videokamera fra samma nettsted - men da i PAL versjon. Nå er det jo ikke sikkert du får det samma kameraet til samme pris i PAL - men de har iallefall ett ganske stort PAL utvalg - og billigere enn i norge blir det vel uansett;) Her er linken til PAL seksjonen på Consumer kameraene http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...arch&Q=&ci=1918 og her til pro kameraene http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...dren&Q=&ci=1874 Nå kan du jo seff drive og konvertere fra NTSC til PAL, men er jo litt slit det da....og du vil vel tape litt bildekvalitet oxo....uten at jeg egentlig veit hva jeg snakker om nå - hehe Endret 4. januar 2005 av Luza Lenke til kommentar
keisersnitt Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 http://forum.akam.no/index.php?showtopic=352499 I den post'en har Bakkenizer skrevet at NTSC ikke er noe problem. Noen som vet hva han mener med dette da? Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 NTSC er et lite problem, ikke fordi du ikke får vist det på TV (For det får du nemlig! De fleste TV'er tar NTSC i dag), men fordi det er et dårligere system en pal! Et opptak i NTSC er dårligere (Færre ant. linjer) enn PAL! Lenke til kommentar
keisersnitt Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 ja, det blir nok PAL på meg. Er d ikke slik at NTSC ha en oppløsning på 720*480, mens PAL har 720*576? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Har akkurat bestillt meg to videokamera fra samma nettsted - men da i PAL versjon.Nå er det jo ikke sikkert du får det samma kameraet til samme pris i PAL - men de har iallefall ett ganske stort PAL utvalg - og billigere enn i norge blir det vel uansett;) Her er linken til PAL seksjonen på Consumer kameraene http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...arch&Q=&ci=1918 og her til pro kameraene http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...dren&Q=&ci=1874 Nå kan du jo seff drive og konvertere fra NTSC til PAL, men er jo litt slit det da....og du vil vel tape litt bildekvalitet oxo....uten at jeg egentlig veit hva jeg snakker om nå - hehe Når dere bestiller fra denne siden hvor mye blir de totalekostnadene? Er det noen avgifter man må betale eller er det kun kamera + shipping man betaler? Jeg har nemlig lyst å kjøpe kamera derfra, men er usikker på hvordan det funker. Bruker dere bankkortet for å betale? Lenke til kommentar
nilskt Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Norsk merverdiavgift på 25% kommer i tillegg til den totale summen du betaler dem (altså varesum+frakt). I tillegg kommer det et gebyr i forbindelse med innkrevingen av MVA (rundt 100-lappen). Dette virker jo som et seriøst firma, så jeg ville ikke hatt betenkeligheter med å betale med kort. I forbindelse med det kan jeg jo nevne at fler og fler amerikanske nettbutikker krever at du scanner fram og bakside på kortet og sender inn. Her kan du sensurere signaturen din dersom du ønsker det. -Nils Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Blir det så mye å spare ved å kjøpe i utlandet? Hva skjer med garantien, hvor leverer du kameraet hvis det blir ødelagt og skaden går på garantien? Jeg har sett litt på Panasonic NV-GS120, regnestykket blir da: Panasonic NV-GS120__749,95$ Frakt_______________61$ Totalt=_____________810,95$ +mva 25%__________202,74$ Totalt inkl mva.=_____1013,69$ Tot.i nok.$=6,40_____6487,62NOK (kurs i dag 6,28) På Elkjøp har de dette kameraet til 7051 hvis du kjøper på nettet ca 7500 i butikk. Er det verdt å betale nesten 1000 kroner mer for å ha et sted å gå til hvis uhellet er ute, eller har panasonic en garanti ordning som fungerer bra? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Blir det så mye å spare ved å kjøpe i utlandet? Hva skjer med garantien, hvor leverer du kameraet hvis det blir ødelagt og skaden går på garantien? For det første... kameraet må antakeligvis sendes til USA om du vil ha evt. reparasjoner utført på garanti, og du må selv betale frakt til USA. For det andre får du kun ett års garanti, og ikke ett års garanti OG fem års reklamasjonsrett som du får i Norge. Lenke til kommentar
keisersnitt Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 kameraet koster faktisk 6500 på elkjøp nå... Jeg har kjøpt fra denne siden før.. Det funket glimrende.. Fikk varene levert på døren etter tre dager... Mva'en trekkes ikke fra frakten... Bare det varen koster... Lenke til kommentar
Luza Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Har handlet med bhphotovideo før, dog kun bestillt varer levert til USA. Har lest en del rundt på div forumer i USA, og de har ett godt rykte på seg - så burde ikke være no spes risk å handle med kort der. Jeg måtte forresten fakse over en kopi av Visa kortet mitt. Angående diskusjonen på pris, så går det nok litt opp i opp ja...men en kan jo være heldig og finne noe som er veeeeldig mye billigere enn i Norge. Har en bekjent som kjøpte kamera i USA som han fikk garanti sak på like etter kjøpet, han fikk ordnet dette i norge. Dette var ett Sony kamera. Nå kan det godt hende han var heldig da.... Kjøpte meg fotoapparat tidligere. Fikk dette så mye billigere at jeg kan ha 6 år med forsikring som dekker alt garantien dekker....pluss masse mer..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå