Backbone Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har hørt at man kan klokke musen sin, men er dette sant eller er det en "Myte"? Om dette er mulig å foreta, hvordan gjør man det? -BackBone- Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Feilpostet, vi flytter´n. :!: Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...&hl=diamondback Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 sorry No prob. Nå har du jo attpåtil fått en link også! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Moden funka fint hos meg! Endret 4. januar 2005 av tbend Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Moden funka fint hos meg! ok, men hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 ops, ble litt feil, men dere skjønner likevel Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 NB. akkurat denne pakken med tweaket .sys filer funker med sikkerhet fint på SP2: XP PRO-engelsk og XP PRO-norsk\andre språkversjoner .sys filene vil også funke med SP1, men mulig ikke helt optimalt. Jeg vil Uansett anbefale å Hex edite selv, da det er greit å vite med sikkerhet at alt funker optimalt. Om denne "copy-paste" metoden vil funke på en annen type XP, vet jeg ikke, men vil da sterkt oppforde å hex edite selv, noe som du lett finner prosedyren på ved litt Googling. Copy-Paste metoden for økning av hertz til USB-port - sjekk at WIN viser skjulte systemfiler (verktøylinje i explorer: Tools\folder options\view. Og disable "hide protected system files".) - Gå inn i sikkerhetsmodus (f8 ved boot) - erstatt den ønskede "usbport.sys" fila (250hz eller 500hz) med allerede eksisterende "usbport.sys" i følgende mapper (husk, ta først backup av dem): C:\System32\Drivers OG c:\System32\dllcache That`s it, merk den nye flyten på musa! For å teste om det funker, kan du teste din mus hertz med programmet Mouse Rate Checker. NB! Det er ytterst sjeldent, men mulig at noen usb tilkoblede komponenter vil slutte å fungere, men da er det ikke verre enn å gå tilbake til standard HZ. Skjærer noe seg, og USB-portene sltter å fungere, skulle alt funke igjen om du installerer hovedkort driverne på nytt. Noe som også er verdt å merke seg, er at du vil få noe høyere cpu load når du beveger musa av denne tweaken. Ikke noe folk flest trenger å tenke på, men ha det i tankene hvis økning av hz på f.eks P3 800 mhz eller dårligere. Last ned 500hz: http://home.no.net/fuzzy2/hl2/usbport.sys Last ned 250hz: http://home.no.net/fuzzy2/hl2/ny/usbport.sys Annbefaler å bruke 500hz Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 hmmm skal prøve. Takker så meget for innlegget ditt. Følg med videre på topicen om nye spørsmål / svar om klokking av mus. :go fast: BB Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 åssen bilr musa bedre når du overklokker den? Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Funker denne modden på andre mus? F.eks. Logitech mx500? Eller har den så lav dpi at det ikke er noe vits? Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 åssen bilr musa bedre når du overklokker den? Når du klokker musa blir HZ høyere, dvs den oppdateres kjappere, og du mereker enorm forskjell når du spiller. raskere reaksjon på musa/aim, og mer nøyaktig Go fast -BB- Lenke til kommentar
tbend Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 åssen bilr musa bedre når du overklokker den? Man kan si det enkelt: Det går kortere tid fra du beveger på musa til det vises på skjermen! Lenke til kommentar
haarod Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Kjappere responstid fra dataen til skjerm, men tror ikke jeg skal prøve (P3 800mhz ) Lenke til kommentar
haarod Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Kjappere responstid fra dataen til skjerm, men tror ikke jeg skal prøve (P3 800mhz ) Lenke til kommentar
haarod Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Kjappere responstid fra dataen til skjerm, men tror ikke jeg skal prøve (P3 800mhz ) EDIT: Er noe rart.. Andre gang jeg poster flere ganger selvom jeg trykker en.. Kommer flere trykkelyder, men trykker bare en gang... Rart Endret 17. januar 2005 av HKoN- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå