Gå til innhold

Nye hovedkort fra DFI med nForce4, SLI og DXG

Frijazz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Netshop får kortet inn i slutten av måneden!!!!  :dribble:

Står da 17.01.05...., men øvrige webshopper rudt i verden snakker om slutten av måneden så du har vel rett kanskje.Sitter du på litt info kanskje? Ville ikke overraske om de kommer senere :hrm: La inn ordre uansett. Skal ha det kortet!

Sendte en mail og hørte med de.

Lenke til kommentar
Vett ikke heilt om dette har blitt sagt, men de nye dfi korta kommer også til netshop nå. står ubekrefte på 17 eller 20.01.2005 :)

så for dem så vil bestille alt fra ein plass, så er det kanskje ikke vits å bestille fra hovedkort.no :)

Hovedkort.no er avviklet, bare så folk vet det ;)

Lenke til kommentar

jeg tror ikke jeg har bruk for sli, spiller ikke så mye uansett... Men jeg synes det er gøy å overklokke langt, hvilket kort mener dere jeg burde gå for???

heller mot ultra siden jeg ikke trenger raid eller 8sata disker... er det noen stor forskjell utover dette???

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så at kortene er bekreftet inn på Netshop 8 februar, så nå har jeg bestilt sli dr og venter i spenning.

Når det gjelder spørsmål om DR kortet støtter raid 5 så gjør det dette på 4 av portene. Kortet har pci-e x 4 port også, noe ingen av de andre kortene har foreløpig, men på bekostning av en pci-e x1 port. Er det noen som vet om dette vil gi en fordel eller bakdel med tanke på om fremtidig hardware vil støtte primært pci-e x1????

Lenke til kommentar

Fant en tråd her på xtremesystems.org

edit: de første kortene ble vist sendt fra taiwan til nederland i går ;)

edit2:

Dear customer,

DFI has just announced the official release date for the brandnew

nF4-boards. We expect the boards to arrive on the following days:

DFI nF4 Ultra-D: 01/27/05, 01/28/05

DFI nF4 SLI-D: 02/03/05

DFI nF4 SLI-DR: 02/03/05

HPM-Computer is one of only 3 companies in europe who is able to deliver

these boards that early.

Endret av magio
Lenke til kommentar
Blir nok DFI på meg neste gang !

Da anbefaler jeg deg å vente til kortet har vært i handelen en god stund.

DFI NF3 er noe av det værste driten du kan få taki og jeg skulle ikke være forundret om posten har tjent gode penger på DFI NF3. Kortet slet med å bruke Clawhammer og det er ustabilt osv.. Men det er grådig greit i korte perioder hvor man skal kjøre 3dmark! Men utenom det så er de fleste kortene nesten ubrukelige

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på SLI-D og Ultra-D hovedkortet ? Er det stor forskjell ??

det er INGEN forskjell ifølge det jeg har lest andre steder. Har vært litt pes om det fordi nVidia har visstnok spec'et at det skal være en forskjell, men DFI har ikke gjort det...

Resultatet er at et kort med Ultra chipset kan mod'es til SLI vha blyanttrikset!!! (gjelder kun DFI sine ultra kort)

les mer her

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...61&page=1&pp=25

noen sider å bla seg gjennom, men for de som er interessert så ;)

Lenke til kommentar

det er INGEN forskjell ifølge det jeg har lest andre steder. Har vært litt pes om det fordi nVidia har visstnok spec'et at det skal være en forskjell, men DFI har ikke gjort det...

Resultatet er at et kort med Ultra chipset kan mod'es til SLI vha blyanttrikset!!! (gjelder kun DFI sine ultra kort)

Nah, var egentlig ikke så interesert i SLi, da jeg ikke har ett Nvidia kort engang... :p

Lenke til kommentar

les mer her

http://www.xtremesystems.org/forums/showth...61&page=1&pp=25

noen sider å bla seg gjennom, men for de som er interessert så ;)

Du vil få SLi med én 16x PCIe-slott og én 2x PCIe-slott ved bruk av blyanttriks på Ultra-kortet, mens SLi-kortet har to 8x PCIe-slotter.

Ellers er det kun støtte for SLi som er forskjellen, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...