Gå til innhold

Beste cam til kveldsfilming. Pris: 4-6000kr.

Anbefalte innlegg

Har lest en del på forumet ang kjøp av "billig" kameraene.. Men en ting jeg ikke helt fant ut var hvilket cam som er best til bruk ute om kvelden..

Kommer til å filme en del ute på bl.a biltreff.. Derfor hadde det vært fint med et cam som det ikke blir så mørk med.. Ellers tenkte jeg på et cam som man kan feste på ekstra lys, men lurer da på om det blir stygt eller at lyset er veldig spotlight aktig.

Så om noen kunne anbefalt meg et cam som filmer bra i mørket (og fortalt om det kameraet er med eller uten lys) så hadde det vært kjekt..

En annen ting jeg oxo lurer på, er hva som må til på et kamera for å kunne koble til "bulletcams" (slike ekstra små cameraer) Om det er noe som går på alle cam (med analog/DV inn) eller om det må noe mer til..

Oxo hva et billig sånn koster.. Noen som har noen linker med priser?

Leste i en annen post om noen fra QXL som var bra.. Men fant kun en trådløs en, veit ikke om det var de det var snakk om i posten..

Vil oxo nevne at jeg kommer til å kjøpe en fisheye linse til camen, så hvis noen kan anbefale et cam som det er lett å få tak i en billig linse til, så hadde det vært flotters..

Håper på mye positive svar.

EDIT: glemte å ta med hvor mye jeg hadde tenkt å bruke..

EDIT: Endret litt på Emnetittelen (funnet ut at folk er veldig kresne på emnetittler her på forumet :p )

EDIT: Tok med fisheye linse spm..

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest side opp og side ned i hele natt..

Kommet fram til at det står mellom Sony DCR-HC40 og JVC GR-D73

Fordeler og ulemper jeg har kommet fram til er:

JVC GR-D73:

+ Skal være bra i mørke omgivelser

- Ikke mulighet for å koble til mic (kan noen bekrefte eller avkrefte dette?)

Sony DCR-HC40

+ Ekte 16:9 format

+ Intelligent "sko"

Noen som kan hjelpe meg å bestemme meg??

Lenke til kommentar

Hei...

Jeg er selv ute etter kamera, og jeg har pratet med flere forhandlere og 90% vil at jeg skal kjøpe sony,

så jeg tror jeg vil anbefale deg Sony.

Jeg kommer til å gå for et Sony DCRHC20 selv. Det er stort sett samme kamera som HC40, (men med litt mindre utstyr)

Lenke til kommentar

Nei, her var det ikke mye hjelp å få.. Ikke det beste forumet jeg har vært på nei..

Men tror jeg stikker på elkjøp og kjøper meg JVC'en jeg.. Tester den..

Leverer tilbake om jeg ikke liker den..

Leverer tilbake om jeg liker den.. for så å kjøpe fra normatica.com..

Lenke til kommentar

Hei

jeg var på Elkjøp og testet både Jvc GRDX27, og Panasonic NVGS11 og 15,

pluss noen samsung og div. sony kamera,

Jeg likte best faktisk Jvc sitt GRDX kamera, pga. at det var med lys, og hadde

denne nye type linse på 1,2 lysopning som var veldig bra.

Men synst den var litt knotete å holde stødig, men som sagt likte den best.

Panasonic sin NVGS55 er også en kjempe modell, likte den også, men var litt for dyr for meg.

Etter mye om og men , fram og tilbake.

(som sagt nesten alle forhandlerene som jeg har pratet med sverger til Sony)

Så ble det et Sony kamera på meg.

Likte godt skjermen på sony, og stort pluss for at der står tida som er igjen å filme, + at det er lite støy.

Jeg tror det er mye med smak og behag.

Jeg blir helt gal av alle meningene og forslag som jeg har fått nå desse

dagene jeg har prøvd å kjøpe meg kamera,

Du må bare ta en slutt i det.

lykke til... :thumbup:

Lenke til kommentar

Da står det 1stk JVC GR-D73 i laderen.. Gleder meg til å få testet ut denne..

Må si at jeg ble litt nyskjerrig på Sony'en når jeg sto i butikken..

Sonyen kostet ca 6500 på elkjøp, mens JVC'en hadde de kun 1 stk brukt modell igjen.. Denne var det selvfølgelig ikke 30dagers returrett på..

Så da skulle jeg til å ta Sonyen, men så så selgeren at den var de tom for..

Dermed ble jeg tilbudt JVC'en MED 30dageren til 4485kr.. Da sa jeg ja..

Eneste jeg stusset på var at selgeren sa at det IKKE var DV eller analog Inn på den, men så vidt jeg husket herfra, så skulle det være det. Så jeg håpet på at selgeren tok feil.. Det ser det ut til at han gjorde..

Så de neste dagene skal jeg teste kameraet, og se om det duger.. Hvis ikke så går jeg å bytter inn i Sonyen..

Hadde som tidligere nevt planer om å bytte den inn uansett, for så å hande hos normatica, men da jeg fikk denne til en såpass gunstig pris, så tror jeg ikke at jeg gidder å ta meg bryet. Litt billigere ville det jo blitt, men nå er Elkjøp 1km unna meg, og jeg har 3års ulykkesforsikring (noe jeg renger med at normatica ikke har)

Så ønsk meg lykke til med testingen.. Kommer tilbake med rapport..

Lenke til kommentar

Hei igjen...

Stili... jaja.

Det blei JVC på deg, det ser ut til å være et veldig bra kamera....

Trur du blir veldig fornøyd med det.

Det har både DV inn/ut og analog inn,

Står om spesifikasjonane på sidene til jvc.

Legger ved linken her så kan du sjå, men du har vel vært her allerede.

http://www.jvc.no/product.php?id=GR-D73E&catid=100010

Det blei no Sony DCR HC20 på meg, virker som det er et ok kamera.

fekk det billig med en kompis på Expert.

Jaja kommer tilbake med erfaringer fra sony`en når jeg får testet den ut...

Vi snakkes...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da har jeg testet JVC'en i noen dager.. Ble ikke så mye filming, da jeg fort fant ut at jeg ikke var fornøyd..

Store deler av minusene gikk på at det ikke er mulig å ha ekster mic eller lys..

Str var oxo relativt stor.. hvertfall i forhold til Sony'en..

Så i dag leverte jeg det inn igjen, og kjøpte Sony HC40E..

Etter å ha prøvd dette i noen få timer, så må jeg si at jeg er stor fornøyd..

Touch screenen er bare helt genial.. Utrolig enkelt og raskt å finne frem i menyene..

Spot focus og spot meter et to funksjoner jeg tror jeg kommer til å bruke mye..

For de som ikke veit hva disse to funksjonene er, så fungerer de sånn at hvis kameraet er fokusert på en gjenstand som er nærme kameraet, men du heller vil fokusere på en annen ting, så trykker du bare på skjermen, på det området du vil den skal fokusere på, så fokuserer den dit..

Samme gjør du hvis lys styrken er blitt mørk, pga solskinn eller et annet lys, så kan du trykke på et mørkere område av skjermen, så blir lys styrken justert deretter.. Genialt..

Dette kameraet har jo også intelligent sko, så ekstra mic og lys blir nok bestillt når jeg har bestemt meg for å beholde det..

Webcam fikk jeg også til å bruke det som, men da med et ekstra program..

Kvaliteten her er mye bedre enn det andre web kameraet jeg har..

De negative tingene jeg har oppdaget så langt med Sony'en, er at håndbåndet (hjerneteppe på hva det heter) er festet for langt ned, noe som fører til at kameraet detter litt ned hvis du ikke holder godt i det..

Andre tingen jeg har merket meg er at Night Shot funksjonen er mye dårligere på farger, enn det JVC'en var.. Men nå fant jeg ut at Night Shot funksjonen på JVC'en hakket noe vannvittig, så den var for meg ubrukelig uansett.

Men hittil, så virker det som om Sony HC40E er et kamera jeg kommer til å beholde..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...