Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billig Router :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror de vil fungere på linja di.

Selv har jeg denne som fungerer bra til mitt bruk og er veldig billig. Riktignok tok den kvelden i går etter ca. 3 års bruk men det ser ut som om det skal gå bra å få en ny på garantien.

Hvi du har eksakt samme modell, må jeg nok skuffe deg:

To års garanti.
...stod på den linken du skrev..

Men ang. router; jeg kjøpte nylig en 3com router fra komplett til 495,- , og er igrunn strålende fornøyd med den.

Har ikke fått testa hvor bra mtp. sendestyrke og -lengde på den, men de sier 100m fri sikt eller gjennom hele huset på de fleste vanlige routere idag.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Garanti er en sak, kjøpsloven en annen.

En garanti er en "utvidet" rett som selger gir deg - kjøpsloven gir det andre rettigheter. En ruter skal vare lengre en 2 år, slik at dersom det ikke skyldes brukerfeil så må de nok gi seg (men de kommer nok å prøve seg med "garantitiden er gått ut")

Var forresten akkurat en sak vedr. mobiltelefoner hvor det ble fastslått at en mobiltelefon skal vare mer en 2 år slik at det er "produksjonsfeil" dersom den ryker etter 2 år 1 dag.

Lenke til kommentar

Hadde en 3com officeconnect en stund, men den knela jo i ett sett. Dette hadde nok med at den ikke var så fan av irc og proxy scanning eller noe i den duren der. den knela hver gang jeg connecta til bestemte irc servere, og siden jeg kjører linux server her med et par eggdrop og noen som bruker irssi/bx en gang i mellom ga jeg opp hele driten og fant fram en gammal maskin, smalt inn ClarkConnect og var kvitt hele problemet.

HW routere funker helt fint til vanlig bruk, men anbefaler heller CC eller andre linux routere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...