Gå til innhold

Hvordan er dette headsettet?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har tenkt til å kjøpe et Koss headset fra databutikken.com og lurer på hva dere synes om den?

 

Jeg skal bruke den til å høre på musikk (for det aller meste trance), litt gaming (dette er ikke viktig, men må tas med :)) og det aller meste for musikkredigering (prøver å lage trancesanger)!

 

Og forresten, hvor mye må jeg betale alt til sammen (frakt, moms og selve headsetet, i norske penger)?

 

Takker for svar!

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt greit...

Etter 3 timer så får du ganske vondt i ørene og må ha en pause...

 

Og jeg har 3 kamerater med dette headsettet og alle har fått brukket det festet til mikrofonen så alle måtte frem med ducktapen :p

 

Annbefaler heller ett headsett som mikrofonen sitter fast i.

Lenke til kommentar

Trust multibass 410!

 

det har jeg og det duger til mitt bruk(spilling\musikk)

Går greit å ha det på, så lenge du tar en pause hver 6. time....

 

Bah...det kosta visst mindre enn jeg trodde...200,-

..forresten, hvis du handler fra mamoz, får du det fra 366,- fornøyd ? :p

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Hei, ser du sier du skal bruke det til lydredigering, nå vet jeg ikke hvilket nivå du tenker på, men, siden du sier lydredigering skal jeg bryte med prisen din og gi et tips:

 

Om du driver mye med lydredigering er det på det sterkeste og anbefalle et litt dyrere headset, tenker da på en av de litt dyre Sennheiser modellene som HD600 eller HD650, da disse har helt utrolig detaljert lydgjengivelse, disse koster riktignok 3000-3500kr, så det er ikke billig kjøp vi snakker om, men om du skal redigere mye, så lønner det seg hvertfall over tid med et seriøst headset, anbefaller også en Headphone AMP til et slikt sett da de tar 300omh, som er litt mye for et vanlig lydkort alene:))

 

Ellers, om du skal ned på 400 så absolutt, har Sennheiser noen billigere modeller, og de er også av ypperste kvalitet, har ikke møtt noenting som slår dem av Koss, Sony eller annet merke, så disse anbefaller jeg på det sterkeste, du kan få kjøpt disse produktene på www.microplex.no

 

Lykke Til!

 

 

Edit:

Vil legge til litt tekniske data om HD650

 

Nominal impedance  300 Ohm
Contact pressure  ca. 2,5 N
Weight w/o cable  ca. 260g
Jack plug  6,3/3,5 mm stereo
Transducer principle (Headphones)  open, dynamic
Ear coupling  circumaural
Cable length  3 m
Frequency response (headphones)  10.....39500 Hz
Sound pressure level (SPL)  103 dB (1 Vrms)
THD, total harmonic distortion  0,05 %

 

Legg merke til nydlig hz område :)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Legg merke til nydlig hz område :)

Hehe ja, det er jo ekstra kjekt med lyder øret ikke kan høre ;) (Menneskeøret har frekvensområde 20Hz -20'000 Hz)

 

Men det må jeg legge til, at Sennheiser leverer nydelige headset. Har selv et HD-595 :)

 

 

Dersom du er interessert i en headset som er lite og lett, og veldig portabelt, kan jeg anbefale deg Koss Portapro. Mitt par kjøpte jeg for 475,- for noe over et år siden.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Legg merke til nydlig hz område :)

Hehe ja, det er jo ekstra kjekt med lyder øret ikke kan høre ;) (Menneskeøret har frekvensområde 20Hz -20'000 Hz)

 

Men det må jeg legge til, at Sennheiser leverer nydelige headset. Har selv et HD-595 :)

 

 

Dersom du er interessert i en headset som er lite og lett, og veldig portabelt, kan jeg anbefale deg Koss Portapro. Mitt par kjøpte jeg for 475,- for noe over et år siden.

Hehe, stemmer, mennesker hører kun 20 til 20000 hz, som regel, noen mennesker kan vel ta 15 til 25000hz, men dette er snakk om ekstreme tilfeller, uansett, med et så bra hz område, får man noen fordeler:

Spiller lyden, la oss si på 20,000hz, mye bedre enn et headsett med 20,000hz med max hz osv:)

 

En annen ting er at du føler lyden, du hører den ikke men får følelse av den, noe som ble brukt bla. i Doom 3 for å skremme folk litt ekstra:)

Lenke til kommentar
med et så bra hz område, får man noen fordeler:

Spiller lyden, la oss si på 20,000hz, mye bedre enn et headsett med 20,000hz med max hz osv:)

Dette har jo helt rett i. Det tenkte jeg faktisk ikke på.

 

En annen ting er at du føler lyden, du hører den ikke men får følelse av den, noe som ble brukt bla. i Doom 3 for å skremme folk litt ekstra:)

Hehe ja, dette er litt artig. Så en dokumentar på Discovery Channel om akkurat dette. Folk be satt i et lys- og lydisolert rom, med et headset som spilte av forskjellige frekvensområder. Folk fikk rare følelser om at noen var i rommet. Noen følte at de hadde sex. Noen ble livredde, og andre så rosa streker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...