Gå til innhold

Slette alt på pcen (untatt xp opplegget)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du, jeg tror du bør betale litt for få hjelp jeg.

Ellers ender nok med tull.

Neida. Var bare dagene siden jeg skulle formatere for første gang. Hadde null anelse om hvordan man gjorde det. Ikke lei hjelp, prøv selv først. Det er da du lærer. Og ja, jeg rotet det hele til ett par ganger, men var ikke verre enn å formatere på nytt ;) Man må nesten feile for å lære noe. Og før du søker deg hjelp, prøv selv. Når du kommer til dette med partisjoner. Det står hvordan du sletter de forrige partisjonene, og når det er gjort, lager du en ny en på 20GB (til Windows xp, så stor fordi du har en hd på 250GB), det du skriver inn blir da 20000MB. Også bestemmer du resten. Kanskje lurt å lage en partisjon til innstallasjoner av spill og programmer, og en partisjon for selve spilla og programmene. Men dette finner du ut av :yes:

Ønsker deg lykke til. :w00t:

Lenke til kommentar

Har valgt at jeg skal innstallere og ikke reparere, dermed får jeg denne feilmeldingen opp:

Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen.

Kontroller at harddisken er slått på og koblet til datamaskinen og at maskinkonfirgurasjonen er riktig. Du må kanskje kjøre et diagnoseprogram eller installasjonsprogram fra leverandøren.

Installasjonsprogrammet kan ikke avsluttes. Trykk F3 for å avslutte.

Lenke til kommentar
Har valgt at jeg skal innstallere og ikke reparere, dermed får jeg denne feilmeldingen opp:

Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen.

Kontroller at harddisken er slått på og koblet til datamaskinen og at maskinkonfirgurasjonen er riktig. Du må kanskje kjøre et diagnoseprogram eller installasjonsprogram fra leverandøren.

Installasjonsprogrammet kan ikke avsluttes. Trykk F3 for å avslutte.

Det kan jo tenkes at trådstarter har S-ATA? Og trenger drivere for å få opp disken, med mindre han har Native SATA.

Banasplitt; hva slags hovedkort har du? Og hva slags hardisk?

Har du en diskett som det står silicon image på?

Lenke til kommentar

Phear my intuition. ;)

Du kjører 1x SATA disk. Eneste som skal til for at installer detecter harddisk, er å sette "SATA operation" til "Combination" i BIOS, og disable andre enheter enn Primary SATA drive, og Primary PATA (ide cd rom).

Deretter starter du installeren som vanlig, og voila, you have a HD.

Bare en bug.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...