Gå til innhold

"politi" og forumet

Anbefalte innlegg

Dessverre så virker det som om at HW forumet et fylt med unger som overgår hverandre i å skrike på ”politi”.

Fra å være et forum der diskusjoner og meninger flyter fritt, ser vi oftere og oftere at tråder blir stengt av de latterligste grunner.

Moderatorene har tydeligvis et stort markeringsbehov, og går ofte inn og stopper diskusjoner

som burde fått leve sitt eget liv, og da enten fattet inntresse blant brukerne eller avgått en stille død.

Det er da ikke meningen at forumet skal være et leksikon med bare ”korrekte” poster.

Og selvfølgelig er det da ikke snakk om de brudd på brukerreglene, som korrekt nok blir rettet på.

Er det bare jeg som ser dette som en trend i forumet?

ja jeg ser at dette er et tema som går igjen i forumet, men da ofte med motsatt fortegn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meninger kan få flyte fritt i de kategoriene de passer under. Imidlertid tolereres det ikke "idiot - oppførsel" som å kalle folk, hetsing og annet usaklig, usmakelig stoff. Det er ønskelig å beholde en viss kvalitet på forumet, så da må man moderere med fast hånd.

Jeg kan ikke svare for alle de andre moderatorene, men for min egen del bruker jeg sunn fornuft når jeg modererer. Postinger som er unødvendige fjernes eller redigeres. Tråder som er helt bak mål fjernes eller stenges. Det er for å holde orden, ikke for å være vanskelig. Husk at hver post tar opp en liten del av lagringsplassen vi har. Selv om det kanskje er mye av den, trenger en ikke sløse med den. Som Mr. Lee sier:

"av alle de små atomer, blir det til slutt et helt fjell!"

For øvrig kan det du og alle andre mener er overtramp rapporteres i denne kategorien, så skal vi se på det i fellesskap - gjerne gjennom intern kommunikasjon. Så blir det en felles linje av det til slutt.

Legger for ordens skyld til at det i det siste er blitt enighet om strengere politikk, så en viss enhetlig linje vil etterhvert dukke opp.

Håper du trives på forumet. Du er jo mer enn velkommen til å bruke det! :smile:

Mvh. Yummy aka. Vidar Fagerjord

Project SU

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Skribent for overklokking.no

Moderator

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-10 00:23 ]

Lenke til kommentar

Jeg satt nettopp og leste en tråd der du har vært inn og korrigert.

replikkvekslingen er som følger:

(http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=35455&forum=23)

hjalle: Kjørte en test med 3d mark 2001 se på et msi g4 ti 4600 kort og fikk 11240 poeng , neste gang falt det til ca 9500 poeng, har prøvd andre kort men poensummen blir lavere feks Abit ti 4600: 8300 poeng

Asus ti 4600 : ca 8400 poeng Gainward ti 4600 8518 poeng, kan det ha skjedd noe med andre komponenter feks minnebrikken eller, ser hva andre får med stort sett samme oppsett så er jo dette lavt

Akira: ..altså..du gjorde dette for moroskyld...har skjermkort til 10 000 kr og tester for fun????...eller skriver du for en annen norsk IT publikasjon....hva slags tid er det å bruke fritiden sin på?????..om det bare er for privatinteresse...og i det hele tatt kjøpe 4 - 5 topp of the line skjermkort...hallo????...*s*...nå er jeg spendt på et svar asså!!

hjalle: Ja jeg gjorde det for morro skyld har du problemer med det??? Jeg fikk forresten låne kortene av en web butikk og kjøpte et av de ,de andre gikk i retur.

Hvis du prøver å antyde noe her gjør jeg oppmerksom på at jeg ikke har noen befatning med databutikker, jeg bor i NORD NORGE og yrket er SNEKKER (forøvrig en godt betalt jobb). Forøvrig ber jeg deg passe din fritid så skal vel jeg klare å holde rede på min, det er rart hva enkelte legger seg bort

også kommer du inn:

Yummy: Skjerp tonen, ellers er det på hue og ræva ut herfra. Dette skal være et _saklig_ forum. Sure oppstøt kan dere ta per mail eller holde kjeft med.

Hvem er det som er uhøflig her?

Var det, synes du noen som helst grunn til at dette burde påtales? Er ikke dette innenfor rammene for vanlig meningsutveksling?

Og det er ikke min mening å oppmuntre til slike

"ute på jordet" innlegg!

At dere har strammet inn er tydelig, men pass bare på da at det ikke blir så stramt at forumet kveles.

Lenke til kommentar

Skal passe på å ikke overdrive. Men når det kommer sure oppstøt som "hva driver du med på fritiden????", "skaff deg et liv" osv. - da sier jeg fra. Den slags oppførsel er verken saklig eller særlig høflig. Dersom slik kritikk er berettiget, er det en annen sak. Men å kommentere slik det var gjort her mener jeg er unødvendig.

Jeg er imidlertid åpen for kritikk, så er dette overreagering fra min side skal jeg gjerne fjerne mitt innlegg (og svar på det). Ingen er feilfrie...

Takker for tilbakemeldingen.

Mvh. Yummy

Lenke til kommentar

fint det yummy.

Rettningslinjene er det ingen ting i veien med.

Og jeg snakker ikke om ekstremiteter.

Men, og her kommer vi selvfølgelig til mine private meninger, elektronisk post innbyr til uformelle konversasjoner, og det skaper også dynamikk inn i forumet.

Jeg leste nettopp for eksempel en tråd som påtalte skrivefeil, og slike tråder er mer skadelig for forumet enn at enkelte blir litt revet med av og til, hvis det får enkelte med svak norsk til å la være å bruke det.

Lenke til kommentar

Quote:

Yummy: Skjerp tonen, ellers er det på hue og ræva ut herfra. Dette skal være et _saklig_ forum. Sure oppstøt kan dere ta per mail eller holde kjeft med.

Enig at det bør strammes opp her på forumet, men jeg håper ikke dette er representativt for moderatorene, ellers spørs det om vi må få mulighet til å banne dem også. Liten vits å fortelle andre at de skal oppføre seg som folk hvis man ikke er bedre selv.

Lenke til kommentar

Okay, jeg tar hintet. Skal være høflig og grei heretter. Beklager det inntrufne - var litt vel tøff i trynet.

Jeg banker ingen - jeg bare slår snørra av de som angriper meg. Tren karate, folkens! Godt for kropp og sjel - og det kan hjelpe deg ut av en knipe. Men du har ikke lov å slå mer enn én gang, og ikke sånn at det medfører varige mén...

Takker for tilbakemeldingene. Må få litt tid til å "gå meg til", vet dere. =) Prøver etter beste evne å bidra til et bedre forum, så det er kanskje ikke til å unngå at jeg tråkker i salaten av og til. Skal ta med dressing til føttene neste gang, så smaker det kanskje bedre. :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Jøss - Her har vi en moderator som faktisk ikke har arrogante og "jeg-har-altid-rett" - holdninger!

All honnør til deg yummy !!!

Er dessverre blitt en vanlig oppfatning at om man innrømmer feil, viser man svakhet. Men virkeligheten er faktisk den omvendte. Jeg personlig får MYE mer respekt for personer som faktisk tørr innrømme feil,

enn (ofte litt usikre) personer som alltid står på sitt. Var selv en person som hadde tendenser til den "har alltid rett" - holdningen, men etterhvert innså jeg at man tjener mye mer på å være litt mer ydmyk. Det er faktisk slike personene som kommer lengst her i livet!

Igjen - ALL honnør til deg Yummy; måtte alle moderatorer følge etter...

[ Denne Melding var redigert av: mackforever på 2002-06-10 01:32 ]

Lenke til kommentar

Killer_DT: Du kan mene hva du vil. Jeg ror IKKE - jeg innrømmer feil. Om du ikke har omløp nok til å innse det, er det lite jeg kan gjøre. Dette er kanskje veldig krasst i dine øyne, og som moddis bør jeg kanskje ikke svare som jeg gjør. Men jeg er et menneske jeg også, og er _vant_ til å svare med samme mynt. For øvrig trengte du ikke å sitere hele innlegget mitt. Det står rett over - og jeg tror de fleste som er her inne er intelligente nok til å scrolle. Dette redigerer jeg vekk når denne posten er skrevet.

For øvrig ror jeg best med kokt spaghetti, og det er jeg KONGE på å lage! (student...)

mackforever: tusen takk! Jeg prøver å gjøre mitt beste, og er _ikke_ redd for å innrømme feil. Det er bare svake og feige personer som ikke gjør det. Intelligens er å vite når du ikke vet, var det en klok mann som sa engang. Tror vi kan si det samme om det å innrømme egne feil.

PS: Mac for ever? Seriøst? :razz:

Ha en fortsatt fin dag!

Project SU

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Skribent for overklokking.no

Moderator

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-10 01:59 ]

Lenke til kommentar

Det er bare tullinger som lærer av egne feil.

De smarte lærer av andres...

Det var det en annen klok mann som sa.

Så nå har moderatorene muligheten til å lære av lille yummis feil...

Quote:

Yummy: Skjerp tonen, ellers er det på hue og ræva ut herfra! Dette skal være et _saklig_ forum. Sure oppstøt kan dere ta per mail eller holde kjeft med!

Ellers så kommer jeg personlig bort å spruter på dere!

Dette kan vel knapt sies å være bra oppførsel..

Eller skal dette være standard??

Mvh. Penetrator

Lenke til kommentar

Quote:

yummy skrev (2002-06-10 01:57):

Mac for ever? Seriøst?

Han heter 'mackforever'. Blir vel noe som Mack øl forever? I hvertfall min lille teori :smile:

Jeg synes nå det er bedre at moderatorene er litt for strenge enn litt for snille. Dere har jo nettopp sett hvilken retning forumet tok bare for noen dager siden. Dette vil vi ikke ha, og forumet trenger noen som kan være litt streng, slik at folk vet hvordan de skal forholde seg. Bare det ikke blir "vondt skal vondt fordrive" så går alt bra. Det er en måte som aldri fungerer! Dere ser jo bare hva som skjer hvis en går til krig for å skape fred :/

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at vi skal være strenge - men jeg brukte et språk som ble for sterk kost. Man har lært, beklaget seg og håper at det vises forståelse for en moderator som er fersk. Har skjerpet språket! PS: jeg er nordlending, så litt frisk språkdrakt er naturlig. Det siterte innlegget mitt er ikke så veldig krasst her nordpå - det var vaffal ikke ment sånn. Sorry, fellas!

Og å lære av andres feil... tja. Vet ikke om det er så smart alltid, jeg. =)

Lenke til kommentar

Takker, takker! :smile:

Du vet, det er ikke alltid like lett å skulle opptre korrekt. Noen ganger får en lyst til å skrike idiot, tufs og tulling til enkelte, samtidig med permanent banning fra forumet. Men det er nå ikke akkurat veien å gå - noe jeg har lært.

Jeg styrer med jernhånd - men bare ut fra hva jeg har dekning for i reglene, og hva jeg mener er riktig. I spesielle tilfeller tar jeg kontakt med de andre i nettverket på vår interne kommunikasjonslinje.

Jeg ber om at alle klager på innlegg eller moderering postes under tilbakemeldinger - da har moderatorene en fair sjanse til å se på saken.

Mvh. Yummy.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-10 05:06, yummy skrev:

Jeg er enig i at vi skal være strenge - men jeg brukte et språk som ble for sterk kost. Man har lært, beklaget seg og håper at det vises forståelse for en moderator som er fersk. Har skjerpet språket! PS: jeg er nordlending, så litt frisk språkdrakt er naturlig. Det siterte innlegget mitt er ikke så veldig krasst her nordpå - det var vaffal ikke ment sånn. Sorry, fellas!

Og å lære av andres feil... tja. Vet ikke om det er så smart alltid, jeg. =)

hehe, ingen grunn til å beklage noe som helst yummy, men det du ber om forståelse for her er vel det jeg

etterlyser at modene skal vise andre.

har jeg vært sterkere i bibelen her skulle jeg sittert passende skriftsteder:

"du ser splintne i din egen bjelke, men ikke bror din i øynene" :grin::grin::grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...