Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

har jeg blitt hacket?

Anbefalte innlegg

vet ikke om dette er det riktige stedet å poste denne, men jeg prøver.

jeg snakket med en på irc. han sa at han skulle hacke meg, og jeg tok ikke det seriøst.

men etterhvert så kom han opp med hvor mange disker og hvor store de var og sånt. han bomma på 1 av 3.

også kom han med at jeg hørte på dritt musikk og sånt. og jeg spurte hvordan han viste det. han sa: er det noe vanskelig å vite, siden du stapper full harddiskene med metallica. :love:

så jeg lurer på om jeg har blitt hacket?

og går det ann uten at jeg har tatt imot noe som helst av han på irc. eller noe.

og går det ann å melde det til ett sted. har bare den addressa hans på irc.

hadde vært fint med ett svar ganske fort :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du firewall innstallert??

det var det ja..

han sa jeg hadde norton, men sa at han kom lett forbi den. jeg kjører også gjennom en router. også skrudde jeg på xp firewallen.

og nå har jeg innstallert zone alarm

edit:

hvordan kan han ha klart det å hacke seg inn?

Endret av graslauk
Lenke til kommentar

det var det ja..

han sa jeg hadde norton, men sa at han kom lett forbi den. jeg kjører også gjennom en router. også skrudde jeg på xp firewallen.

edit:

Har du noe trojaner på maskinen? Det er en kanskje en god idé å ta en virus sjekk, kjør ad-aware osv, let igjennom hele maskinen. Det er veldig lett å skryte på seg at man har trengt seg inn på noens maskin, men det er ikke alltid sant, som regel ikke. Han bommet på 1 av 3, det er noe som skurrer her, hadde han vært inne på din pc så skulle han ikke ha bommet på noe. Det å si at du har mye drittmusikk er heller ikke bevis nok, han fleiper sikkert bare med deg, men ta en sjekk for sikkerhets skyld. :yes:

Lenke til kommentar

det var det ja..

edit:

Har du noe trojaner på maskinen? Det er en kanskje en god idé å ta en virus sjekk, kjør ad-aware osv, let igjennom hele maskinen. Det er veldig lett å skryte på seg at man har trengt seg inn på noens maskin, men det er ikke alltid sant, som regel ikke. Han bommet på 1 av 3, det er noe som skurrer her, hadde han vært inne på din pc så skulle han ikke ha bommet på noe. Det å si at du har mye drittmusikk er heller ikke bevis nok, han fleiper sikkert bare med deg, men ta en sjekk for sikkerhets skyld. :yes:

du har ett poeng der.

han drev og på en annen venn..

og han sa at han satt på en bærbar og det er sant

Lenke til kommentar

Du sier han sitter på en bærbar, kjenner du denne personen ?

Hvis det er snakk om en kompis og har en trådløs router med dårlig sikkerhet, så går det vel an å skaffe seg tilgang på den måten kanskje.

Tenker noe alà:

Kompisen din sitter og prater med deg, får lyst til å tulle litt med deg og kjører bort til huset ditt...

Men dette var jo en litt vill tankegang og da...

Det han over skriver, hvis du bruker irc, og har motatt en fil fra han andre, gjør vel at det legger seg et spor i routeren til en av dere med en ip til den andre...eller ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Det jeg mente er at dersom personen som "hacker" dere kjenner dere personlig så vet han hva slags musikk du har, ca. hvilke harddisker du har og at kameraten din har en laptop. Det virket rart at han skulle "hacke" deg og så ikke finne ut akkurat hvilke disker du har, men bare ha litt riktig.

Poenget mitt er jo at du ikke vet hvem du snakker med på irc, det kan jo være ens egen bestemor uten at man vet det.

Lenke til kommentar

Altså, har du noen "stats script" inne på IRC'n din?

Da er det enekelt for han og sende en liten ctpc kommando, han kan da finne ut hva slags musikk du hører på akkurat da.. hva slags hardisker du har.. cpu, ram etc.. alt ettersom hva slags "stats script" du kjører..

Sikkert ikke noe farlig ;) Bare n00bish "hacking"..

:!:

Lenke til kommentar
noobish hacking kan være farlig det, vet om et program så tar 2 min å lære seg, med det programmet kan du formatere hardisker og mye mer

vel, om du er ultra n00b selv så kan det meste være farlig.. husker en kode snutt jeg lagde som gjorde at jeg kunne skrive /ctcp <nick> /run calc.exe (eller format d: -Yes for den del.. ) ..

Med noobish hacking mente jeg hacking som egentlig ikke er hacking, bare "logikk" som noen ikke er klar over at går ann..

Lenke til kommentar

Last ned Security Risk Self-Assessment Tool fra Microsoft kjør denne så får du en god pekepinn på hvor godt operativsystemet ditt er satt opp.

Dessuten kan du kjøre online port-scanning ShieldsUP for å kontrollere for åpne porter. Dersom du har noen kritiske porter åpne for du beskjed om dette.

Edit: Sorry - det var MS Baseline SecurityAnalyzer jeg mente ...

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...