Einar2 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Brukte aida32 bare for å sjekke for å sjekke minnets lesehastighet. Resultatet ble 3100mb/s. På CPUz står det at det er single channel på minnet. Jeg har MSI K8N neo2. I manualen sår det at minnet skal plasseres i slot 1 og 3 dersom man ønsker å kjøre dual ddr 400. Jeg har gjort det, men det blir jo ikke ddr 400.... På aida kan man sammenlikne med "andre" pc'r hvordan nettopp din pc yter, og da yter min dårligere enn et dual pc 2100 system. Da må det vel være noe feil?? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Har du satt minne inn i de to slottene som er nærmest CPU? Da bør du iallefall få dual... Lenke til kommentar
Einar2 Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 ja, det har jeg gjort. I manualen står det slot 1 og 3, altså de nærmeste. Noen som har et litt mer utfyllende svar? Lenke til kommentar
ROV Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Kansje et dumt spørsmål, men har du dual channel ram? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 ja, det har jeg gjort. I manualen står det slot 1 og 3, altså de nærmeste. Noen som har et litt mer utfyllende svar? Jeg har ikke slik system, men så vidt jeg har sett på andre er vel slot 1 og 2 DE nærmeste.. ikke slot 1 så hoppe over slot 2 for å sette inn den andre ram'en i slot3 ?? Kanskje det som er problemet? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Manualen er misvisende. Det er faktisk DIMM1 og DIMM2 du skal bruke for å få dual-channel, ikke DIMM1 og DIMM3 som du bruker. Jeg trodde også man bare skulle bruke de grønne plassene første gang jeg leste manualen.. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg trodde også det var slot 1 og 3, eller slot 2 og 4. Da jeg satt sammen en A64 maskin for første gang med det kortet. Men men, er ikke min maskin I min maskin med Epox sitt nForce3 kort til 939 kjører jeg i slot 3 og 4. Jeg har dual-channel. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Last ned CPU Z. Så kan du se det. Lenke til kommentar
Einar2 Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 takker så mye. Har bare fulgt brukermanualen jeg... dårllig av msi... ja, har dual channel memory..... ellers ville det vært irrelevant og lagd denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå