stians Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Etter mye frem å tilbake har jeg endelig klart å få windows til å oppdage min maxtor 250gb sata hd.. Jeg har ikke sata på hovedkortet og har derfor skaffet meg en kontroller. Som jeg forøvrig tror det er noe litt snedig med siden det hender at jeg ikke finner hden inne i xp.. men vertfall det største problemet mitt er som følger: Når jeg skal legge over noen filer på hden (dvd img filer) så klarer den legge over ca en fil (4,5gig) før følgende melding kommer opp: Kan ikke kopiere The Sopranos: datafeil (sirkulerende overflødighets kontroll, CRC) Hva er dette for noe noen som vet kan det være noen innstillinger ? kan det ha noe med at hden går igjennom en kontroller???? Alle svar mottas med takk.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Kan det være lesinga fra DVD'en som feiler? Tror ikke det kommer CRC meldinger fra HD, bare fra CD/DVD. Lenke til kommentar
stians Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 glemte å si at det gjelder kopiering fra en hd til en annen Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 S-ATA disker er SVÆRT sensitive for overklokking - så har du overklokket så prøv å klokke ned. (ok da - normalt sett skal det gå greit så lenge PCI bus'en er låst på 33MHz - men det er greit å begynne med dette som feilsøking nummer 1). 2: Kan skyldes lesefeil på disken du kopierer fra. 3: Kan skyldes minnebrikkene dine (igjen spesielt hvis du overklokker), memtest86 er fint til å stressteste minnet med - la det gjerne kjøre et par tre timer eller natta over for å se om minnet feiler. 4: Sjekk at du har siste servicepack og oppdateringer til operativsystem - samt siste drivere til S-ATA kontroller kortet ditt. Lenke til kommentar
stians Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Har ikke overklokket pcen. men hovedkortet er av en "billigere" type viss det har noe med saken å gjøre.. Har ikke hatt noen problemer med å lese av den andre disken tidligere Ang kontroller så har jeg hatt skikkelig kødd med å finne den nye hden i begynnelsen.. Lenke til kommentar
stians Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Ingen med noen formeninger ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå