Lena82 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg har akkuratt kjøpt meg Casio Exilim EX-Z40, og trodde jeg hadde gjort et godt kjøp... men jeg får ikke skarpe bilder... Får noen, men de fleste er uskarpe... Andre som har opplevd dette, eller kan hjelpe meg?? Er det meg eller kamera??? Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Bruker du stativ? Hvis ikke må du nok holde kamera mer i ro. Altermativet er å lese brukermanualen vedrørende autofokus-funksjonen. Lenke til kommentar
Lena82 Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Stativ?? Kjøpte jo et lite kamera for at det skulle være lett å ta med?? Kan det være noe galt med kamera?? Holder kamera heilt i ro, men det hjelper ikkje.. de må jo gå an å bare "knipse" øyeblikksbilde?? Vurderer å bytte kameraet inn igjen. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hvis det er dårlige lysforhold så blir lukkertiden lang og man må holde kameraet veldig stille. Kombinert med zoom så er det egentlig ett must med stativ. Hva med å legge ved ett par bilder som viser problemet ditt litt bedre? Lenke til kommentar
Gasolgrill Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Skicka med några bilder så att vi kan se vad det är för oskärpa. Det kan vara skärpeinställningen eller rörelseoskärpa. Är det rörelseoskärpa kan det vara fotografen eller motivet som rört sig. Lenke til kommentar
sysi68 Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 (endret) Jeg har akkurat samme problem. Etter å ha finlest bruksanvisningen og hatt det inne til gjennomsyn så er min konklusjon at dette ikke er et point&shoot kamera for "hvermansen" -Hvis du gidder å sette deg inn i de 21 ulike modusene så kan du greie å ta "ålreite" bilder. Snapshot-modus er bare til pynt. Får til noenlunde ok bilder i portrett-modus, veldig fine i makro-modus. Kameraet er som det stod i en omtale "et smykke" - desverre stopper det der.. kjipas-kameraet jeg kjøpte på Rimi til noen hundrelapper for å ta julebildene gir mye mye mye bedre bilder (riktignok med lavere oppløsning). Endret 5. januar 2005 av sysi68 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå