Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Veldig ustabil linje!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du gir oss dårlig grunnlag for å gjette noe som helst! Er linjen ustabil som i "går opp og ned" eller er det hastigheten som er jevnt over for dårlig?

 

Hvilken ISP bruker du? Hva slags linje har du? Analogt modem/ISDN/ADSL/SHDSL?

 

Ellers har londoy et godt tips: Ring ISP og klag dersom speedometeret på itavisen avviker mye fra det du betaler for!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Jeg ser at du har strupt opplastingshastigheten på DC++ til 512 B/s (=64kbit/sek)..... :nei:

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må være årsaken til dine problemer! Husk på at kommunikasjonsprotokollene MÅ sende bekteftelse tilbake til avsender på at datapakken er mottatt. :roll:

 

Jeg tror at du har kommet i en situasjon der du faktisk struper din egen båndbredde ved å sette for lav opplastingshastighet :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg ser at du har strupt opplastingshastigheten på DC++ til 512 B/s (=64kbit/sek)..... :nei:

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må være årsaken til dine problemer! Husk på at kommunikasjonsprotokollene MÅ sende bekteftelse tilbake til avsender på at datapakken er mottatt. :roll:

 

Jeg tror at du har kommet i en situasjon der du faktisk struper din egen båndbredde ved å sette for lav opplastingshastighet :whistle:

Dette kan utmerket godt være forklaringen ja... godt observert!

 

At 512B/s er det samme som 4kbps (ikke 64kbps!) gjør at upload ikke holder til kvittering på TCP pakker (ACK) engang...

 

Du har altså vært så kjip på upload'en at du har fått dårlig karma for å si det slik :innocent:

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Det er nok ikke det at jeg har skruvd ned til 512kb/s som gjør at jeg får ustabil hastighet siden jeg mange ganger har hatt det så lavt som 128 med full speed på DL + at problemet forsatt er der når jeg laster ned med andre ting som f.eks Opera og IE!

 

På bildet du har postet så står det 'max upload rate 512B' - ikke kB!! Samme i 'average upload rate'.

 

Hvordan i all verden har det seg at du stilt max upload rate NED til 512kB/s (4096kbps) når du har 128kbps oppstrøms på ADSL'en din?

 

timtowtdi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...