Gå til innhold

Ny pc-> A64, 6800 eller 6800GT? Stille&stabil PSU?

Anbefalte innlegg

Hei.

Som mange andre skal jeg ha ny maskin, har lært en del ved og lese andre sine "ny amd64 pc, hjelp" men håper og få svar på noen egene spørsmål. En stund siden jeg har hatt stasjonær pc (brukt laptop) har heller ikke fulgt noe særlig med på nye ting som har kommet. Har satt meg godt inn nå men har fortsatt en del småhull som jeg vil tette med deres kunnskap :)

Her er oppsettet jeg har satt opp....

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn....waggon_id=10212

14K er vel max max grensa mi... titter på fleste forslag da

Alt som ikke er i handlekurven har jeg, som feks mus, tastis, skjerm...

Noen spørsmål jeg trenger og få svar på:

• Dette er PSU`en jeg har tenkt på, men jeg bare plukka ut en med bra brukererfaring/500+W/og med ordet "silent" i navnet :p
    Er denne psuen noe (stabil) ? Passer den til hovedkortet ? Noen som har noen andre alternativer til PSU ? er den stille ?

• Hva er forskjellen på 6800 og 6800GT ? Det er hvertfall 1100kr forskjell på denne og denne. MSI har jeg hvertfall hørt om, og med mindre det er en stor ytelseforskjell går jeg for den, jeg vurderer til og med et eller annet 6600GT kort til 2000kr. Siden jeg er egentlig alerede over maxpris på den nye pcen.

• Har tenkt og ha de 2 raptor diskene i raid. Vet at jeg sikkert kunne spart en del penger her siden det er lite ytelse for pengene. Det er harryfaktoren jeg har lyst på jeg har nokk andre disker som lagrinskapasitet på en annen maskin. Hva er NCQ og støtter det hovedkortet jeg har listet opp det ? Støtter raptor diskene det ? osv...

• Jeg vet at kabinettet også er en moneydrain, men jeg har bestemt meg så gidder ikke forklare hvorfor :)

• CPU, tokk den treigeste(billigste) jeg fant av winchester familien(beste...ikkesant?) Ettersom mener det er bedre og ha rask GPU,HDD og minne istedenfor. Det er også ganske lett og bare kjøpe en raskere CPU senere og kjøre neddi. Har jeg penger til overs når jeg bestiller pcen så tar jeg kraftigere CPU. Eller hvis dere har veldig mye negativ og si om og ta "bare" 3000+ ... :)
  • Ellers noe og si på minnet jeg har valgt, eller hovedkortet ?
  • Kommer sannsynligvis ikke til og overklokke noe særlig, bare skrur litt opp sålenge tempen er grei. Kommer ikke til og sitte og tweake og teste i timesvis for og dra ut den siste dråpa...(kanskje om et par år når pcen suger) Så og betale ekstra for overklokkingsvennlig minne eller hovedkort gidder jeg ikke med mindre det er bare en liten forskjell i pris.
  • Jeg trenger også noe forslag på CPU kjøler, skal jeg bare ta BOXED ? I løpet av 1-3 mnd så får jeg vannkjøling og det er litt kjedelig og ta av boxedvifte og goop har jeg hørt....stemmer dette ? Noen som har noen anbefalinger på en billig/stille cpu kjøler, klarer vel og finne en helt akseptabel selv men :)

Annet:

Jeg hadde egentlig tenkt og vannkjøle hele maskinen...altså ingen vifter untatt på radiatoren og dette skulle være seine store vifter. En vifteløs PSU/vannkjølt kosta litt for mye og GPU,CPU og chippsett vannkjøling sett ble fort dyrt. Har fortsatt planer om helt stille maskin, men jeg tar det rolig etterhvert som pengene kommer. Har lyst på en stabil PSU som takler at jeg setter et skjermkort til inn i fremtiden og at den skal være veldig stille!, men jeg vet ikke hva slags PSu jeg skal se etter.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6800GT  :thumbup:

6800Gt er vel nesten 3 ganger bedre enn 6800  :dribble:

BTW: hvorfor så stort kabinett, som koster over 2k  :no:

sjekk it ut

Fordi jeg skal ha en del i det etterhvert. Det er helt stilrent og plaint, jeg orker ikke noe slik jalla plastic fantastic som du linka til. Jeg har bestemt meg for kabinettet.

6800GT koster 3800kr, hva er det beste med pci-e og sli jeg får for ca 1000-2500kr ?

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...