Jannoslav Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 et prog til å dele opp mp3 låter. F.eks. hvis jeg ville bruke 10 sec som er mitt inne i melodien... Lenke til kommentar
hemo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Spør du? Eg ville brukt Cool Edit 2000. Dette er eit litt gammalt program, og eg trur det er kjøpt opp av Adobe. Kanskje det heiter Adobe Audition og kostar peng? Men i alle fall: Cool Edit er ein wave-editor som kan opna .mp3-filer og lar deg klippa, crop'a, sletta og flytta. Til slutt kan du lagra fila som .mp3 (eller andre format, om du vil). Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Kopierer det jeg skrev her, her om dagen mp3DirectCut musiCutter Begge disse kan gjøre dette uten å kode filen på nytt. Med andre ord vil du ikke redusere kvaliteten når du gjør dette. Se forøvrig denne tråden: Program som kan splitte en lang mp3 fil, uten å komprimere filen enda en gang Uten at jeg kjenner Cool Edit 2000/Adobe Audition godt, vil jeg tror at det da blir snakk om transkoding, noe som medfører dårligere lydkvalitet (se de to andre postene jeg linket til). Forresten er topic misvisende, siden det du snakker om ikke er ripping. Ripping vil si å hente data fra CD. Slik du typisk gjør for å lage mp3 i utgangspunktet... Edit: rettet skrivefeil og la til litt Endret 4. januar 2005 av OBServer Lenke til kommentar
Jan Olav Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg har lang erfaring med Cool Edit 2000. Det er et gammelt program, men meget anvendelig. I editoren kan du sette markeringer der du vil ta ut et kutt, slette, kopiere osv. Bruker dette bl.a. når jeg spiller over gamle vinylplater til cd via pc først. Tar da hele siden av plata og deler deretter opp fila i enkeltmelodier og fjerner det jeg ikke vil ha med. Kan lagre i mange formater. Et bra program som nå er hos Adobe. Jeg bruker også Clean 5 fra Steinberg. Meget bra. Forsøk å lete, det finnes mange og mye bra, eks. Ashampoo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå