qtip Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hei! Må jeg ha metatags på alle mine sider eller holder det med å ha på første siden (index siden)? Holder det å fylle ut nedenstående "tekst" slik at siden blir indeksert av de fleste søkemotoroer? Finnes det et eget program for å publisere til søkemotorene eller må dette gjøres manuelt? I tilfelle hvordan gjøres dette? <!-- start of meta-tags --> <meta NAME="description" CONTENT="tekst"> <meta NAME="keywords" content="tekst"> <meta NAME="copyright" CONTENT="tekst"> <meta NAME="author" CONTENT="tekst"> <meta NAME="revisit-after" CONTENT="1 Weeks"> <meta NAME="Robot" CONTENT="ALL"> <meta NAME="rating" CONTENT="General"> <!-- end of meta-tags --> Rookie Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Metatags (spnn du bruker dem) er bare tull. Søkemotorene snapper opp det som er på sida og ignorerer (ikke alle, men verdens største gjør) alt av kewwords og lignende. Metatags blir ikke brukt på den måten lengre. Så du kan slappe helt av. Søkemotorene snapper opp sida di automatisk. Har du cpanel kan du allikevel gjøre dem oppmerksom gjennom en funskjon der. Det finnes diverse steder rundt om på webben som legger sida di til søkemotorene, men etterhvert er den automatisk oppdaget,. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvis du kun ønsker at index skal bli registrert holder det å plassere metatags på denne. Ang. søkemotorer, så ble iallefall min registrert automatisk. Men det finnes registreringsboter som fikser registrering i massevis av søkemotorer. et raskt søk på Google Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Søkemotorene snapper opp det som er på sida og ignorerer (ikke alle, men verdens største gjør) alt av kewwords og lignende. Metatags blir ikke brukt på den måten lengre. Så du kan slappe helt av. meta[description] er så og si must-use. Du skal lete lenge for å finne sider, som ikke har en metabeskrivelse, som topper Google Søk (evt. som har høy PR). Search Engine Watch har en artikkel som viser det meste av hva søkemotorene tar hensyn til. Det finnes registreringsboter som fikser registrering i massevis av søkemotorer. Søkemotoroptimalisering - gjort skikkelig - er ikke så lett. IKKE LA EN ONLINE-TJENESTE TA SEG AV SØKEMOTOR-REGISTRERINGEN DIN. Jeg skrev en artikkel om SEO på unrealized.org for en stund tilbake siden. Kanskje du får noe ut av den? Jeg legger i tillegg ved noen linker som er verdt å besøke, hvis man vil lære mer om SEO: http://www.misinterpreted.net/seo.php Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 meta[description] er så og si must-use. Du skal lete lenge for å finne sider, som ikke har en metabeskrivelse, som topper Google Søk (evt. som har høy PR). Ja, da tok jeg feil. Men alle de andre kan man jo vel utelate. Noen jeg aldri har sett der før engang. Men de blir jo funnet uten også. Beklager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå