Gå til innhold

TV-utgang på Radeon X800


vr

Anbefalte innlegg

Har et Powercolor Radeon X800 ViVo som jeg tenkte å koble opp mot en plasma tv for framvisning av bilder ol. i stua.

 

Problemet er at S-video kabelen ikke passer i tv-utgangen på kortet. Utgangen er noe anderledes enn S-video utgangen på mitt gamle 9500 kort.

 

Noen som vet hvilken type tv-utgang som er plassert i X800, og om det eventuelt finnes adaptere som kan tilpasse det til en S-videokabel?

 

mvh

 

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

plasmatv? de har som regel VGA eller DVI tilkobling (eller er det bare LCD tver?), så bruk heller dem

 

edit:

 

Om du må bruke S-Video skal det følge med en adapeter som gjør den S-video liknende kontakten om til S-Video eller kompositt.

Endret av vidiware
Lenke til kommentar

Tv`en har dessverre ikke DVI-inngang. VGA-inngangen er allerede i bruk, og jeg har enda ikke ikke klart å finne en egnet VGA-splitter.

 

Det er riktignok en ledig inngang som ligner på VGA, men som har 15 pinner istedenfor 9 (eller var det motsatt) Er det det som heter D-sub? Har imidlertid ikke klart å skaffe en kabel som støtter dette.

 

Så derfor tenkte jeg å se om det ble ok kvalitet fra tv-utgangen, selv om jeg kun er nøktern optimist til det...

Lenke til kommentar

Du sier ikke det.

Grunnen til at jeg spør er at de kommer i litt forskjellig oppsett, OG han huska ikke om det var en 9 pins eller en 15 pins kabel han hadde.

 

Det er riktignok en ledig inngang som ligner på VGA, men som har 15 pinner istedenfor 9 (eller var det motsatt)

 

Derfor spurte jeg, ikke fordi jeg ikke kan telle, eller fordi du tydeligvis kan det.

Lenke til kommentar
Du sier ikke det.

Grunnen til at jeg spør er at de kommer i litt forskjellig oppsett, OG han huska ikke om det var en 9 pins eller en 15 pins kabel han hadde.

 

Det er riktignok en ledig inngang som ligner på VGA, men som har 15 pinner istedenfor 9 (eller var det motsatt)

 

Derfor spurte jeg, ikke fordi jeg ikke kan telle, eller fordi du tydeligvis kan det.

var vel mer eller mindre et labert forsøk på en spøk, men vanlige S-Video kabler har iallefall ikke 9 pinner... talte ni pinner på adapteren jeg har på skjermkortet mitt iallefall, er nok en slik han skal ha :yes:

Lenke til kommentar

Greit, hehe.

Uansett, HVIS det er en 9 pins kabel du trenger, gå til computercity og spør. De må kanskje bestille en til deg da 9 pins er litt utenom det vanlige. Jeg kjøpte min der, det er akkurat den samme som på bildet. Går ifra 9 pins over til en vanlige S-video og audio. 9 pins er visst både lyd og bilde i ett.

Hvis ikke computercity kan hjelpe deg, bestill herifra, de har den 99.9% garantert.

 

Sandberg

 

Trykk på produktsøk, skriv inn: Adapter TV-OUT 9p

Der har du den.

Varenr. og EAN:

504-47

5705730504471

 

Veil. uts.:

119,- NOK

 

PS. Computercity bestiller derifra selv, så de burde greie å skaffe den til deg.

 

Håper dette var den du skulle ha, og i såfall lykke til.

Endret av DARK VIKING
Lenke til kommentar

Takker for innspill. Når det gjelder 15/9-pins inngangene tenkte jeg på inngangene til plasma-tven. I tillegg til en vanlig VGA-inngang er det der en annen inngang som ser helt lik ut som en VGA-kontakt bare at den har en rad mer (eller var det mindre) med pinner. (Altså ikke rund) Den er faktisk så lik at jeg presset to av pinnene et stykke inn (og muligens ødela den) da jeg feilaktig prøvde å plugge en VGA- kabel inn i den...

Lenke til kommentar

Aaahhhh, tv'n ja.

Uansett, sandberg har plenty med kabler, så de burde ha den du trenger.

Når jeg løp landet rundt for å finne min 9 pins kabel, var det kun computercity\sandberg som hadde den.

Spaceworld, elkjøp, lefdal + en haug med andre småfirmaer visste knapt at det fantes 9 pins video kabel. S-video var det eneste de hadde.

 

Eller gjør som meg, ta bilde, eller tegn oppsettet på den og vis den til computercity, førstemann jeg snakket med der nede visste med en gang hva det var jeg trengte.

 

Håper alt løser seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...