Aisutora Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Jeg trenger seriøs hjelp. Jeg har no kjøpt to tv-kort allerede, som viste seg å ikke takle ntsc 50Hz. Jeg har: TV@nywhere Master Pinnacle PCTV Pro Er det noen som vet om noen tv-kort som støtter PAL (50/60Hz) og NTSC (50/60Hz). Jeg føler det er klin umulig å finne et TV-kort som støtter NTSC 50Hz, så om noen hadde klart å finne noe ville jeg vært evig taknemlig. Endret 5. januar 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med det du spør om. Men jeg ble litt nyskjerrig på hva du skal med NTSC 50 Hz, fordi det er da vel ikke en standard.... Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Det er fordi jeg kjøpe meg en Panasonic Gamecube fra Japan. Det er en Gamecube med DVD-spiller. Det som er mye styr med å få den til å funke. Jeg har et tv som tar NTSC og der virker alle spillene mine. Det er bare på PC'en jeg har problemer med alle 50Hz spillene. Jeg må bruke freeloader i Gamecuben for at PAL spillene skal virke, i.o.m. at den bare leser NTSC-spill. Når jeg har hatt i Freeloader, kan jeg spille PAL spill (må gjøres hver gang jeg skifter spill). Men selv om den leser av PAL, så sender den fremdeles ut NTSC-signal. Og NTSC med 50Hz er egentlig ganske sjeldent, men det er noen land som har det. Det er en standard, bare se (linje 00187): Videostandard Der står det: 50Hz, NTSC 4.43 (4.434Mhz) 50Hz, NTSC N (3.58MHz) Lenke til kommentar
Grendel_P Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Prøv programmet dScaler 4. Et opensource alternativ for tv kort. Det gir veldig bra 50fps deinterlacing og støtter de mest populære tv chipene(BT8x8,SAA-713x,CX2388x). Det klarte et NTSC-50 signal på mitt gamle TerraTec ValueTV+ kort (BT878), fra en dreamcast importert fra Hong Kong som ga ut NTSC signal, men kun tok PAL region spill! Lenke til kommentar
Aisutora Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Takk for hjelpen, men det hjalp ikke, klarer fremdeles ikke å vise bildet med farger. Men jeg har ikke prøvd med Pinnacle kortet, tror jeg skal prøve med det og før jeg gir helt opp. Det kan virke som om det er bortimot umulig å få orden på dette problemet, så jeg lurer på om jeg bare skal kjøpe meg en ekstra gamecube fra Norge, det blir vel det letteste, så kan det være jeg bytter ut innmaten i Panasonic Gamecube'n, men det er litt risikofylt. Så det kan være like greit å bare bruke den sånn den er, men en PAL Panasoic gamecube hadde ikke vært å forrakte, isåfall ville jeg blitt den eneste i verden med det. Uansett tror jeg at jeg skal spørre de som har laget den om hvordan det skal gjøres, kan være en fordel. Endret 10. januar 2005 av Aisutora Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå