Gå til innhold

Hva kjennetegner Death Metal og Stoner?

Passasjer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe, joda, men jeg mener ikke at at noen band har kvinlig vokal trenger å være jente rock. mye bra metal med kvinlig vokal

Nå er det godt mulig at du tenker Nightwish og sånn "engle-metal"....

Men skal bare si det at Angela Gossow fra Arch Enemy's ville skrik får Iron Maiden til å skjelve og pisse i buksene! (hvis en tenker hvem er er "hardest")

Arch Enemy har forøvrig et fett kover av sangen Aces High hvis eg ikke tar feil :)

Ville neppe likt å møtt Angela i ei mørk bakgate. Hun hadde lagd pinnekjøtt av ei pyse som meg. :p

Tøffe kvinner = :dribble:

headclever, metal handler om flere ting enn å være hardt. Iron Maiden er jo bevis på det, de spiller jo puslete og pinglete ren(ikke raspetete i det hele tatt) vokal... og melodiene er harmoniske(sensuelle?). Sensualitet er noe fint, det gjør musikken bra. Veldig mye av kvalitetsmetallen bygger på motsetningene mellom sensualitet og brutalitet. De meste av rock er verken spesielt hard eller spesielt senusuelt. Det er bra rocka og "kult". Forøvrig, når skulle rock være brutalt? Har du hørt Beatles eller? De var primaeksempel på rock, og de var ikke akkurat så voldsomt harde for å si det sånn.

Selv om metal ofte har kompliserte riff, eller veldig harde riff... så er det ikke bare det alene som definerer metal. Det nyeste albumet til HIM tråkker helt klart litt i hard rocken, men de eldre albumene deres har mer melodier og er nok bedre. Har du noen gang satt deg ned og virkelig prøvd å høre på HIM?

Å samenligne Ville(HIM-vokalisten) med backstreet boys blir litt på tryne. For det første så er backstreet boys kommersielle, stemmende deres suger i forhold til ham. Og ikke minst de er falske, de bryr seg først og fremst om penger og skriver ikke egne sange en gang.

HIM har mye mer sensuell og finere stemme til backstreet boys, dessuten så hører du at han legger mye mer i musikken sin. Musikken hans er kunst. I motsetning til backstreetboys som er et produkt for å tjene penger.

"4. Kiss,Iron Maiden, ac/dc,guns'n'roses osv

det er ekte rock/metal!"

Du svarte ikke på spørsmålet.

...men måtte snakke om noe annet fordi du ikke hadde noe svar.. :lol:

Jente rock? Ville(HIM-vokalisten) er en mann. Menn kan også synge rent/fint. Bare hør på Iron Maiden! :lol:

btw. Black Sabbath, ikke metal? Du er helt på jordet! "Tung sort-rock"? Du greide å komme med et gullkorn denne gangen og! :lol:

Forøvrig, boyband er faktisk rock. Soft rock om du vil. Kanskje helt elendig, men forsatt rock.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Nå er det godt mulig at du tenker Nightwish og sånn "engle-metal"....

Men skal bare si det at Angela Gossow fra Arch Enemy's ville skrik får Iron Maiden til å skjelve og pisse i buksene! (hvis en tenker hvem er er "hardest")

Arch Enemy har forøvrig et fett kover av sangen Aces High hvis eg ikke tar feil :)

hva i all verden har det med saken å gjøre!! jeg skreiv jo at jente metal ikke trengte å ha noe med jenter å gjøre!!! uff les!!

Iron Maiden er jo bevis på det, de spiller jo puslete og pinglete ren(ikke raspetete i det hele tatt) vokal... og melodiene er harmoniske(sensuelle?).

Iron Maiden er ikke metal, altså trenger det ikke være hardt å brutal i alle sangene deres. sjekk over alt, det klasifiseres hovedsaklig som Heavy Rock!!!å hvordan kan du få deg til å si at iron maiden spiller puslete :no:

Har du noen gang satt deg ned og virkelig prøvd å høre på HIM?
nei for naboen hører på det støtt og stadig så høyt, at jeg hører det uansett!!!
Å samenligne Ville(HIM-vokalisten) med backstreet boys blir litt på tryne. For det første så er backstreet boys kommersielle, stemmende deres suger i forhold til ham
vel det var bare et exsempel for å få fram et poeng(som du tydlig vis ikke skjønte)
g ikke minst de er falske, de bryr seg først og fremst om penger og skriver ikke egne sange en gang.

det har jo ikke noe med saken å gjør ei det hele tatt. hvordan de synger er noe helt annet enn om de skriver sangene selv.

"4. Kiss,Iron Maiden, ac/dc,guns'n'roses osv

det er ekte rock/metal!"

Du svarte ikke på spørsmålet.

...men måtte snakke om noe annet fordi du ikke hadde noe svar.. :lol:

skjønte du virklig ikke at jeg leste feil? trudde han hadde skrevet: hva er det da, og ikke hva er de da! hvis du leser og tenker før du skriver hadde du skjønt det!

Jente rock? Ville(HIM-vokalisten) er en mann. Menn kan også synge rent/fint. Bare hør på Iron Maiden! :lol:

¨

her kkommer du med det igjen! som sakt trenger de tikke være noe jente med i bande for at de skal spille jenterock!!! uff LES LES LES!!! :no:

btw. Black Sabbath, ikke metal? Du er helt på jordet! "Tung sort-rock"? Du greide å komme med et gullkorn denne gangen og! :lol:

black sabbath er sinnsykt bra, men ikke tungt nok til at jeg ville kaldt det metal.

enkelt å greit. men det er ikke langt i fra da.

Lenke til kommentar
black sabbath er sinnsykt bra, men ikke tungt nok til at jeg ville kaldt det metal.

Black Sabbath er en av fedrene til metal. Trodde folk som likte gamle band som Iron Maiden hadde peiling på "metal historie", tok visst feil. :p

Iron Maiden er jo også metal! Man trenger ikke skrike for at det skal være metal, er for det meste i ekstrem metal de har sånne skrikestemmer.

Og det at de er puslete skrev eg litt for å provosere, men hvis man sammenligner med fks. Arch Enemy så bli de jo det. :p

"vel det var bare et exsempel for å få fram et poeng(som du tydlig vis ikke skjønte)"

Hva var poenget? At HIM var som Backstreet boys og sang om kjærlighet og hadde "sensuell" stemme?

"nei for naboen hører på det støtt og stadig så høyt, at jeg hører det uansett!!!"

En kommer nesten garantert ikke til å like noe når du hører på musikk på den måten. Finn et bra HIM album sett deg ned med et bra anlegg og hør igjennon platen.

np: Arch Enemy - We Will Rise :wee:

Men vi er waaaay off topic nå..... så vi sier EOD her...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Black Sabbath er en av fedrene til metal. Trodde folk som likte gamle band som Iron Maiden hadde peiling på "metal historie", tok visst feil. :p

np: Arch Enemy - We Will Rise :wee:

Men vi er waaaay off topic nå..... så vi sier EOD her...

at black sabbath er et av de først skikklig heavy bandene veit jeg, men jeg mener fortsatt at det ikke er metal.

jeg liker ikke vokalen i HIM. å jeg liker ikke vokalen selv om jeg hører den her, eller gjennom vinduet.

ja, arch enemy er bra, men ingen ting i forhold tilandre band

Lenke til kommentar
Arch Enemy ingeting i forhold?

jeg syntes ikke det. eller i sin sjanger er de kjempe gode, men jeg syntes det er mange band som er mye bedre.

Deep Purple og Led Zeppelin var vel blant de først hard rock eller "heavy" bandene.

jepp, men disse var langt i fra like heavy som black sabbath.

de var kanskje tung rock, men ikke av den "mørke" sorten :thumbup:

Lenke til kommentar

Black Sabbath= Heavy Metal

Iron Maiden= Heavy Metal

Led Zeppelin= Hard Rock

Deep Purple= Hard Rock

Selv synes jeg "heavy" og "hard" ikke passer, men når disse bandene hadde sin storhetstid, var dette ganske harde saker. Saken er at Deep Purple og Led Zeppelin begge er ROCK, og ikke metal. Iron Maiden og Black Sabbath er begge kjent som "Fathers of Metal".

Lenke til kommentar

det som kjennetegner death metall det er konstant kjappe brutale trommer. en som skriker og man hører ikke hva han sier. en gitar i bakgrunnen som egentlig bare spiller for seg selv.. jeg lurer på hvordan kan dette bli bra musikk??:p LOL skjønner ikke hvorfor metal RULER når man ser hvordan det blir lagd :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar
jeg syntes ikke at mange av bandene som blir kalt metal i dag er metal. noen av maiden sangene er det men ikke alle. samma med black sabbath

Eg pleier ikke å være sånn sta så ofte med mindre eg er 100% sikker på noe(og det er ikke så ofte).

Du tar feil. Black Sabbath er en av metal pionerene, sammen med Judas Priest. Iron Maiden var med på å starte NWOBHM bølgen.

Ganske sikker på at fleste her på forumet er enig med meg...

Lenke til kommentar

Denne artikkel kan virke oppklarende for noen: History of Heavy Metal Music

Metal began in prototype form with Black Sabbath, whose trademark occultism symbolized life in terms of the eternal and ideal, while their gritty, sensual, lawless guitar gave significance to the immediate and real. The resulting fusion of the bohemian generation with a nihilistic, dark and morbid streak birthed early metal. Those who had rejected the hippies and found no solace in social order embraced this music and lost bohemians everywhere began to find new directions in this sound.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...