Gå til innhold

Hva kjennetegner Death Metal og Stoner?

Passasjer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Og ingen har nevnt Death enda? Teknisk døds-metall på sitt beste. Forøvrig liker jeg tilogmed HIM - og er ikke engang homo!

Eg har nevnt Death.

Siden når ble en homo av å like HIM? :dontgetit:

Ja, der ser man hvor lurt det er å surfe forums halv to om morran.

Angående HIM, så sikter jeg mest til den heller vanlige "homo rock" referansen på forrige side - kan de ikke komme på noe nytt? Det er jo like gammelt som å påstå at DT er instrument-runking.

Lenke til kommentar
Melodic Death Metal: During the early/mid Nineties in Swedish town Göteborg (Gothenburg) a "new" sound took shape, mingling the intensity and vocals of Death Metal with the riffing and melodies of traditional Heavy Metal, creating a quite own style of Melodic Death Metal, where the emphasis is not so much on the brutality and speed, but features a lot more melodies/melodic guitar Examples: IN FLAMES, DARK TRANQUILLITY, AT THE GATES, CHILDREN OF BODOM.

Ja, det er en utikling av Death, men ganske langt fra allikevel. På et annet forum (som er et rent metall forum) som jeg henger litt på, er det nesten enstemmig om at In Flames IKKE er et death metal band, og de som er uenige, henviser ofte til det tildligere materiale de slapp ut. Jeg har kun hørt de nyeste skivene.

Lenke til kommentar

Alle disse sjangrene er idiotiske. Det finnes sinnsykt mange slike sjangre, og da holder det at man legger en låt i et litt høyere eller lavere toneleie eller bytte ut vokalstilen for å få den over i en annen sjanger. Det er dermed vanskelig å si hva ting er. En annen ting som er viktig å tenke på er at et band kan forandre stil opp gjennom tidene, og alle perioder av et band trenger derfor ikke nødvendigvis å falle inn i en og samme sjanger.

Jeg liker ikke å bruke disse sjangrene, men en enkel forklaring på Death Metal er: En litt tyngre utgave av Thrash Metalen. De røffeste vokalene innen Metal, og vokalisten synger / mumlesynger lavt og mørkt. Ofte hedensk eller antikristent innhold.

Lenke til kommentar
På et annet forum (som er et rent metall forum) som jeg henger litt på, er det nesten enstemmig om at In Flames IKKE er et death metal band, og de som er uenige, henviser ofte til det tildligere materiale de slapp ut. Jeg har kun hørt de nyeste skivene.

gammel In Flames er litt mer komplekse og slightly "værre" skriking...

... men det største forskjellen ligger vel i at tidligre realeser hadde ræva produskjon

Lenke til kommentar

begrepet jente musikk kommer fra at kjærlighet er en jente ting...

dette er bullshit.

Dessuten så synger ikke HIM så mye om kjærlighet heller... andre temaer er: deppresjon, kjærlighetsorg, selvmord og andre "glade" ting.

Tja, HIM er nok i utgangspunktet metal. Men det blir vel litt sånn light metal, akkurat som med (nyere) Lacuna Coil og Disturbed. (skal være sagt at eg har ikek hørt den eldre HIM, godt mulig at det er mer metalisk...)

det kan knapt nok kalles rock!

Noe av det dummeste eg har hørt idag.

'

btw. Eg har respekt for meg selv om eg ikke har hørt så mye HIM så liker eg det.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
hehe, man blir ikke homo av å høre på him, men det er "jente musikk" ingen man med respekt for seg selv skryter av å høre på HIM

for HIM er joggu meg ikke metal!!!

Da har vi jommen meg det på det rene også.

-- Bøb, fullstendig blottet for selvrespekt, musikksmak og alt annet som måtte være viktig i dette meningsløse livet.

Lenke til kommentar

dette er bullshit.

Dessuten så synger ikke HIM så mye om kjærlighet heller... andre temaer er: deppresjon, kjærlighetsorg, selvmord og andre "glade" ting.

jeg tenker ikke på kjerlighet, jeg tenker på "boyband" vokaler hjerte pentagrammer osv!

Tja, HIM er nok i utgangspunktet metal. Men det blir vel litt sånn light metal

alt som har light eller sof i starten av navnet sitt(soft rock, light metal som du sier her) er akkurat det samme som "se" og "le" i skjermkort. er så dårlig i forhold til ekte vare at de skulle spart seg!!!

javel, men jeg ville ikke kalt det rock. i så fall må det bli med stempelet HOMO forran!

Lenke til kommentar

dette er bullshit.

jeg tenker ikke på kjerlighet, jeg tenker på "boyband" vokaler hjerte pentagrammer osv!

Boyband synger om "klissete" ting fordi det appelerer til fjortissjenter. Dette gjør de kun for å tjene penger. Kun derfor. Det er DET og ikke det at de synger "klissete" som gjør de dårlige. (selv om den "klissset" syngingen deres er helt elendig) Eg har ennda ikke sett et boyband som bruker heartagram.

HIM er sensuell, men likevel hard metal med deilige stemmer og rivende riff med vakre melodier. Ingenting som er "umetalt" med dette. Eg synes HIM er modige og tør å synge om noe som liksom ikke skal være lov i det "harde" metal miljøet. Veldig mange som vil vikre "tøffe" med å si at dem ikke liker det... skal nok også være sagt at mange smug lytter til dem. :p

For min del så hører eg ikke sååå mmye på HIM, med mindre eg er i humør viva la amor. Da river HIM i høytaleren konstant. :)

Tja, HIM er nok i utgangspunktet metal. Men det blir vel litt sånn light metal

alt som har light eller sof i starten av navnet sitt(soft rock, light metal som du sier her) er akkurat det samme som "se" og "le" i skjermkort. er så dårlig i forhold til ekte vare at de skulle spart seg!!!

Grunnen til at eg kalte dem soft er vel de at de er soft iforhold til mye av dagens metal. Det er vel ca. like harde som Black Sabbath. Og skal du nå kalle Black Sabbath, en av gudfedrene til metal for uekte vare?

javel, men jeg ville ikke kalt det rock. i så fall må det bli med stempelet HOMO forran!

1. Ingenting galt med å være homo

2. Det er usannsynlgi idiotisk å bruke det som skjellsord.

3. Igjen: hva i all verden gjør HIM til homo?

4. Ut av nyskjerighet: hvis HIM ikke er rock, hva er de da?

Lenke til kommentar

Sangeren til HIM har faktisk hatt samleie med en mann. (Dessverre: Han er bifil. :-\)

Death Metals største band er imho Dying Fetus og Napalm Death. To band med denne oppskriften:

Raskt (jmfr: batteriet til Napalm Death), brutalt, tunge groovy riff og en mørk vokal.

Lenke til kommentar

Flott at blant andre Endre fikk oppklart at Death Metal som oftest er groovy riff med down-tuna strenger og mørk, growle-stemme. IKKE skrike/hyle-stemmer, som hører til Black Metal.

Personlig syns jeg ikke Death Metal (det lille jeg har hørt) er noe særlig teknisk i forhold til Black Metal, som Immortal, Satyricon, tidlig Dimmu osv.

En god og useriøs sammenligning jeg har hørt:

I Heavy/Death Metal ser man mørkt på livet, mens i Black Metal ser man lyst på døden.

Er jo nesten så det stemmer også. :D

Lenke til kommentar
Boyband synger om "klissete" ting fordi det appelerer til fjortissjenter. Dette gjør de kun for å tjene penger. Kun derfor. Det er DET og ikke det at de synger "klissete" som gjør de dårlige. (selv om den "klissset" syngingen deres er helt elendig) Eg har ennda ikke sett et boyband som bruker heartagram.

jeg mener ikke det de synger. jeg mener slik vokalen høres ut. kunne likegodt vært en fra baxkstreet boys som sang. å det heartagram som du kaller det, er bare fordi de ikke tør bruke ekte vare i redsel for å bli denkt av skikkli metal folk på vei hjem fra studio :tease:

HIM er sensuell, men likevel hard metal med deilige stemmer og rivende riff med vakre melodier. Ingenting som er "umetalt" med dette.

jeg syntes det er boyband vokal, elendige nybegynner riff og det er langt i fra hard metal! melodiene i sangene deres kunne liksågodt vært fra en eller annen romantisk listepop sang!

Grunnen til at eg kalte dem soft er vel de at de er soft iforhold til mye av dagens metal. Det er vel ca. like harde som Black Sabbath. Og skal du nå kalle Black Sabbath, en av gudfedrene til metal for uekte vare?

jeg ville aldri kalt black sabbath metal heller. det er sort tungrock!

HIM er ikke metal, og heller ikke i nærheten av black sabbath! å sammenligne de er bare en ufyselig ting!!! :thumbup:

1. Ingenting galt med å være homo

2. Det er usannsynlgi idiotisk å bruke det som skjellsord.

3. Igjen: hva i all verden gjør HIM til homo?

4. Ut av nyskjerighet: hvis HIM ikke er rock, hva er de da?

1.jeg har ikke sakt at det er noe galt med å være homo. kunne liksågodt srivd jente rock.¨

2.som sakt! jeg bruker det ikke som skjeldsord.

3.det er hovedsaklig boyband vokalen jeg mener gjør det til homo/jente rock

4. jeg har skrivd hva jeg mener HIM er så mange ganger nå at du burde ha fått det med deg

det er hvertfall min mening. du kan mene det motsatte ;)

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Hva er galt med jenterock nå da headcleaver? Til din informasjon så får bandet Kittie, Iron Maiden til å virke feminine. :p

Angela fra Arch Enemy, Cristina fra Lacuna Coil og Otep (fra, ehm ja... Otep) er ca mer metal enn de fleste kara. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...