Passasjer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg lurer på hva som kjennetegner sjangrene Death Metal og Stoner. Tror HIM er et Death Metal band, og Queens of the Stone Age et Stoner band. Blir glad hvis noen vet det Lenke til kommentar
CowsSayMooo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 ok... HIM er IKKE ett death metal band! death er band som: In Flames, Children of Bodom, Arch Enemy, Dark Tranquillity Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 HIM er absolutt ikke ett Death Metal band. Gode band innen sjangeren er for eksempel: Cannibal Corpse Dying Fetus (Min personlige favoritt) Disgorge Skinless Iniquity Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 My bad, men hva kjennetegner dem? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Det mest beskrivende ordet må vell være "Brutalt". Jeg er veldig dårlig på å beskrive musikk, men du kan jo goggle på det. Endret 4. januar 2005 av Skurupu Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Den hardeste typen som finnes? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Nei, det vil jeg ikke si. Death metal generelt er veldig "groovy". Edit: I mangel av ett bedre ord. Endret 4. januar 2005 av Skurupu Lenke til kommentar
Snoop Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Death Metal : Aggresivt, Brutalt, Tungt, ofte Teknisk. Endret 4. januar 2005 av Snoop Lenke til kommentar
hylo Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Death metal er hardt brutalt, men samtid utrolig fett. De har ''groovy'' () riff, noe som gjør at det blir litt fengende itilegg til extremt! Band: Cadaver () Cannibal Corpse Vader Behemoth Bloodbath Morbid Angel Zyklon Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) ok... HIM er IKKE ett death metal band! death er band som: In Flames haha HIm er ikke death metal-det er homo rock men fra spøk til alvor! death metal er bråkete, med vokal som brøler/hyler mye trommer, ofte ganske bra musikalsk. jeg personlig er veldig glad i Old Man's Child, som er en kombinasjon av dette og black. veldig muskikalsk bra musikk! uten om vokalen sef Endret 4. januar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 OK, takk for hjelp med Death Metal. Men er det noen som vet hva som kjennetegner Stoner? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Her har du en tøff death metal sang, så får du hørt hvor forskjellig det er fra .....HIM Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 .....HIM haha, bra smily! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 ok... HIM er IKKE ett death metal band! death er band som: In Flames, Children of Bodom, Arch Enemy, Dark Tranquillity Kun gammel In Flames kan regnes som Death (etter det jeg har hørt), nyere In Flames er "göteborg" metal. CoB er IKKE death, det er "göteborg" metal. Arch Enemy, kan diskuteres, jeg har ikke hørt så mye fra dem! Dark Tranquillity, vet ikke, kun hørt OM dem. Men det viktigste: HIM er IKKE death metal! Lenke til kommentar
Hybelkanin Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg er usikker på om HIM klassifiseres som metal i det hele tatt. Death metal is characterized aesthetically by classically derived, narrative song structures, a deliberately chaotic approach to riff (manifesting itself both in sudden changeups and a tendency towards atonality, dissonance and chromatic progressions), and, of course, the (in)famous vox mortiis.Link Og man må merke seg at band som In Flames, Dark Tranquillity og Arch Enemy, selv om de avstammer fra genren, ikke er på noen måte representativ for death metal. Children of Bodom på sin side, er ikke death metal i det hele tatt. Som eksempel er det hensiktsmessig å nevne band som spiller ren death metal: Morbid Angel Suffocation Demigod Immolation Stoner-metal for nok noen andre klargjøre. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Får prøve meg på stoner da... litt verre. Ikke så ulikt grunge, men generelt hakket tyngre og "mørkere", samtidig som det gjerne har litt rock & roll-sound. Noen kjente band innen sjangeren er Kyuss, Mustasch og Goatsnake, og Queens of the Stone Age har vel en fot innenfor sjangeren de også. Noe som kjennetegner typisk death metal er "grom" brøling og blytunge riff (gjerne med nedstemte gitarer), i motsetning til black metal's lysere skriking og gitarspilling. Hør Cannibal Corpse så skjønner du. Endret 4. januar 2005 av Endre Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Både In flames, COB og Dark Tranquillity kan kategoriseres innenfor death metal genren. The Metal Observer: Melodic Death Metal: During the early/mid Nineties in Swedish town Göteborg (Gothenburg) a "new" sound took shape, mingling the intensity and vocals of Death Metal with the riffing and melodies of traditional Heavy Metal, creating a quite own style of Melodic Death Metal, where the emphasis is not so much on the brutality and speed, but features a lot more melodies/melodic guitar Examples: IN FLAMES, DARK TRANQUILLITY, AT THE GATES, CHILDREN OF BODOM. Stoner: The Metal Observer: Stoner Rock/Metal: Building on the basis of a mix of Doom Metal and Hard Rock, but giving it an often more psychedelic edge, with heavy, slow riffing, Stoner Rock quickly began to rise in popularity. Lyrically Stoner bands often are associated (in many cases justified) with pot, getting high and generally getting stoned. Of course that is a generalization, so it is not to be awarded to all bands… Examples: KYUSS, QUEENS OF THE STONE AGE, MONSTER MAGNET, SPIRITUAL BEGGARS. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Doom metal "light" kan du si endel stoner er. Mens endel er mer grunge/rock & roll. Soundgarden feks. kategoriseres som både grunge og stoner. Men hvis jeg skal være ærlig vet jeg nesten ikke en dritt om stoner-sjangeren. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Her har du linker til All Music Guide sine definisjoner (så nært jeg fant til det du spør etter): Stoner Metal Death Metal/Black Metal Må vel si at jeg personlig foretrekker førstnevnte, men hører på mye forskjellig. Mitt største problem med mange av de i siste kategori er vokalen... H.I.M. derimot kaller de Goth Rock. Uansett er vel det å plassere artister/band i genre langt fra en eksakt vitenskap. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 death er band som: In Flames, Children of Bodom, Arch Enemy, Dark Tranquillity Bandene du nevner er veldig gode, men vet ikke helt om det går under kategorien death. Altså, det er stor stor forskjell på mellos band som disse og mellom band som Death og Nile. Disse bandeen blir ofte kalt for Gøteborg metal, evt. melodeath. Det er death aktige band som blander stiler fra alt mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå